Skip to main content

ΕΑΣΕ: Ο δρόμος προς την κορυφή, τα προσόντα ενός καλού μάνατζερ

«Ο αποτελεσματικός ηγέτης πρέπει να δίνει όραμα και σκοπό και να έχει αυτογνωσία και αυτοέλεγχο. Οι ικανότητες, η εμπειρία και ο χαρακτήρας είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός επαγγελματία μάνατζερ για μια επιτυχημένη πορεία προς την κορυφή» ήταν ορισμένα τα συμπεράσματα της ειδικής εκδήλωσης «Ο δρόμος προς την κορυφή» που διοργάνωσε η Εταιρία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) την Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015 στο «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» στο πλαίσιο πρωτοβουλιών της για την ενίσχυση της παρουσίας και συμμετοχής των γυναικών ανωτάτων στελεχών στην ΕΑΣΕ και τις επιχειρήσεις.

«Στην πλειονότητά τους οι CEOs ένιωθαν πάντα σίγουροι για την ικανότητά τους να προχωρήσουν ψηλά, παρακάμπτοντας  τα όποια εμπόδια, ενώ αναγκάστηκαν να κάνουν αρκετές θυσίες κυρίως σε ό,τι αφορά στον χρόνο για τον εαυτό τους και τα αγαπημένα πρόσωπα» τονίσθηκε στην εκδήλωση κατά την οποία ο  Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος της ΕΑΣΕ, και η Μαρίκα Λάμπρου, συντονίστρια της σχετικής Ομάδας Δράσης της ΕΑΣΕ αναφέρθηκαν στην έλλειψη γυναικών σε υψηλές ηγετικές θέσεις –και την ανισορροπία που αυτή προκαλεί στη σύγχρονη ανάπτυξη των επιχειρήσεων– και τόνισαν την ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου τους στην εταιρική πυραμίδα.

Στη εκδήλωση παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η ΕΑΣΕ στα μέλη της επαγγελματίες CEOs με τη συνεργασία της FOCUS BARI, μετά από πρωτοβουλία της Ομάδας Δράσης για την Ενίσχυση του Ρόλου των Γυναικών στην ΕΑΣΕ και τις Επιχειρήσεις. Στόχος της έρευνας ήταν να καταγράψει και να αναλύσει τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν και τις δεξιότητες που ανέπτυξαν τα ανώτατα στελέχη στην Ελλάδα, άνδρες και γυναίκες, για να φτάσουν στην κορυφή της εταιρικής πυραμίδας καθώς και τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται σήμερα προκειμένου να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος. Την παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας έκανε η Βαλέρια Τσάμη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της FOCUS BARI.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ικανότητες (78%), η εργασιακή εμπειρία (70%) και ο χαρακτήρας (57%) είναι τα τρία πιο σημαντικά εφόδια των CEOs στον δρόμο προς την κορυφή. Μάλιστα για τις γυναίκες η εργασιακή εμπειρία είναι πρώτη σε κατάταξη, ενώ σημαντική θεωρούν επίσης την τύχη / συγκυρίες. Αναφέροντας ως σημαντικό εφόδιο τον χαρακτήρα τους, στο σύνολό τους οι συμμετέχοντες επικεντρώθηκαν στην αποτελεσματικότητα (22%), στα κίνητρα που οι ίδιοι έδιναν στον εαυτό τους (self-motivation) (19%), στη διάθεση να παίρνουν πρωτοβουλίες (18%) και στην ομαδικότητα (18%). Οι γυναίκες τονίζουν ιδιαίτερα την ικανότητά τους να διαχειρίζονται πολλά πράγματα ταυτόχρονα (multi-tasking) (31%) αλλά και τη διάθεση να μαθαίνουν νέα πράγματα (24%).

