Skip to main content

Οι τάσεις αγορών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Παρά τη σχετικά πρόσφατη αγοραστική φρενίτιδα κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και τις χειμερινές εκπτώσεις, οι καταναλωτές ξεχύνονται εκ νέου στο κυνήγι της αναζήτησης των τέλειων δώρων στις αρχές Φεβρουαρίου – αυτή τη φορά για να δείξουν, λιγότερο ή περισσότερο συμβολικά, την αγάπη προς τους «Βαλεντίνους» τους.

Η επιθυμία να προσφέρουν πιο προσωπικά, εξατομικευμένα και ευρηματικά είδη τους οδηγεί να επισκεφθούν μικρά εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν πιο ασυνήθιστες προτάσεις δώρων, ενώ όσοι πολυάσχολοι τρέχουν τελευταία στιγμή, καταλήγουν τελικά σε ψηφιακά δώρα που είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Σύμφωνα με την έρευνα «PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos», φέτος το 40% των καταναλωτών διεθνώς θα επιλέξει και θα αγοράσει ένα δώρο για την Γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου κάνοντας χρήση του smartphone, και πολλοί από αυτούς θα αποφύγουν τις αγορές από διεθνή brands, με γνώμονα τον πρωτότυπο και ξεχωριστό χαρακτήρα στις επιλογές τους. Επί του παρόντος, τα δύο τρίτα των αγοραστών δηλώνουν ότι προτιμούν να στηρίξουν τοπικές επιχειρήσεις.

«Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αποτελεί την ιδανική αφορμή και ευκαιρία να στηρίξουμε τα μικρομεσαία ηλεκτρονικά καταστήματα, επιλέγοντας έτσι πρωτότυπα δώρα. Δεδομένου ότι οι μικρές εταιρείες συνήθως επενδύουν τα κέρδη τους στη δική τους επιχείρηση, απασχολούν προσωπικό που κατοικεί στη γειτονιά και κάνουν τις προμήθειές τους σε μια συγκεκριμένη περιοχή, τέτοιου τύπου κινήσεις και δραστηριότητες ωφελούν και ενισχύουν την τοπική οικονομία. Στην PayPal, αυτή είναι άλλωστε μια καθημερινή μας πρακτική, προσφέροντας σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους ανά την υφήλιο ένα ευρύ φάσμα εργαλείων, προκειμένου να βελτιώσουν τις διαδικτυακές πωλήσεις τους. Πέραν αυτού, το ίδιο το λογότυπό μας αποτελεί εγγύηση για κάθε αγοραστή που θέλει να αγοράσει με ασφάλεια το δώρο του ονείρου του/της», τονίζει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη.

Παρατηρείται ότι οι καταναλωτές έχουν την τάση να αγοράζουν όλο και λιγότερο συχνά ταινίες, παιχνίδια ή βιβλία από βιβλιοχαρτοπωλεία και άλλα καταστήματα με είδη δώρων και τεχνολογίας, ενώ από την άλλη ο αριθμός των συνδρομητών σε υπηρεσίες streaming αυξάνεται με σταθερούς ρυθμούς. Σύμφωνα με στοιχεία της PayPal, το 23% των πελατών πληρώνει μέσω κινητής συσκευής για ψηφιακά προϊόντα (π.χ. για  υπηρεσίες VoD και συνδρομές σε Pay TV, στο Spotify ή το Netflix συνδρομές), e-books ή PC games. Τα ψηφιακά προϊόντα, τα οποία παραδίδονται στην ουσία σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα από την αγορά τους, δεν αποτελούν απλώς μια εξαιρετική ιδέα για ένα δώρο της τελευταίας στιγμής, αλλά ταυτόχρονα εκφράζουν μια ξεκάθαρη eco-friendly διάθεση, αφού δεν απαιτούν μεταφορά προς τον τόπο παράδοσης, αλλά ούτε και πλαστικές συσκευασίες.