Skip to main content

Οπαδός μήνυσε τον Λεμπρόν Τζέιμς για απάτη

Ένας φίλος των Λέικερς κατηγορεί τον «βασιλιά» για απάτη, αφού η διαφημιστική καμπάνια «Η Δεύτερη Απόφαση» θεωρήθηκε -λανθασμένα- ως η ανακοίνωση της αποχώρησής του 

Με τη «Δεύτερη Απόφαση», ο Λεμπρόν Τζέιμς μετέτρεψε αυτό που πολλοί είχαν ερμηνεύσει ως την επίσημη αποχώρησή του σε μια εκλεπτυσμένη διαφήμιση για την Hennessy, τη διάσημη μάρκα κονιάκ που ανήκει στον όμιλο LVMH.

Όμως, αυτό το λαμπρό επικοινωνιακό κόλπο προκάλεσε νομική διαμάχη, αφού ένας οπαδός των Λος Άντζελες Λέικερς μήνυσε τον σταρ του NBA για απάτη, κατηγορώντας τον ότι τον παραπλάνησε και του προκάλεσε άμεση οικονομική ζημία.

Από την αγωνία στη μήνυση

Σύμφωνα με το TMZ Sports, ο 29χρονος Άντριου Γκαρσία, μακροχρόνιος οπαδός των Λέικερς, ισχυρίζεται ότι ξόδεψε 865 δολάρια για δύο εισιτήρια για τον αγώνα των «Λιμνάνθρωπων» με το Κλίβελαντ, πιστεύοντας ότι αυτός θα ήταν ο τελευταίος αγώνας της καριέρας του Λεμπρόν.

Μετά την αποκάλυψη της ανακοίνωσης -ένα διαφημιστικό κόλπο που επικοινωνήθηκε ως «ορόσημο»- ο Γκαρσία αποφάσισε να καταθέσει αγωγή στο Δικαστήριο Μικροδιαφορών της Κομητείας του Λος Άντζελες, κατηγορώντας τον Τζέιμς για «απάτη και ψευδή δήλωση».

Ο Γκαρσία εξήγησε στο αμερικανικό μέσο ενημέρωσης: «Δεν θα αγόραζα ποτέ τα εισιτήρια αν ήξερα ότι δεν θα αποσυρόταν. Είναι απλό». Μέχρι στιγμής, ούτε ο παίκτης ούτε το περιβάλλον του έχουν σχολιάσει δημόσια το θέμα.

Ένα σχολικό κόλπο (μάρκετινγκ)

Η «Δεύτερη Απόφαση», που κυκλοφόρησε με ένα κρυπτογραφικό βίντεο στο οποίο ο ΛεΜπρόν δήλωνε ότι ήταν έτοιμος να κάνει μια «τελική επιλογή», ​​προκάλεσε πανικό στους οπαδούς και ένα κύμα εικασιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η επίσημη ανακοίνωση, η οποία ήρθε 24 ώρες αργότερα, αποκάλυψε ότι επρόκειτο απλώς για μια διαφημιστική καμπάνια για την Hennessy, την ιστορική μάρκα κονιάκ.

Η κίνηση, που θυμίζει την περίφημη «Απόφαση» του 2010 -όταν ο Τζέιμς ανακοίνωσε τη μεταγραφή του από τους Κλίβελαντ Καβαλίερς στους Μαϊάμι Χιτ- τράβηξε την παγκόσμια προσοχή.

Ο αντίκτυπος ήταν άμεσος. Τις ώρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση τα εισιτήρια για τους εντός έδρας αγώνες των Λέικερς, και ιδιαίτερα για τον αγώνα εναντίον των Καβαλίερς, γνώρισαν μια άνευ προηγουμένου αύξηση: στο TickPick, η μέση τιμή εκτοξεύτηκε από 85 δολάρια σε 445 δολάρια, πριν εξαντληθεί μέσα σε λίγες ώρες.

Αυτή η δυναμική επιβεβαιώνει πώς η διαχείριση της εικόνας του Λεμπρόν Τζέιμς έχει πλέον ξεπεράσει τα όρια του αθλητισμού, καθιστώντας την μια ανεξάρτητη βιομηχανία ικανή να επηρεάσει δευτερογενείς αγορές όπως η έκδοση εισιτηρίων.

Μεταξύ λαμπρότητας και αμφιλεγόμενης συμπεριφοράς

Από την οπτική γωνία των μέσων ενημέρωσης, η επιχείρηση αποδείχθηκε μια τεράστια επιτυχία.

Η Hennessy μονοπώλησε την παγκόσμια προσοχή με μια σχετικά μέτρια διαφημιστική επένδυση, αξιοποιώντας την επικοινωνιακή δύναμη του πιο επιδραστικού παίκτη του NBA. Αλλά η επιλογή εγείρει επίσης ηθικά ζητήματα.

Πολλοί οπαδοί θεώρησαν την καμπάνια «ασεβή» προς μια βάση οπαδών που ακολουθεί με ευλάβεια έναν αθλητή που, στα 40 του, συνεχίζει να έχει κατά μέσο όρο 24,4 πόντους, 8,2 ασίστ και 7,8 ριμπάουντ ανά παιχνίδι.

ΛεΜπρόν, ένας επιχειρηματίας πέρα ​​από τα γήπεδα

Με συμβόλαιο 52 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σεζόν και την πιθανότητα να γίνει ελεύθερος παίκτης στο τέλος της επόμενης σεζόν, ο ΛεΜπρόν Τζέιμς αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι είναι δεξιοτέχνης στην αυτοπροβολή.

Κάθε του κίνηση -από τις ανανεώσεις συμβολαίων του με τη Nike μέχρι τη διαχείριση της οικογενειακής μάρκας με τον γιο του Μπρόνι στους Λέικερς- ​​έχει σχεδιαστεί για να προσελκύσει προσοχή και οικονομική αξία.

Η «Δεύτερη Απόφαση» είναι μια ακόμη απόδειξη αυτού: ένα διαφημιστικό κόλπο που, εν μέσω αγωγών και ρεκόρ τηλεθέασης, επιβεβαίωσε τον τρόπο με τον οποίο ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ξεπερνά τον αθλητισμό και μετακινείται στον χώρο των παγκόσμιων επιχειρήσεων.

naftemporiki.gr