Skip to main content

Κίνα: «Προσλήψεις» εικονικών εργαζομένων για περίπου 14.000 δολάρια

Πολλές από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες της Κίνας έχουν ήδη αναπτύξει προϊόντα στον τομέα των εικονικών ανθρώπων.

Από την εξυπηρέτηση πελατών έως τη βιομηχανία ψυχαγωγίας, οι επιχειρήσεις στην Κίνα πληρώνουν πολλά χρήματα για εικονικούς υπαλλήλους.

Η τεχνολογική εταιρεία Baidu δήλωσε ότι ο αριθμός των πρότζεκτ εικονικών ανθρώπων που έχει αναλάβει για πελάτες της έχει διπλασιαστεί από πέρυσι, με ένα ευρύ φάσμα τιμών από μόλις 2.800 δολάρια έως και 14.300 δολάρια ετησίως.

Οι εικονικοί άνθρωποι είναι ένας συνδυασμός animation, τεχνολογίας ήχου και μηχανικής μάθησης που δημιουργούν ψηφιοποιημένα ανθρώπινα όντα που μπορούν να τραγουδούν και ακόμη και να αλληλεπιδρούν σε μια ζωντανή ροή. Ενώ αυτά τα ψηφιακά όντα έχουν εμφανιστεί στις παρυφές του αμερικανικού διαδικτύου, εμφανίζονται όλο και περισσότερο στον κυβερνοχώρο της Κίνας.

Αύξηση κατά 50% ετησίως μέχρι το 2025

Ορισμένοι αγοραστές εικονικών ανθρώπων περιλαμβάνουν εταιρείες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, τοπικούς οργανισμούς τουρισμού και κρατικά μέσα ενημέρωσης, δήλωσε ο Li Shiyan, επικεφαλής της επιχείρησης εικονικών ανθρώπων και ρομποτικής της Baidu.

Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, το κόστος έχει μειωθεί κατά περίπου 80% από πέρυσι, είπε. Κοστίζει περίπου 100.000 γιουάν (14.300 δολάρια) το χρόνο για ένα τρισδιάστατο εικονικό πρόσωπο και 20.000 γιουάν για ένα δισδιάστατο.

Ο Li αναμένει ότι η βιομηχανία εικονικών προσώπων συνολικά θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 50% ετησίως μέχρι το 2025.

Η Κίνα προωθεί δυναμικά την ανάπτυξη των εικονικών ανθρώπων.

Η πόλη του Πεκίνου ανακοίνωσε τον Αύγουστο ένα σχέδιο για την ανάπτυξη της δημοτικής βιομηχανίας εικονικών ανθρώπων σε μια βιομηχανία αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων γιουάν μέχρι το 2025. Οι δημοτικές αρχές ζήτησαν επίσης την ανάπτυξη μιας ή δύο “κορυφαίων επιχειρήσεων εικονικών ανθρώπων” με λειτουργικά έσοδα άνω των 5 δισεκατομμυρίων γιουάν η καθεμία.

Αυτό το φθινόπωρο, τα υπουργεία της κεντρικής κυβέρνησης κυκλοφόρησαν ένα λεπτομερές σχέδιο για την ενσωμάτωση περισσότερης εικονικής πραγματικότητας – ειδικά στις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις, τη μεταποίηση και άλλους τομείς. Το τελευταίο πενταετές σχέδιο της χώρας που αποκαλύφθηκε πέρυσι περιελάμβανε μια έκκληση για μεγαλύτερη ψηφιοποίηση της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας.

Αναζητώντας εικονικούς ανθρώπους χωρίς σκάνδαλα

Από επιχειρηματικής άποψης, μεγάλο μέρος της εστίασης αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι εικονικοί άνθρωποι μπορούν να παράγουν περιεχόμενο.

Οι μάρκες στην Κίνα αναζητούν εναλλακτικούς εκπροσώπους, αφού πολλές διασημότητες αντιμετώπισαν πρόσφατα αρνητικά δημοσιεύματα σχετικά με φοροδιαφυγή ή προσωπικά σκάνδαλα, δήλωσε ο Sirius Wang, επικεφαλής προϊόντων και επικεφαλής της αγοράς της ευρύτερης Κίνας στην Kantar.

Τουλάχιστον το 36% των καταναλωτών παρακολούθησε την εμφάνιση ενός εικονικού influencer ή μιας ψηφιακής διασημότητας τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Kantar αυτό το φθινόπωρο. Το 21% είχε παρακολουθήσει ένα εικονικό πρόσωπο να φιλοξενεί μια εκδήλωση ή να μεταδίδει τις ειδήσεις, σύμφωνα με την έκθεση.

Ενόψει του επόμενου έτους, το 45% των διαφημιστών δήλωσε ότι μπορεί να χρηματοδοτήσει την εμφάνιση ενός εικονικού influencer ή να προσκαλέσει ένα εικονικό πρόσωπο να συμμετάσχει σε εκδήλωση μιας μάρκας, σύμφωνα με την έκθεση της Kantar.

Αυξανόμενη ανάπτυξη των εικονικών ανθρώπων

Πολλές από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας έχουν ήδη αναπτύξει προϊόντα στον κλάδο των εικονικών ανθρώπων.

Η εφαρμογή ροής βίντεο και παιχνιδιών Bilibili ήταν μία από τις πρώτες που πήρε την έννοια των εικονικών ανθρώπων στην επικρατούσα τάση.

Η εταιρεία απέκτησε την ομάδα πίσω από την εικονική τραγουδίστρια Luo Tianyi, της οποίας η εικόνα και ο ήχος δημιουργούνται πλήρως από την τεχνολογία. Φέτος, οι προγραμματιστές επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της υφής της φωνής της εικονικής τραγουδίστριας χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με την Bilibili.

Το Bilibili φιλοξενεί επίσης πολλούς λεγόμενους εικονικούς παρουσιαστές, οι οποίοι είναι τα απευθείας άβαταρ ανθρώπων που χρησιμοποιούν ειδική τεχνολογία για να προσεγγίσουν το κοινό τους. Η εταιρεία δήλωσε ότι 230.000 εικονικοί παρουσιαστές άρχισαν να εκπέμπουν στην πλατφόρμα της από το 2019 και ο χρόνος μετάδοσης των εικονικών παρουσιαστών φέτος αυξήθηκε κατά περίπου 200% σε σχέση με πέρυσι.

Ακόμα και πολύ μικρότερες εταιρείες μπαίνουν επίσης στον κλάδο.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC