Στο Μάντσεστερ, η Γιουνάιτεντ σκέφτεται όλο και περισσότερο να ακολουθήσει έναν καθαρό δρόμο: να κατεδαφίσει ένα εμβληματικό στάδιο όπως το Ολντ Τράφορντ για να προσφέρει στον σύλλογο μια νέα φουτουριστική εγκατάσταση.
Όπως αναφέρει η βρετανική ταμπλόιντ Daily Mail, οι «Κόκκινοι Διάβολοι» τείνουν όλο και περισσότερο προς την απόφαση να κατασκευάσουν μια νέα υπερεγκατάσταση αξίας 2 δισ. λιρών (με την τρέχουσα ισοτιμία, 2,3 δισ. ευρώ).
Ένα στάδιο 100.000 θέσεων, που θα σήμαινε το τέλος του Ολντ Τράφορντ μετά από 114 χρόνια ιστορίας. Στην πραγματικότητα, ο σημερινός οίκος της Γιουνάιτεντ απαιτεί σημαντικές εργασίες ανακαίνισης, που θα οδηγούσαν τον σύλλογο σε μεγάλη οικονομική δαπάνη.
Ωστόσο, οι τελευταίες εκτιμήσεις φαίνεται να δείχνουν ότι τέτοιες δαπάνες δεν δικαιολογούνται πλέον, με βάση τα περιορισμένα οφέλη που θα αποφέρουν.
Η υπόθεση μείωσης της χωρητικότητας
Ως έχει, ο σύλλογος εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει τη χωρητικότητα του εμβληματικού χώρου σε περίπου 30.000 θέσεις για να διατηρήσει την ιστορία του και να δημιουργήσει έναν χώρο για τις ομάδες Γυναικών και Ακαδημιών.
Ακριβώς γι΄ αυτόν τον λόγο η Γιουνάιτεντ εργαζόταν για τη δημιουργία μιας ειδικής ομάδας διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς προκειμένου να διασφαλίσει τη διατήρηση των ιστορικών στοιχείων του Ολντ Τράφορντ, σε περίπτωση μερικής κατεδάφισης.
Ωστόσο, ο σύλλογος συμφώνησε πρόσφατα ότι οι 30.000 θέσεις για τις ομάδες Νέων και Γυναικών είναι επίσης πάρα πολλές. Σκεφτείτε μόνο πώς το ντεμπούτο του πρωταθλήματος ενάντια στη Γουέστ Χαμ, που θα διεξαχθεί στο Ολντ Τράφορντ, οδήγησε στο άνοιγμα μόνο μιας κερκίδας, δεδομένων των ελάχιστων εισιτηρίων που πωλήθηκαν.
Κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα της κατασκευής μιας εγκατάστασης 15.000 θέσεων στον ίδιο χώρο, η οποία θα μπορούσε να επεκταθεί σιγά-σιγά στο εγγύς μέλλον.
Η Γιουνάιτεντ έχει ήδη αγοράσει τη γη δίπλα στο Ολντ Τράφορντ και τώρα σκοπεύει να αναθέσει στο αρχιτεκτονικό γραφείο Foster and Partners να σχεδιάσει την ανάπλασή της, βρίσκοντας έναν τρόπο να ενσωματώσει τα κύρια στοιχεία του Ολντ Τράφορντ στο νέο σχέδιο, έτσι ώστε το νέο το στάδιο να μη φαίνεται άψυχο.
Η γνώμη του πρώην αρχηγού Γκάρι Νέβιλ
Εν τω μεταξύ, ο σύλλογος θα αποστείλει έρευνα για το θέμα σε όλους τους κατόχους εισιτηρίων διαρκείας μέχρι το τέλος της εβδομάδας, ώστε να έχει εικόνα για την κατάσταση μεταξύ των φιλάθλων.
Μια άποψη που θα μπορούσε να επηρεάσει τους οπαδούς της Γιουνάιτεντ είναι αυτή της «σημαίας» των «Κόκκινων Διαβόλων» Γκάρι Νέβιλ, ο οποίος είναι μέρος της ομάδας εργασίας που επιβλέπει το έργο του σταδίου. Ο πρώην αρχηγός της Γιουνάιτεντ, μάλιστα, πιστεύει ότι το συναισθηματικό θέμα είναι υπερεκτιμημένο.
«Οι κερκίδες που ήταν εκεί όταν πήγα για πρώτη φορά το 1979 δεν είναι πλέον οι ίδιες», είπε ο Νέβιλ στη βρετανική εφημερίδα The Athletic. «Οι περισσότερες εξέδρες κατασκευάστηκαν μεταξύ 1993 και 2005. Δεν θα κρατούσαμε τίποτα που να ήταν 100 ετών. Τι ακριβώς εξοικονομούμε;», αναρωτήθηκε.
«Καταλαβαίνω ότι η τοποθεσία του γηπέδου είναι σημαντική για ορισμένους οπαδούς, αλλά ήμουν στο Τότεναμ – Άρσεναλ την Κυριακή. Δεν νομίζω ότι οι οπαδοί της Τότεναμ πήγαν εκεί σκεπτόμενοι τη θέση του γηπέδου και το γεγονός ότι είναι διαφορετικό από αυτό στο οποίο έπαιξε ο Γκλεν Χοντλ».
Την πίεση προς την κατεύθυνση του νέου γηπέδου ασκεί ο επικεφαλής της μειοψηφίας, αλλά με σημαντικές αθλητικές εξουσίες, Τζιμ Ράτκλιφ. Ο επιχειρηματίας, μάλιστα, θέλει να ληφθεί οριστική απόφαση για το θέμα μέχρι το τέλος της χρονιάς, ώστε τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2030.
Όμως ο σύλλογος πρέπει να αξιολογήσει προσεκτικά, πέρα από το γενικό συναίσθημα των φιλάθλων, την οικονομική κατάσταση του συλλόγου. Στην πραγματικότητα, τα δημόσια κονδύλια, στην περίπτωση ενός νέου γηπέδου, θα αρκούσαν μόνο για τις περιοχές γύρω από τη νέα εγκατάσταση.
Μια τόσο σημαντική επένδυση θεωρείται από τον Ράτκλιφ ως μια μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσει τα έσοδα του αγγλικού συλλόγου, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες ανέφερε κόκκινο 134,5 εκατομμυρίων ευρώ στον προϋπολογισμό του 2024, πέμπτη συνεχόμενη απώλεια.
Ο σύλλογος έχει επίσης ένα ιστορικό χρέος 590 εκατομμυρίων, που χρονολογείται από την απόκτησή του από την οικογένεια Γκλέιζερ το 2005.
Ακριβώς γι΄ αυτόν τον λόγο, για να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνται για το νέο γήπεδο, ο Ράτκλιφ στοχεύει σε ιδιωτικές επενδύσεις που θα απέκλειαν έτσι την επιδείνωση της κατάστασης του χρέους του συλλόγου αλλά και τη σημαντική αύξηση των εισιτηρίων εις βάρος των φιλάθλων.
naftemporiki.gr