Skip to main content

Ντεμπούτο για Μαδρίτη, αποχαιρετισμός στην Ίμολα: το καλαντάρι της Φ1 για το 2026

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 24 αγώνες, ντεμπούτο νέων μονοθέσιων που κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα και είσοδο εμβληματικών ομάδων: Audi, Cadillac, Ford

Η Φόρμουλα 1 αποκάλυψε το επίσημο καλαντάρι του 2026, ένα πρωτάθλημα που θα εγκαινιάσει μια νέα τεχνική και βιώσιμη εποχή.

Εγκεκριμένο από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), το πρόγραμμα περιλαμβάνει 24 αγώνες και το ντεμπούτο νέων μονοθέσιων που κινούνται με 100% βιώσιμα καύσιμα, όπως και την είσοδο εμβληματικών ομάδων (Audi, Cadillac, Ford).

Το πρωτάθλημα θα ξεκινήσει στην Αυστραλία το Σαββατοκύριακο 6-8 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί στο Άμπου Ντάμπι από τις 4 έως τις 6 Δεκεμβρίου. Ενδιάμεσα, θα έχουν καταγραφεί η λαμπερή απουσία της ιστορικής Ίμολα, η νέα έδρα στη Μαδρίτη και ορισμένες προσαρμογές που στοχεύουν στη βελτίωση της υλικοτεχνικής αποδοτικότητας του σιρκουί.

Το 2026 δεν θα φέρει στη Φόρμουλα 1 μόνο νέα αυτοκίνητα και κινητήρες. Η σεζόν, εκτός από την επίσημη είσοδο στο grid μεγάλων κατασκευαστών όπως η Audi και η Cadillac, θα δει το ντεμπούτο της πίστας της Μαδρίτης, η οποία θα φιλοξενήσει το νέο Ισπανικό Γκραν Πρι.

Λόγω του Ραμαζανιού, το οποίο το 2026 συμπίπτει ανάμεσα σε Φεβρουάριο και Μάρτιο, τα Γκραν Πρι του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας θα διεξαχθούν Απρίλιο, όπως ήδη έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια.

Από άποψη βιωσιμότητας, έχει σημειωθεί βελτίωση στη γεωγραφική λογική των μετακινήσεων: για παράδειγμα, ο Καναδάς θα ακολουθήσει το Μαϊάμι ευνοώντας την εφοδιαστική και μειώνοντας τις εκπομπές που σχετίζονται με τις μεταφορές. Επιπλέον, η μακρά ευρωπαϊκή ακολουθία θα συγκεντρωθεί στους καλοκαιρινούς μήνες με μια πιο γραμμική και συμπαγή δομή από ό,τι στο παρελθόν.

Η σεζόν του 2026 θα περιορίσει τους τριπλούς αγώνες σε μόλις δύο μπλοκ, στο τέλος της σεζόν: ΗΠΑ-Μεξικό-Βραζιλία (Οκτώβριος-Νοέμβριος) και Λας Βέγκας-Κατάρ-Άμπου Ντάμπι (Νοέμβριος-Δεκέμβριος).

Η κατανομή των διαλειμμάτων θα ποικίλλει επίσης: μεταξύ Μαϊάμι και Μονακό θα υπάρχουν τρεις εβδομάδες, ενώ η καλοκαιρινή διακοπή μεταξύ Ουγγαρίας και Ολλανδίας θα παραμείνει τέσσερις εβδομάδες, αλλά θα επισπευσθεί ελαφρώς.

naftemporiki.gr