Skip to main content

Ετοιμάζεται να σαλπάρει το πρώτο ιστιοπλοϊκό μηδενικών ρύπων

Μια εικόνα του Zero όταν θα ξεκινήσει τα ταξίδια του. πηγή φωτό. (Vripack)

Απαιτήθηκαν περισσότερες από 60,000 ώρες έρευνας και ανάπτυξης.

Το πρώτο ιστιοπλοϊκό σκάφος στον κόσμο χωρίς εκπομπές ρύπων, το πολυαναμενόμενο Project Zero της Vripack έχει εισέλθει στα τελικά στάδια κατασκευής στο ναυπηγείο Vitters στην Ολλανδία, με την καθέλκυση να αναμένεται στα τέλη του 2025. Το σκάφος μήκους 75 μέτρων το οποίο έλαβε κορυφαίες διακρίσεις στα βραβεία Best of the Best του Robb Report φέτος χρειάστηκε περισσότερες από 60 χιλιάδες ώρες έρευνας και ανάπτυξης για να υλοποιηθεί.

Το Zero είναι ένα 100% επιστημονικό έργο ανοιχτού κώδικα που έχει σχεδιαστεί για να προωθήσει τον κλάδο, αναδεικνύοντας τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τα ενεργειακά δεδομένα. «Ο στόχος μας δεν ήταν απλώς να αποδείξουμε ότι ένα superyacht χωρίς ορυκτά καύσιμα είναι βιώσιμο – ήταν να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πραγματικού κόσμου από το οποίο μπορούν να μάθουν και άλλοι» δήλωσε ο Μάρνιξ Χέσκτρα διευθυντικό  στέλεχος της Vripack.

Το ολλανδικό στούντιο σχεδιασμού συνεργάστηκε με την Dykstra Naval Architects, την Vitters και ομάδες προγραμματιστών και αναλυτών δεδομένων για να δημιουργήσει το πρωτοποριακό πράσινο ιστιοπλοϊκό, με πρόσθετη συμβολή από το μη κερδοσκοπικό οργανισμό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ανοιχτού κώδικα Foundation Zero. Το σκάφος μηδενικών εκπομπών δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, αλλά θα λειτουργεί με αιολική, ηλιακή και θερμική ενέργεια.

Το Zero θα παράγει το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς του μέσω υδροηλεκτρικής ενέργειας κατά την πλεύση ενώ φωτοβολταϊκό σύστημα θα παράγει επίσης ηλιακή ενέργεια. Ανάλογα με τις συνθήκες, το γιοτ μπορεί επίσης να αντλήσει περίπου 200 kW ηλεκτρικής ενέργειας από τον άνεμο. Όλη αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται σε τεράστιες ενσωματωμένες μπαταρίες που συνολικά ζυγίζουν 44 τόνους. Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας των πέντε μεγαβατωρών προσφέρει περίπου την ίδια χωρητικότητα με 88 Tesla σύμφωνα με την

πηγή φωτό. (Vripack)

Το Zero θα μπορούσε να προσφέρει ενεργειακή αυτονομία έως και δύο εβδομάδων και σχεδόν απεριόριστη αυτονομία. Για να το θέσουμε σε προοπτική, τα περισσότερα υβριδικά λειτουργούν για μέγιστο οκτώ ώρες με μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι το Zero θα μπορούσε να γίνει το χρυσό πρότυπο της βιώσιμης ιστιοπλοΐας.

Λεπτομέρειες σχετικά με την εσωτερική διαρρύθμιση δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές αλλά το Zero μπορεί να φιλοξενήσει έως και 12 άτομα και εννέα μέλη πληρώματος. Φυσικά, έχουν ενσωματωθεί βιώσιμα υλικά σε όλη την έκταση. Ο Vripack λέει ότι η κατασκευαστική ικανότητα είναι επίσης επιπέδου σουπεργιότ.

Naftemporiki.gr