Το ποδόσφαιρο στην Ισπανία τραβάει το 85% της προσοχής σε σύγκριση με το 77% που συγκεντρώνει η μουσική, αν και από άποψη συναισθηματικής συνάφειας, η μουσική ξεπερνά το ποδόσφαιρο (86% έναντι 79%).
Αυτό αναφέρει η έκθεση «Αποδοτικότητα Επενδύσεων Χορηγιών: Ποδόσφαιρο εναντίον Μουσικής», που διεξήγαγε η συμβουλευτική εταιρεία On Strategy, η οποία αναλύει τη δημιουργία, την κατασκευή και τη βελτιστοποίηση της οικονομικής και χρηματοοικονομικής αξίας επιχειρήσεων κι εμπορικών σημάτων.
«Το ποδόσφαιρο συνεχίζει να κυριαρχεί όσον αφορά την προβολή, αλλά η μουσική εδραιώνεται ως μια πιο ισχυρή πλατφόρμα για συναισθηματική σύνδεση με το κοινό σε ορισμένες βασικές αγορές», υποστηρίζει η έκθεση, η οποία διακρίνει δύο έννοιες: την προσοχή και τη συνάφεια, δύο ξεχωριστούς δρόμους προς την επιτυχία.
Προσοχή είναι η ικανότητα να προσελκύει κάποιος το ενδιαφέρον και να είναι ορατός σε ένα πολυσύχναστο περιβάλλον, και η συνάφεια είναι ο βαθμός στον οποίο μια χορηγία συμβάλλει στην αντίληψη, την τοποθέτηση, την καινοτομία ή την πρόθεση αγοράς της επωνυμίας.
Τα δεδομένα, που συλλέχθηκαν από περισσότερους από 70.000 πολίτες κι εφαρμόστηκαν σε κλάδους όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, τα καταναλωτικά αγαθά και η ενέργεια, αποκαλύπτουν ότι η αποτελεσματικότητα της χορηγίας ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα, τομέα και στόχους επωνυμίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχουν σύλλογοι όπως η Ατλέτικο Μαδρίτης που διαχειρίζονται παραμέτρους σύνδεσης ποδοσφαίρου – μουσικής κι ενώνουν τις εμπειρίες τους.
Ο Όσκαρ Μάγιο, γενικός διευθυντής εσόδων και λειτουργιών των «ροχιμπλάνκος», εξηγεί σε αυτήν την έκθεση, για παράδειγμα, ότι «οι οπαδοί της Ατλέτικο αγαπούν περισσότερα πράγματα και η μουσική είναι ένα από τα μεγαλύτερα πάθη τους».
Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχουν επιτυχημένες περιπτώσεις δραστηριοποίησης με μουσικά brands εντός του συλλόγου και πώς το κλαμπ μετρά τον αντίκτυπο αυτού του είδους συνεργασίας, το στέλεχος τόνισε ότι πρόσφατα ξεκίνησαν, με την διάσημη ισπανική ζυθοποιΐα Mahou, «έναν διαγωνισμό μουσικών ταλέντων, με τη συμμετοχή ανερχόμενων καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο που αναζητούν την ευκαιρία να αποκτήσουν παγκόσμια προβολή μέσω του συλλόγου».
Ο Μάγιο αποκαλύπτει επίσης ότι, όσον αφορά τη στρατηγική χορηγιών, η Ατλέτικο Μαδρίτης «είναι περισσότερο αφοσιωμένη στην εξερεύνηση νέων ορίων. Μας αρέσει να είμαστε πρωτοπόροι και καινοτόμοι. Αυτή η προσέγγιση μας έχει φέρει πιο κοντά σε εμβληματικές μάρκες που δεν λειτουργούσαν με χορηγίες ποδοσφαίρου (όπως η Red Bull ή το Google Cloud), και σε ενεργοποιήσεις που έχουν γίνει σημεία αναφοράς λόγω της μοναδικότητάς τους».
naftemporiki.gr