Skip to main content

AI & επιχειρηματικότητα: Μετατρέποντας την πρόκληση σε πλεονέκτημα

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει νέα δεδομένα – ώρα για στρατηγική προσαρμογή και αξιοποίηση

του Γιάννη Σαλίχου, Chief Technology & Platforms Officer, Entersoft-SOFTONE

Η τεχνολογική επανάσταση που συντελείται με την έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν έχει προηγούμενο.

Ο ρυθμός της καινοτομίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα και το AI εντάσσεται κάθε μέρα σε όλο και περισσότερους τομείς. Σε επίπεδο επιχειρηματικότητας, το AI ήρθε για να αλλάξει ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ακόμα και επιχειρήσεις που έχουν ψηφιοποιήσει πλήρως τη λειτουργία τους, βρίσκονται πλέον να ακολουθούν τις εξελίξεις!

Η νέα συνθήκη αποτελεί μοναδική πρόκληση και ευκαιρία. Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας κάθε επιχείρηση που θέλει να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα, να χαράξει ένα αναλυτικό στρατηγικό πλάνο για να ενσωματώσει το AI στην καθημερινότητά της. Η AI στρατηγική δεν αφορά μόνο την τεχνολογία – αφορά εξίσου και τον άνθρωπο. Μόνο αν ληφθούν υπόψη και οι δύο συνιστώσες μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να εισέλθει ομαλά σε μία επιχείρηση και να αποδώσει στο μέγιστο.

Παράγοντες που θα καθορίσουν την επιτυχία

Η μεγαλύτερη πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού ήταν και παραμένει ο ανθρώπινος παράγοντας. Η πλειοψηφία των έργων ψηφιακού μετασχηματισμού αποτυγχάνουν γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, φαινόμενο το οποίο παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν προσθέσουμε και την τεχνητή νοημοσύνη στην εξίσωση, το χάσμα ταλέντου γίνεται ακόμα μεγαλύτερο ρίσκο. Παράλληλα, ζητήματα όπως η ασφάλεια και η ποιότητα των δεδομένων που τροφοδοτούν το AI, καθώς και η ηθική διαχείρισή τους, αποτελούν κρίσιμες παραμέτρους που απαιτούν προσοχή.  Γι’ αυτό και πρέπει να δοθεί τεράστια έμφαση στην εκπαίδευση σε όλους τους ανθρώπους ενός οργανισμού, ανεξαρτήτως θέσης. Όλοι πρέπει να έχουν μία ξεκάθαρη εικόνα για τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς ενός εργαλείου, πριν το επιλέξουν ή πριν το χρησιμοποιήσουν. Καλύπτοντας το έλλειμα γνώσης, ένας οργανισμός μπορεί να αντλήσει τη μέγιστη χρησιμότητα από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα εισάγει στη ροή εργασιών του. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες κορυφαίων οίκων όπως η McKinsey & Company, το

  • 87% αναμένει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει τα έσοδα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
  • 48% λέει ότι η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την επιτυχία

Tα οφέλη της επιτυχημένης ενσωμάτωσης

Ποια είναι αυτή η μέγιστη χρησιμότητα, μπορεί να αναρωτιέται εύλογα κανείς σε αυτό το σημείο. Αυτό εξαρτάται από τη μορφή της εκάστοτε υλοποίησης και τα επιμέρους εργαλεία που θα εγκατασταθούν. Σε γενικές γραμμές, όμως, αρκεί να αναλογιστούμε τα δυνατά σημεία του AI για να κατανοήσουμε πως μπορεί να βοηθήσει την κάθε επιχείρηση. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εξαιρετικά ικανή στο να αναλύει έναν μεγάλο όγκο δεδομένων, να ανακαλύπτει μοτίβα, να κάνεις συσχετισμούς. Επιπλέον, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (Large Language Models – LLMs) μπορούν να παράξουν περιεχόμενο με βάση τις απαιτήσεις κάθε πελάτη. Και εννοείται πως δεν σταματούν να μαθαίνουν και να προσαρμόζονται όσο αποκτούν πρόσβαση σε περισσότερα δεδομένα.

Άρα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα δεδομένα τους πολύ καλύτερα, έτσι ώστε να λάβουν πιο επιτυχημένες αποφάσεις. Επιπλέον, το AI μπορεί να αναλάβει απλές ή επαναλαμβανόμενες εργασίες χωρίς να μειώνεται ποτέ η παραγωγικότητά του, επιτρέποντας στους ανθρώπους να διοχετεύσουν το χρόνο τους σε κάτι πιο εποικοδομητικό. Για παράδειγμα, ένα AI ενσωματωμένο στο CRM σας μπορεί να στέλνει αυτόματα εξατομικευμένα follow-up emails σε πελάτες που δεν έχουν κάνει αγορά για 3 μήνες, ή να κατηγοριοποιεί τα εισερχόμενα αιτήματα υποστήριξης και να τα δρομολογήσει ανάλογα με τον βαθμό προτεραιότητας και το θέμα τους.

Τεράστια ευκαιρία και πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Τα μοναδικά αυτά χαρακτηριστικά έχουν ακόμα μεγαλύτερη αξία όταν ενσωματωθούν στις δραστηριότητες μίας μικρομεσαίας επιχείρησης. Το budget μίας μικρής επιχείρησης δεν επιτρέπει συνήθως μεγάλες επενδύσεις, ενώ ο χρόνος των ανθρώπων της είναι πολύτιμος. Το AI έρχεται να προσθέσει νέους ψηφιακούς συνεργάτες στο δυναμικό της επιχείρησης, με πολύ προσιτό κόστος, γεγονός που επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη.

Με το κατάλληλο εργαλείο, μία ΜμΕ μπορεί, για παράδειγμα, να προσλάβει τα κατάλληλα άτομα εξαλείφοντας πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες. Χρησιμοποιώντας την AI, ‘σκανάρει’ εκατοντάδες βιογραφικά σε δευτερόλεπτα και να εντοπίζει τους 5 υποψηφίους με τις περισσότερες σχετικές δεξιότητες.

Επιπρόσθετα μία ΜμΕ μπορεί να αναλύσει καλύτερα τα δεδομένα της,  Ένα AI στο ERP μπορεί να αναλύσει τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους και να προβλέψει με ακρίβεια τη ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα την επόμενη περίοδο, βοηθώντας στην αποφυγή ελλείψεων ή υπερβολικού στοκ. Ο όγκος των δεδομένων δεν έχει τόσο σημασία όσο η έξυπνη χρήση τους. Χωρίς AI αυτό ήταν σχεδόν αδύνατο για μία μικρή ομάδα.

Μπορεί επίσης να βοηθήσει σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών και να αναλάβει μέρος των δημιουργικών εργασιών, όπως η παραγωγή κειμένου και γραφικών για διαφημιστικά μηνύματα. Χωρίς το AI δεν θα ήταν δυνατή η ενσωμάτωση όλων αυτών των λειτουργιών καθώς το κόστος θα ήταν απαγορευτικό για έναν μικρό οργανισμό.

Η μετάβαση στην εποχή του AI ξεκινά από το ERP και το CRM

Κάθε επιχείρηση, από την μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερη, χρησιμοποιεί σήμερα διάφορα ψηφιακά εργαλεία. Για να υπάρξει αποδοτικός ψηφιακός μετασχηματισμός της λειτουργίας της, όμως, πρέπει να υπάρχει ενοποίηση των συστημάτων. Γι’ αυτό και η εποχή του AI στην επιχειρηματικότητα δεν μπορεί να έρθει ομαλά αν η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης γίνει κατακερματισμένα.

Φέρνοντας το AI στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων μέσω σύγχρονων συστημάτων ERP και CRM, εξασφαλίζεται συγκέντρωση των εργαλείων κάτω από έναν κεντρικό πυλώνα. Το ΑΙ έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και μπορεί να βοηθήσει άμεσα, γνωρίζοντας σε βάθος τη δομή μίας επιχείρησης. Επιλέγοντας σύγχρονα συστήματα ERP και CRP σήμερα, οι βασικές τεχνολογίες που πρέπει να εστιάσει μία επιχείρηση είναι το web, το cloud και το AI.

Το Επόμενο Βήμα: Ο Ρόλος των Ενοποιημένων Πλατφορμών

Αυτή την ενοποίηση που αποζητά η αγορά σήμερα είναι σε θέση να παρέχουν σύγχρονοι πάροχοι επιχειρηματικού λογισμικού. Ως ο μεγαλύτερος πάροχος στη χώρα, η Entersoft-SOFTONE ηγείται αυτής της προσπάθειας,  αναγνωρίζοντας τη δυναμική του ΑΙ να μεταμορφώσει τον τρόπο που δουλεύουμε, προσφέρει ένα πλήρες portfolio εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο συνδέεται με τους μεγαλύτερους εξωτερικούς providers AI. Έτσι υποστηρίζουμε όλες τις επιχειρήσεις στην εξέλιξη του ψηφιακού τους μετασχηματισμού εν μέσω της AI επανάστασης. Κάνοντας την τεχνητή νοημοσύνη προσιτή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις βοηθάμε στον εκδημοκρατισμό της πρόσβασης στην τεχνολογία, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα τους.