Στόχος αρνητικών σχολίων στα social media έγινε η Relida Limited- εταιρεία που εδρεύει στη Λεμεσό της Κύπρου- η οποία υποστηρίζει πως δημιούργησε αλγόριθμο που μπορεί να «εντοπίζει τους γυναικείους οργασμούς», μετά από κυκλοφορία στο Twitter αναρτήσεων από σχετική παρουσίαση.
Όπως αναφέρει το BBC, τα tweets έγιναν retweeted χιλιάδες φορές ύστερα από ανάρτηση στελέχους μιας εταιρείας με sex toys, με αποτέλεσμα η εταιρεία να προβεί σε σχετική ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τη Relinda, η ομάδα της, που αποτελείται από μαθηματικό, ιατρικό μηχανικό, προγραμματιστές και τους συνιδρυτές της, εργάζεται εδώ και έξι χρόνια για να δημιουργήσει «τον πρώτο αλγόριθμο που εντοπίζει γυναικείο οργασμό με ακρίβεια 86%».
Όπως λένε, μπορεί να εγκατασταθεί σε smartwatches, «έξυπνα» δαχτυλίδια και άλλες συσκευές και μπορεί να δείξει «εάν μια γυναίκα έχει αληθινό οργασμό» (κάτι για το οποίο λέει πως αποτελεί πρωτιά για ιατρική συσκευή». Επίσης, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, βοηθά στο θέμα της ανοργασμίας.
«Υπάρχουν πολλοί τύποι έρευνας που δείχνουν ότι γυναίκες (18-65 ετών) δυσκολεύονται να έχουν οργασμό. Το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη στοιχείων για τον γυναικείο οργασμό. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τις γυναίκες να βελτιώσουν τη σεξουαλική τους υγεία και ευημερία» αναγράφεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
Τις αναρτήσεις με την παρουσίαση έκανε στο Twitter ο Στου Νάγκεντ, brand manager στη Lelo, αφού του εστάλησαν. Σύμφωνα με το BBC, σε αυτές αναγράφεται πως «δεν υπάρχει αξιόπιστος τρόπος να είσαι σίγουρος πως μια γυναίκα έχει οργασμό» και συνοδεύονται από στατιστικές για γυναίκες που προσποιούνται.
Η Relinda σε σχετικά σχόλια στην ιστοσελίδα της γράφει πως «υπάρχει ένα tweet που μας περιγράφει με έναν διεστραμμένο, πολύ λανθασμένο και προσβλητικό τρόπο…τα slides που φαίνονται σε αυτό το tweet απεστάλησαν σε μια προσωπική διεύθυνση email. Δεν προορίζονταν για δημοσίευση».
Όπως σημειώνει η εταιρεία, δημιουργός του αλγορίθμου είναι μια γυναίκα που ενδιαφέρεται για την ευημερία άλλων γυναικών και ο οργασμός όντως μπορεί να επιβεβαιωθεί με βάση τον χτύπο της καρδιάς κατά την κορύφωση στο σεξ, και αυτό έχει επιβεβαιωθεί εδώ και δεκαετίες, με βάση και άλλους παράγοντες, όπως την πίεση του αίματος κ.α. «Η μεγάλη διαφορά είναι πως σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να αποκτήσουμε τις πληροφορίες με όλα τα ρολόγια και άλλα εργαλεία που μετρούν τον χτύπο της καρδιάς».
Όπως τονίζει η εταιρεία, ο αλγόριθμος εξελίσσεται ακόμα, και σκοπός δεν ήταν ποτέ η πώλησή του απευθείας σε γυναίκες ή άνδρες, καθώς είναι ένα «πολύ ευαίσθητο θέμα που θα δημιουργούσε επιπλέον πίεση για τις γυναίκες».
«Απλά θέλουμε ο αλγόριθμός μας να χρησιμοποιηθεί για δοκιμές για εταιρείες που αναπτύσσουν νέα προϊόντα για την ευχαρίστηση των γυναικών. Έχει να κάνει με την επιστήμη, και η έρευνά μας δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε δημοσιευτεί ακόμα».
Σύμφωνα με το BBC, o Νάγκεντ είπε πως εξεπλάγη όταν έλαβε την παρουσίαση στο LinkedIn. «Ήδη έχουμε ένα πολύ αξιόπιστο σύστημα για να αποφασίζουμε εάν τα είδη μας προκαλούν ευχαρίστηση, και αυτό είναι να ρωτάμε αυτούς που τα χρησιμοποιούν» είπε, προσθέτοντας πως «ο οργασμός δεν είναι απαραίτητα το σωστό κριτήριο για να υπολογίζουμε το πόση ευχαρίστηση δημιουργεί ένα sex toy» και συμπληρώνοντας πως «η ιδέα να εντοπίζουμε έναν οργασμό κόντρα στον λόγο του ατόμου που τον έχει (ή όχι) είναι επικίνδυνη».