Η Ρίβερ Πλέιτ ηγείται της προσέλευσης φιλάθλων στα γήπεδα των συλλόγων από τα κορυφαία πρωταθλήματα του κόσμου, με μέσο όρο 84.025 θεατές ανά αγώνα, ξεπερνώντας φέτος την πάντα γεμάτη «Σιγκνάλ Ιντούνα» της Μπορούσια Ντόρτμουντ, που είχε μέσο όρο 81.365 θεατές το 2024.
Μια ομάδα της Μπουντεσλίγκα βρίσκεται επίσης στην τρίτη θέση και συγκεκριμένα η Μπάγερν Μονάχου, που είχε 75.000 πιστούς φίλους στις εξέδρες της «Αλιάντζ Αρένα» κατά την ίδια ποδοσφαιρική περίοδο.
Ακολούθησαν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 73.701, η Ίντερ με 73.525, η Ρεάλ Μαδρίτης με 73.472, η Μίλαν με 72.091, η Ρόμα με 62.776, η Γουέστ Χαμ με 62.385 και η Μαρσέιγ με 61.736 θεατές, σε μια χρονιά που η Ατλέτικο Μαδρίτης είχε μέσο όρο 60.717 θεατές.
Εν τω μεταξύ, η Μπαρτσελόνα, πάντα στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, «τιμωρήθηκε» σε αυτήν τη λίστα καθώς έπρεπε να αγωνιστεί στο Ολυμπιακό Στάδιο της Βαρκελώνης, στο Μοντζουίκ, μιας και το «Καμπ Νου» ακόμα ανακαινίζεται.
Παρόλα αυτά η Μπάρτσα διατήρησε 56.000 οπαδούς το 2024, οι οποίοι ακολουθούν πια το πεπρωμένο της με μεγαλύτερο ενθουσιασμό μετά το «τρεμπλ» στην Ισπανία, με τον Χάνσι Φλικ στο τιμόνι και την έκρηξη ταλέντου από τον Λαμίν Γιαμάλ.
Η Ρίβερ Πλέιτ και η Ίντερ είναι δύο από τα φαβορί στον Ε όμιλο στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων. Ο αργεντίνικος σύλλογος έχει προϋπολογισμό 200 εκατομμύρια δολάρια, με την έκδοση εισιτηρίων και τις συνδρομές να αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων του (70%), κάτι πρωτοφανές στην ελίτ του ποδοσφαιρικού κλάδου στην Ευρώπη.
¡Empezó el partido en el Mâs Monumental! River recibe a Universitario por la última fecha de la fase de grupos de la #Libertadores ⚽️#VamosRiver ⚪️⚪️ pic.twitter.com/5U9XJAj8La
— River Plate (@RiverPlate) May 28, 2025
Αυτό καταδεικνύει τις κοινωνικές ρίζες και την ταυτότητα του συλλόγου μεταξύ των οπαδών του. Η αφοσίωση επιτυγχάνεται μέσω του River ID, της ψηφιακής πλατφόρμας ταυτοποίησης για μέλη και μη μέλη, όπου μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια διαρκείας, επίσημα εμπορεύματα και να κάνουν κρατήσεις για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Η Ρίβερ Πλέιτ συμπληρώνει τα έσοδά της με τηλεοπτικά δικαιώματα (8%), ενώ το 22% προέρχεται από εμπορικά δικαιώματα και την ονομασία του σταδίου «Μονουμεντάλ», χορηγίες, γαστρονομία και εκδηλώσεις.
Η Chango Mâs είναι μια αλυσίδα σούπερ-μάρκετ που δίνει το όνομά της στο στάδιο. Όμως, ενόψει των αγώνων έναρξης του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2030, το θρυλικό γήπεδο δεν έχει ακόμη κλείσει συμφωνία για τα δικαιώματα ονοματοδοσίας του. Το «Μονουμεντάλ» είναι η έδρα της παγκόσμιας πρωταθλήτριας, Εθνικής Αργεντινής.
naftemporiki.gr