Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκειμένου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα «MyStreet». Πρόκειται για μία νέα εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν σε πραγματικό χρόνο τις παράνομες καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις.
Πηγή άντλησης των πληροφοριών για τα στοιχεία των μισθώσεων δημόσιων χώρων αποτελούν οι δήμοι οι οποίοι ήδη έχουν ξεκινήσει την εισαγωγή δεδομένων στο Μητρώο Καταχώρησης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων.
Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή
Mε βάση τον υπάρχοντα σχεδιασμό, οι πολίτες κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό τους, θα βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τις ενεργές μισθώσεις καφετεριών, εστιατορίων και άλλων εμπορικών επιχειρήσεων. Σε περίπτωση που διαπιστώνουν παραβάσεις, θα μπορούν να το καταγγέλλουν, ανώνυμα ή επώνυμα, από το κινητό τους και στη συνέχεια θα αναλαμβάνουν οι αρμόδιες αρχές.
Για την υποβολή επώνυμων καταγγελιών θα απαιτείται η σύνδεση του πολίτη κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet. Για την αποφυγή κατάχρησης της λειτουργίας υποβολής καταγγελιών θα υπάρχει όριο στον αριθμό των καταγγελιών που μπορεί να υποβάλει ένας χρήστης για το ίδιο σημείο καθώς πρέπει να έχει φυσική παρουσία στον χώρο που αφορά η καταγγελία βάσει της τοποθεσίας του.
Διαδραστικός χάρτης
Μέσω του ΜyStreet, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις ενεργές μισθώσεις κοινόχρηστων χώρων, όπως τα τραπεζοκαθίσματα καφετεριών, εστιατορίων ή άλλων επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν δημόσιο χώρο. Μέσω ενός διαδραστικού χάρτη ο πολίτης μπορεί να δει τα όρια των μισθωμένων χώρων, τα στοιχεία της μίσθωσης (όπως εμβαδόν, ημερομηνία έναρξης και λήξης) και να ελέγξει αν τηρούνται οι προβλεπόμενες διατάξεις. Έτσι, ο πολίτης θα μπορεί εύκολα να διαπιστώσει αν τηρούνται οι όροι της άδειας ή αν υπάρχουν ενδεχόμενες παραβάσεις. Εκτός από την πλοήγηση στον χάρτη, η εφαρμογή θα υποστηρίζει τον εντοπισμό της θέσης του χρήστη μέσω της Υπηρεσίας Τοποθεσίας (Geolocation Services) της συσκευής.
Οι καταγγελίες και η διασταύρωση
Οι καταγγελίες θα αποστέλλονται αυτόματα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Κοινόχρηστων Χώρων, την οποία διαχειρίζεται ο εκάστοτε αρμόδιος δήμος. Στην πλατφόρμα θα έχουν πρόσβαση με τη χρήση κωδικών Δημόσιας Διοίκησης συγκεκριμένοι υπάλληλοι κάθε δήμου οι οποίοι θα διασταυρώνουν όλες τις πληροφορίες με τις καταγγελίες που υποβάλλονται από τους πολίτες και θα αναθέτουν τη διερεύνηση του ζητήματος σε αρμόδια υπηρεσία του δήμου για επιτόπιο έλεγχο.
Στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι η συγκεκριμένη εφαρμογή να εξελιχθεί σε κεντρική εφαρμογή γεωχωρικής πληροφορίας και να επεκταθεί και σε άλλες πληροφορίες δημόσιου ενδιαφέροντος, όπως οι πολίτες να μπορούν να βλέπουν από το ΜyStreet θέσεις καταφυγής σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, θέσεις απινιδωτών, θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ ή ράμπες ΑμεΑ και καταγγελίες σχετικά με προβλήματα πρόσβασης, φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων και άλλες χρήσιμες υποδομές για την ασφάλεια και την καθημερινότητα τους.