Στην πορεία τους οι περισσότεροι CEOs συνάντησαν εμπόδια. Τα πιο σημαντικά από αυτά ήταν η εταιρική κουλτούρα που δεν τους ταίριαζε (40%), ο αθέμιτος ανταγωνισμό (37%), η δυσκολία να ισορροπήσουν καριέρα και οικογένεια (27%), οι συνεχείς αλλαγές διοίκησης / στρατηγικής (28%), το ασταθές εργασιακό περιβάλλον (26%) και οι προσωπικοί φόβοι / ανασφάλεια (23%). Η σειρά κατάταξης διαφοροποιείται μεταξύ των γυναικών για τις οποίες το μεγαλύτερο εμπόδιο με 48% είναι η δυσκολία να συνδυάσουν καριέρα και οικογένεια. Οι γυναίκες φέρνουν επίσης πιο νωρίς στην κατάταξη τους προσωπικούς φόβους / ανασφάλεια (31%).

Όσο για τις θυσίες που χρειάστηκε να κάνουν οι CEOs για να φτάσουν στην κορυφή, οι μεγαλύτερες από αυτές ήταν ο χρόνος για τον εαυτό τους (74%) και τα προσωπικά ενδιαφέροντα (61%) ενώ πιο χαμηλά τοποθετούνται οι φίλοι (34%), η σχέση με τον σύντροφο (28%), τα παιδιά (23%) και η υγεία (21%). Οι γυναίκες δηλώνουν περισσότερο σε σχέση με τους άντρες ότι θυσίασαν τον προσωπικό τους χρόνο (86%), τους φίλους τους (45%) και τη σχέση με το σύντροφο (35%).

Περιγράφοντας τον αποτελεσματικό ηγέτη, το χαρακτηριστικό που συγκέντρωσε τις περισσότερες αναφορές ήταν το «δίνει όραμα και σκοπό» που αναφέρθηκε συνολικά από το 60% των συμμετεχόντων. Ακολουθούν μια σειρά από χαρακτηριστικά: δίνει πρώτος το παράδειγμα (38%), επενδύει στους ανθρώπους (35%), παίρνει αποφάσεις (35%), φέρνει αποτελέσματα (29%) κ.ά. Επιπλέον, η πλειοψηφία (62%) θεωρεί πως η ηγεσία είναι κάτι που μπορεί να διδαχθεί και να καλλιεργηθεί. Τα στοιχεία που θεωρούν ότι χρειάζεται να έχει ένας νέος που θέλει να προχωρήσει είναι «η εμπιστοσύνη στον εαυτό του» (37%), η αυτενέργεια (self-motivation) (36%) και «η διάθεση να μαθαίνει νέα πράγματα» (34%).

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της DIXONS, Χρηστίνα Ιωαννίδη, Director της HAY Group, Νίκος Καυκάς, Πρόεδρος της Β. ΚΑΥΚΑΣ, Νίκη Κουτσιανά, Πρόεδρος της APIVITA και Φραγκίσκη Μελίσσα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της VODAFONE, συζήτησαν τα αποτελέσματα της έρευνας και μίλησαν για τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού ηγέτη καθώς και για την έλλειψη γυναικών σε υψηλές ηγετικές θέσεις. Τη συζήτηση συντόνισε ο Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.

Όπως διαπίστωσαν οι ομιλητές του πάνελ, ο ηγέτης θα πρέπει να συνδυάζει υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και υψηλή απόδοση. Θα πρέπει να επιζητεί τις προσκλήσεις και να επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ευελιξία και ταυτόχρονα να ακούει προσεκτικά τους συνεργάτες του, να κατανοεί τους φόβους και τις ανησυχίες τους. Όσο για τα στοιχεία του χαρακτήρα που απαιτείται να διαθέτει ένας επαγγελματίας μάνατζερ στον δρόμο για την κορυφή, οι ομιλητές προέκριναν την αυτογνωσία και την αυτοκυριαρχία, την ευρύτητα της σκέψης, την ανθεκτικότητα και τη διάθεση για μάθηση.

Σημειώνεται ότι κύριος χορηγός της εκδήλωσης ήταν η : ADECCO και Χορηγοί: ADVOCATE, LINKAGE, Υποστηρικτής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών: ΕΛΤΑ  Υποστηρικτές: ALTER EGO, COCA-COLA 3E Χορηγός Επικοινωνίας: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ  και Χορηγός Αίθουσας: Το ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ».