Δημοτικά σχολεία - νηπιαγωγεία: Τμήματα 15 μαθητών και μαθήματα έως 26 Ιουνίου

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 13:13
UPD:14:09
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές
A- A A+

Τμήματα με μέγιστο αριθμό 15 μαθητών, αποστάσεις 1,5 μέτρου μεταξύ των θρανίων και παράταση των μαθημάτων έως την Παρασκευή 26 Ιουνίου προβλέπει το σχέδιο για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Όπως ανακοίνωσε συγκεκριμένα η υπουργός τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου και τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου. 

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1,5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε δύο υποτμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά

Ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν. 

Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. Επιπλέον προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών.

Τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες, ενώ απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων. 

Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία).

Ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών.

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

Όπως γνωστοποίησε αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Σήμερα θα συνεδριάσει η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής και όπως διαβεβαίωσε η υπουργος «θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας».

Εξηγώντας το σκεπτικό που οδήγησε στην απόφαση να ανοίξουν δημοτικά, νηπιαγωγεία και ειδικά σχολεία η κ. Κεραμέως είπε ότι βασίστηκε στην ομόφωνη απόφαση της επιτροπής ειδικών, στο ότι η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων είναι ενθαρρυντική, στο γεγονός ότι η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει την εξέλιξη των μαθητών και στο ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες, παρά έξω στις γειτονιές.

Σημείωσε επίσης πως τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και πρόσθεσε ειδικότερα ότι τα παιδιά των ειδικών σχολείων έχουν απόλυτη ανάγκη την επαφή με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.

Η υπουργός ευχαρίστησε την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, «για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα». Διεβεβαίωσε ότι μέριμνα του υπουργείου από την αρχή της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσει όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας» επισήμανε.

naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή