Skip to main content

Η πρώτη ηλεκτρική γόνδολα της Βενετίας (βίντεο)

Το ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί στα κανάλια της Βενετίας. πηγή φωτό. (Repower)

Καινοτόμο σε τεχνολογία και design θαλάσσιο ταξί.

Η Repower, πρωτοπόρος στην αειφόρο κινητικότητα, παρουσίασε αυτό που ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί σχεδιασμένο για να κινείται στα κανάλια της Βενετίας. Το σκάφος που ονομάστηκε Lucietta, συνδυάζει τη γοητεία των κλασικών γονδολών της Βενετίας με τις πιο σύγχρονες «πράσινες» τεχνολογίες και υλικά νέας γενιάς.

Το ηλεκτρικό σκάφος, που έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Σκαφών της Βενετίας σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το γραφείο Nauta Yachts στο Μιλάνο και κατασκευάστηκε από τα ναυπηγεία Cantiere Serenella στο Μουράνο. Στην ανάπτυξή του συμμετείχαν και οδηγοί θαλάσσιων ταξί της Βενετίας που όρισαν τις προδιαγραφές που απαιτούνται για να κινείται ένα σκάφος άνετα στα στενά και συχνά υπερπλήρη κανάλια της πόλης καθώς και στη λιμνοθάλασσα.

«Οι διαστάσεις των θαλάσσιων ταξί στη Βενετία καθορίζονται από την ίδια την πόλη τα κανάλια, τις γέφυρες και τα σημεία πρόσδεσης» εξηγεί ο Μάσιμο Τζίνο της Nauta Yachts. Έτσι, το μήκος, το πλάτος και το ύψος πρέπει να ακολουθούν αυστηρά όρια. Παρ’ όλα αυτά, η Lucietta προσφέρει περισσότερο χώρο επιβατών από τα παραδοσιακά θαλάσσια ταξί και μπορεί να μεταφέρει έως και 14 άτομα.

Η Lucietta χρησιμοποιεί καινοτόμα υλικά που υπερτερούν σε σχέση με το παραδοσιακό ξύλο. Πρόκειται για ανθρακονήματα και ανακυκλωμένο γυαλί από τα υαλουργεία του Μουράνο. Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέρνο, βιώσιμο και κομψό σκάφος σαφώς πιο φιλικό στο περιβάλλον και πιο αθόρυβο από τα παραδοσιακά ταξί.

Εξοπλισμένη με ηλεκτρικό κινητήρα 200 kW και μπαταρία 180 kWh, μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως περίπου 56 χλμ./ώρα με ελάχιστο θόρυβο, ελάχιστους κραδασμούς και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το πιο εντυπωσιακό ίσως είναι ότι μπορεί να λειτουργεί όλη την ημέρα σε χαμηλές ταχύτητες (3-8 χλμ./ώρα όπως ορίζεται στη λιμνοθάλασσα) χωρίς επαναφόρτιση.

Η Repower δεν είναι η μόνη εταιρεία που στρέφεται στην πράσινη τεχνολογία για να βοηθήσει στη διατήρηση της ιστορικής αλλά μολυσμένης πόλης. Το 2020, η Nuvolari Lenard είχε παρουσιάσει ένα υβριδικό θαλάσσιο ταξί 14 θέσεων. «Η ηλεκτροκίνηση στη ναυσιπλοΐα αποτελεί βασικό κομμάτι της επανάστασης στη βιώσιμη κινητικότητα και τον τουρισμό» αναφέρει ο CEO της Repower Italia, Φάμπιο Μποτσιόλα.

«Η επανάσταση αυτή προχωρά με διαφορετικές ταχύτητες, εν μέρει εξαιτίας της παγκόσμιας γεωπολιτικής κατάστασης, που έχει ωθήσει πολλές χώρες να επανεξετάσουν τις ενεργειακές στρατηγικές τους»

Naftemporiki.gr