Στο «στόχαστρο» της Palaplast οι αγορές της Νότιας Αμερικής

Στα 27 εκατ. ευρώ ενισχύθηκε ο κύκλος εργασιών έναντι 25,8 εκατ. το 2016
Δευτέρα, 16 Απριλίου 2018 11:42
UPD:11:42

Η βιομηχανία της Θεσσαλονίκης, που εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 70 χώρες, έκλεισε την περσινή χρήση με κύκλο εργασιών 27 εκατ. ευρώ έναντι 25,8 εκατ. ευρώ, διατηρώντας την κερδοφορία της στα επίπεδα των 2 εκατ. ευρώ (προ φόρων). 

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
ghatzil@naftemporiki.gr

Οι αγορές της Νότιας Αμερικής μπαίνουν στο εξαγωγικό στόχαστρο της βορειοελλαδικής βιομηχανίας πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων άρδευσης, ύδρευσης και θέρμανσης Palaplast, η οποία συνέχισε και στη χρήση του 2017 την ανοδική πορεία που σημειώνει τα τελευταία χρόνια.

Η βιομηχανία της Θεσσαλονίκης, που εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 70 χώρες, έκλεισε την περσινή χρήση με κύκλο εργασιών 27 εκατ. ευρώ έναντι 25,8 εκατ. ευρώ, διατηρώντας την κερδοφορία της στα επίπεδα των 2 εκατ. ευρώ (προ φόρων). 

Ωστόσο, όπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος της Palaplast Κωνσταντίνος Παλατιανάς, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση περίπου 10%, κυρίως λόγω της κακοκαιρίας που έπληξε επί μακρόν βασικές αγορές στις οποίες βρίσκονται σημαντικοί πελάτες της, όπως η Ρουμανία και η Σερβία. Παρά το αρνητικό ξεκίνημα στο 2018, εκτιμάται ότι το σύνολο της φετινής χρήσης θα κλείσει τουλάχιστον όσο η περσινή, ενώ ο στόχος για τζίρο 28 εκατ. ευρώ, που αποτελεί και τον υψηλότερο ιστορικά τζίρο που έχει πετύχει η εταιρεία, μετατίθεται για το 2019.

Μεταφέροντας το βάρος της στις εξαγωγές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 50% του κύκλου εργασιών της, η Palaplast κατάφερε να υπερβεί τις ισχυρές πιέσεις της εσωτερικής αγοράς την τελευταία δεκαετία, ακολουθώντας αναπτυξιακή πορεία εν μέσω της κρίσης. 

Οι μεγάλες ξένες αγορές

Οι μεγαλύτεροι πελάτες είναι οι αγορές της Γαλλίας, της Πολωνίας και των Βαλκανίων, ενώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει καταφέρει να τοποθετηθεί με επιτυχία στο Μεξικό. Επόμενος εξαγωγικός στόχος είναι η περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, με έμφαση στη Χιλή και στο Περού. «Αγορές-στόχοι για εμάς είναι κυρίως αυτές που έχουν μεγάλη ανάγκη από projects εκσυγχρονισμού του αγροτικού τους τομέα και που στερούνται σύγχρονων αρδευτικών συστημάτων. Και για αυτό στον σχεδιασμό μας υπάρχουν πάντα και οι αγορές της Ασίας και της Αφρικής, αλλά το πρόβλημα που παρουσιάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πως για να είναι αποτελεσματικές, δεδομένου του μεγάλου μεταφορικού κόστους, χρειάζονται μαζικές παραγγελίες», τονίζει ο κ. Παλατιανάς.

Η εταιρεία ολοκληρώνει φέτος επενδύσεις 5,3 εκατ. ευρώ για νέες γραμμές παραγωγής που αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγική της δυναμικότητα κατά 30% στα προϊόντα άρδευσης, αλλά και να ενισχύσουν την παρουσία της στον κλάδο ύδρευσης όπου σήμερα έχει μερίδιο 15%. Να σημειωθεί, επίσης, ότι μόλις ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 900 χιλ. ευρώ για νέα κτήρια.

240 εργαζόμενοι

Η Palaplast, που απασχολεί 240 εργαζόμενους οι οποίοι μαζί με τους εποχικούς φθάνουν τους 290, παράγει περισσότερα από 3.000 προϊόντα άρδευσης, ύδρευσης και θέρμανσης στη μονάδα της στη ΒΙΠΕ Σίδνου, όπου καταλαμβάνει έκταση 25.000 τ.μ. και έχει παραγωγική δυνατότητα 12.000 τόνων ετησίως. Η εταιρεία είναι leader στα προϊόντα άρδευσης στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 65% στα εξαρτήματα και 30% στους σωλήνες.

Σχολιασμένα