Αρχαίους γαλαξίες «δίδυμους» του δικού μας γαλαξία εντόπισε το James Webb (βίντεο)

Ο γαλαξίας μας δεν έχει την εικόνα που πιστεύαμε μέχρι σήμερα. πηγή φωτό (NASA)

Μια ακόμη ανακάλυψη του πανίσχυρου διαστημικού τηλεσκοπίου που φωτίζει την εξέλιξη των γαλαξιών και του Σύμπαντος.

Καθώς το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb κοιτάζει με τα πανίσχυρα μάτια του τις εσχατιές του Σύμπαντος εντοπίζει κοσμικές δομές που φωτίζουν την ιστορία και εξέλιξη του Κόσμου. Το πιο ισχυρό και προηγμένο διαστημικό τηλεσκόπιο που κατασκεύασε ο άνθρωπος από την πρώτη κιόλας μέρα που τέθηκε σε λειτουργία ανακαλύπτει γαλαξίες που δημιουργήθηκαν στις απαρχές της γέννησης του Σύμπαντος και η μελέτη τους φωτίζει τόσο την εξέλιξη των γαλαξιών όσο και του Σύμπαντος γενικότερα.

Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Τέξας ανακοίνωσε ότι με τη βοήθεια του James Webb εντόπισε αρχέγονους γαλαξίες οι οποίοι έχουν χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά του δικού μας γαλαξία. Πιο συγκεκριμένα εντοπίστηκαν γαλαξίες ορισμένοι εκ των οποίων έχουν ηλικία άνω των 11 δισ. ετών οι οποίοι διαθέτουν τις αποκαλούμενες αστρικές ράβδους που είναι αστρικές δομές που εκτείνονται ως ράβδοι από το κέντρο του γαλαξία προς τις εξωτερικές του περιοχές. Τέτοιες ράβδοι υπάρχουν στον γαλαξία μας ο οποίος με ηλικία άνω των 13 δισ. ετών φωτός ανήκει στις πρώτες γενιές γαλαξιών του Σύμπαντος.

Αυτές οι κοσμικές ράβδοι θεωρούνται σημαντικές για την ανάπτυξη των γαλαξιών καθώς μετακινούν τα αέρια και βοηθούν στην παροχή δομικών υλικών για το σχηματισμό νέων άστρων. «Οι ράβδοι λύνουν το πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας στους γαλαξίες. Ακριβώς όπως πρέπει να φέρουμε πρώτη ύλη από το λιμάνι σε εργοστάσια της ενδοχώρας που παράγουν νέα προϊόντα, μια ράβδος μεταφέρει δυναμικά αέριο στην κεντρική περιοχή ενός γαλαξία όπου το αέριο μετατρέπεται γρήγορα σε νέα αστέρια με ρυθμό συνήθως 10 έως 100 φορές ταχύτερο από ότι στις άλλες περιοχές του» αναφέρουν οι ερευνητές στην ανακοίνωση τους.