Ερευνητές ανακάλυψαν έναν τρόπο με τον οποίο τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μοιράζονται ελεύθερα πληροφορίες ενώ κινούνται στο δρόμο χωρίς να χρειάζεται να δημιουργηθούν απευθείας συνδέσεις μεταξύ τους.
Το «Cached Decentralized Federated Learning» (Cached-DFL) είναι ένα πλαίσιο κοινής χρήσης μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης για αυτόνομα αυτοκίνητα που τους επιτρέπει να προσπερνούν το ένα το άλλο και να μοιράζονται ακριβείς και πρόσφατες πληροφορίες. Αυτές οι πληροφορίες περιλαμβάνουν τους πιο πρόσφατους τρόπους αντιμετώπισης προκλήσεων πλοήγησης, μοτίβα κυκλοφορίας, οδικές συνθήκες και άλλες πληροφορίες όπως για παράδειγμα σήματα κυκλοφορίας.
Με την υπάρχουσα τεχνολογία ένα αυτόνομο όχημα πρέπει να βρεθεί δίπλα σε ένα άλλο και να ανταλλάξουν τις απαραίτητες άδειες και πρωτόκολλα για να μοιράζονται πληροφορίες οδήγησης που έχουν συλλέξει κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Με το Cached-DFL, ωστόσο, οι επιστήμονες δημιούργησαν στην ουσία μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης όπου τα αυτοκίνητα μπορούν να βλέπουν το ένα τη σελίδα προφίλ του άλλου και να ανταλλάσσουν χρήσιμα δεδομένα χωρίς να μοιράζονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος ή τα μοτίβα οδήγησης.
Τα αυτόνομα οχήματα χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή δεδομένα που είναι αποθηκευμένα σε μια κεντρική τοποθεσία, γεγονός που αυξάνει επίσης τις πιθανότητες μεγάλων παραβιάσεων δεδομένων. Το σύστημα Cached-DFL επιτρέπει στα οχήματα να μεταφέρουν δεδομένα σε εκπαιδευμένα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης στα οποία αποθηκεύουν πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες οδήγησης και τα διάφορα σενάρια λειτουργίας και κίνησης του στους δρόμους.
«Σκεφτείτε το σαν να δημιουργείτε ένα δίκτυο κοινών εμπειριών για αυτόνομα αυτοκίνητα. Ένα αυτοκίνητο που έχει κινηθεί μόνο στο Μανχάταν θα μπορούσε τώρα να μάθει για τις οδικές συνθήκες στο Μπρούκλιν από άλλα οχήματα ακόμα κι αν δεν έχει πάει ποτέ το ίδιο».» αναφέρει ο Δρ. Γιονγκ Λιού, επιβλέπων ερευνητής του έργου και καθηγητής μηχανικής στη Σχολή Μηχανικής Tandon του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
Τα αυτοκίνητα μπορούν να μοιραστούν πώς χειρίζονται σενάρια παρόμοια με αυτά στο Μπρούκλιν που θα εμφανίζονταν σε δρόμους σε άλλες περιοχές. Για παράδειγμα, εάν το Μπρούκλιν έχει λακκούβες σε σχήμα οβάλ, τα αυτοκίνητα μπορούν να μοιραστούν πώς να χειρίζονται τις οβάλ λακκούβες ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο.
Naftemporiki.gr