Skip to main content

Μέτρα από το Facebook κατά των ψεύτικων ειδήσεων

Μια σειρά από updates δοκιμάζει και ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το Facebook για το «φλέγον» θέμα των ψευδών ειδήσεων στο κοινωνικό δίκτυο, για τις οποίες πολλοί θεωρούν πως επηρέασαν το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, «επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στα χειρότερα των χειρότερων, στα εμφανή hoaxes που εξαπλώνουν spammers για προσωπικό όφελος και εμπλέκουμε τόσο την κοινότητά μας όσο και τρίτους οργανισμούς».

Το Facebook επικεντρώνεται σε τέσσερις τομείς:

  • Ευκολότερη αναφορά: Καθίσταται ευκολότερο το να αναφέρει κάποιος ένα hoax που βρήκε στο Facebook, μέσω κλικ στην άνω δεξιά γωνία του post.
  • Υπόδειξη ειδήσεων ως «disputed» (υπό αμφισβήτηση). Όπως αναφέρεται, η εταιρεία πιστεύει πως η παροχή περισσότερων πληροφοριών μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να αποφασίζουν μόνοι τους τι πρέπει να εμπιστεύονται. «Αρχίσαμε ένα πρόγραμμα συνεργασίας με τρίτους οργανισμούς διασταύρωσης, που έχουν υπογράψει το Poynter’s International Fact Checking Code of Principles. Θα χρησιμοποιούμε τα reports από την κοινότητά μας, μαζί με άλλες ενδείξεις, για να στέλνουμε ειδήσεις σε αυτούς τους οργανισμούς. Αν διαπιστώσουν πως μια είδηση είναι ψεύτικη, θα υποδεικνύεται ως disputed και θα υπάρχει link προς το άρθρο όπου θα εξηγείται γιατί. Οι ειδήσεις που έχουν αμφισβητηθεί ενδέχεται επίσης να εμφανίζονται χαμηλότερα στο News Feed. Θα είναι ακόμα δυνατόν να κάνετε share αυτές τις ειδήσεις, αλλά θα βλέπετε μια προειδοποίηση πως έχουν αμφισβητηθεί καθώς κοινοποιείτε. Αν μια είδηση έχει επισημανθεί, δεν θα μπορεί να μετατραπεί σε διαφήμιση και να προωθηθεί, επίσης».
  • Informed Sharing: Όπως διαπιστώθηκε, εάν η ανάγνωση μιας είδησης κάνει τους χρήστες λιγότερο πιθανόν να την κοινοποιήσουν, αυτό ενδεχομένως να υποδεικνύει πως παραπλανά με κάποιον τρόπο. «Θα δοκιμάσουμε ενσωμάτωση αυτού του “σήματος” στην αξιολόγηση» αναφέρει η εταιρεία.
  • Κινήσεις εναντίον των οικονομικών κινήτρων των spammers: Από τη στιγμή που πολλές ψεύτικες ειδήσεις έχουν οικονομικό κίνητρο (οι spammers βγάζουν χρήματα υποδυόμενοι γνωστά ΜΜΕ και ανεβάζουν hoaxes που προσελκύουν χρήστες στα sites τους), το Facebook προτίθεται να κάνει κινήσεις κατά αυτών των κινήτρων.