Skip to main content

Αποκαλύφθηκε το αληθινό πρόσωπο του Μπετόβεν

Ο Μπετόβεν σύμφωνα με την ανασύνθεση του προσώπου του. πηγή φωτό. (Moraes Cicero/Facebook)

Μια ανασύνθεση του προσώπου του κορυφαίου συνθέτη που κρίνεται ως η πιο ρεαλιστική από όσες έχουν παρουσιαστεί.

Αποτελεί μια από τις πιο εμβληματικές μορφές στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής και έχει χαρακτηριστεί ως ο μεγαλύτερος συμφωνικός συνθέτης. Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν αποτελεί όμως και μια «σκοτεινή» προσωπικότητα με πολλές ιδιαιτερότητες και κυκλοθυμίες χαρακτηριστικά που πιστεύεται ότι αποτυπώνονταν και στην εμφάνιση του. Το πρόσωπο του Μπετόβεν εμφανίζεται σε μια ανασύνθεση που έγινε με χρήση νέων τεχνικών.

Ο Βραζιλιάνος γραφίστας Σίσερο Μοράες που ειδικεύεται στις 3D απεικονίσεις έχει γίνει διάσημος αφού τελευταία χρόνια ερευνητικές ομάδες ζητούν τη βοήθεια του στην οπτική απεικόνιση ανθρώπων που ζούσαν στο κοντινότερο ή και πολύ μακρινό παρελθόν από τα απολιθώματα τους που έχουν εντοπιστεί. Ο Μοράες οργανώνει και ο ίδιος ερευνητικά πρότζεκτ με στόχο την ανασύνθεση του προσώπου ανθρώπων που έχουν γίνει διάσημοι και αποτελούν ιστορικά πρόσωπα για κάποιο λόγο και δεν είχαμε μέχρι σήμερα κάποια ικανοποιητική οπτική τους αναπαράσταση.

Αυτή την φορά ο Μοράες ασχολήθηκε με τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν. Παρά την ιδιότητά του ως ενός από τους σπουδαίους μουσουργούς της ιστορίας, ο Μπετόβεν μνημονεύεται επίσης για την κατά βάση κακή του διάθεση και την απεριποίητη εμφάνισή του. Είναι μια φήμη που αντικατοπτρίζεται συχνά στα πορτρέτα του, τα οποία τον απεικονίζουν πάντα ως έναν αγέλαστο άνδρα με παγωμένο βλέμμα.

Η αναπαράσταση που θεωρείται η πιο ρεαλιστική από τις διάφορες απεικονίσεις του Μπετόβεν τον δείχνει να μοιάζει πραγματικά γκρινιάρης. Η ανασύνθεση έγινε με ανάλυση του κρανίου του συνθέτη τις οποίες παρείχε για την επίτευξη της ανασύνθεσης ο Οίκος Μπετόβεν στη Βόννη.

Όταν ολοκλήρωσε την ανασύνθεση του προσώπου του Μπετόβεν ο Μοράες πρόσθεσε υποκειμενικά χαρακτηριστικά όπως ρούχα και μαλλιά, χρησιμοποιώντας ως οδηγό ένα διάσημο πορτρέτο του Μπετόβεν που ζωγράφισε το 1820 ο γερμανός ζωγράφος Τζόσεφ Καρλ Στίλερ. Για το τελικό… φινίρισμα της εικόνας χρησιμοποιήθηκε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης.

Naftemporiki.gr