Skip to main content

Έξυπνα στάδια, Web 3.0 και AI οι τεχνολογικές τάσεις της IMG για το 2024

Η ετήσια έκθεση εξετάζει επίσης το ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στη δημιουργία εσόδων από τον γυναικείο αθλητισμό

Τα έξυπνα στάδια, η ψηφιακή δημιουργία εσόδων από τον γυναικείο αθλητισμό, η περαιτέρω ωριμότητα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και οι περιπτώσεις χρήσης Web 3.0 θα είναι μεταξύ των βασικών τάσεων της αθλητικής τεχνολογίας του 2024, σύμφωνα με την ετήσια «Digital Trends Report» της IMG.

Η μελέτη, που διανύει τώρα τον έκτο χρόνο της, ανέφερε ότι η εμπειρία του σταδίου θα συνεχίσει να μεταμορφώνεται με νέες ψηφιακές καινοτομίες που απευθύνονται στους οπαδούς, καθώς και λειτουργικές τεχνολογίες που τροφοδοτούνται από το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και την τεχνητή νοημοσύνη.

Επικαλούμενη εφαρμογές όπως τα έξυπνα συστήματα θέρμανσης και φωτισμού και τη συνδεδεμένη λιανική και ψηφιακή διαφήμιση, η IMG είπε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης χώρων θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη βαθύτερη δέσμευση, τα χαμηλότερα γενικά έξοδα και τις νέες ροές εσόδων.

Εν τω μεταξύ, η εκθετική ανάπτυξη του γυναικείου αθλητισμού τους τελευταίους 12 μήνες σε συνδυασμό με μια πιο τεχνολογική παιδεία της βάσης των οπαδών, σημαίνει ότι οι γυναικείες δραστηριότητες βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να αξιοποιήσουν πολλές από τις ευκαιρίες που υπόσχεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του αθλητισμού.

Συγκεκριμένα, αυτό το ψηφιακά αφοσιωμένο κοινό είναι εξαιρετικά ελκυστικό για τους εμπορικούς συνεργάτες, ενώ οι λάτρεις του γυναικείου αθλητισμού έχουν 20% περισσότερες πιθανότητες να ξοδέψουν σε πλατφόρμες ροής από ό,τι στο ανδρικό άθλημα.

Με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024 να παρέχουν μια παγκόσμια πλατφόρμα για τα γυναικεία αθλήματα και τις αθλήτριες, η IMG προβλέπει άλλη μια χρονιά ορόσημο.

Το ότι τόσο το Web 3.0 όσο και η τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζονται ξανά στη λίστα αντικατοπτρίζει τη σημασία τους για την αθλητική βιομηχανία και τον γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης κι εφαρμογής στον αθλητικό κόσμο.

Η έκθεση αναφέρει ότι αναμένει ένα πιο ήσυχο 2024 για το Web 3.0 τώρα που οι κερδοσκόποι και οι απατεώνες με μη ανταλλάξιμα διακριτικά (NFT) έχουν αποχωρήσει από την αγορά, αλλά η ανάπτυξη στο μακροπρόθεσμο δυναμικό των τεχνολογιών που βασίζονται σε blockchain θα συνεχιστεί.

Η IMG αναφέρει ότι εξεπλάγη από τον ρυθμό υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης το 2023 και αναμένει ότι η αθλητική βιομηχανία θα γίνει πιο άνετη και εφευρετική με το πώς χρησιμοποιεί την τεχνολογία τους επόμενους 12 μήνες.

Συγκεκριμένα, η IMG αναμένει ότι η εξέλιξη θα προχωρήσει πέρα από τον πειραματισμό και τη δημιουργία περιεχομένου προς την απελευθέρωση περισσότερης αποτελεσματικότητας, ενισχυμένη από επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και πρωτοπόρους στον χώρο, κυρίως το OpenAI.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την εξατομίκευση σε ψηφιακά χαρτοφυλάκια, ενώ η έκθεση προβλέπει και την άνοδο της «μέγα επιρροής», με μεμονωμένους αθλητές, διασημότητες και επενδυτές να έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βιομηχανία.

«Η άνευ προηγουμένου ταχύτητα με την οποία η τεχνητή νοημοσύνη έριξε τις πόρτες από το τεχνολογικό τοπίο το 2023 μας έχει μεταφέρει αναμφισβήτητα σε μια νέα εποχή ψηφιακής τεχνολογίας», δήλωσε ο Λιούις Γουίλτσιρ, ανώτερος αντιπρόεδρος της IMG και διευθύνων σύμβουλος ψηφιακής τεχνολογίας. «Βρισκόμαστε τώρα σε μια εποχή τεχνητής νοημοσύνης, μικτής πραγματικότητας και ροής».

Η έκθεση υποστηρίζει επίσης ότι ο όρος «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» είναι πλέον ξεπερασμένος, καθώς διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες εκτελούν διαφορετικές λειτουργίες για αθλητικούς οργανισμούς και τους υποστηρικτές τους.

Το YouTube, αν και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, είναι λιγότερο κοινωνικό δίκτυο από το X (παλαιότερα γνωστό ως Twitter), ενώ το Instagram διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ειδήσεις, παράλληλα με τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του.

Αντί να υιοθετήσουν μια προσέγγιση που ταιριάζει σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η IMG υποστηρίζει ότι οι οργανισμοί θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στις πλατφόρμες ως προς την ικανότητά τους να ενημερώνουν, να ψυχαγωγούν, να δημιουργούν έσοδα και κοινότητες.

Η IMG δημοσίευσε επίσης μια κατάταξη ισχύος των πιο σημαντικών πλατφορμών τρίτων για την αθλητική βιομηχανία. Το TikTok πρωτοπορεί, μπροστά από το YouTube, το Instagram, το Facebook και το WhatsApp. Το ανανεωμένο X του Έλον Μασκ βρίσκεται στην έκτη θέση, αντικατοπτρίζοντας τη φθίνουσα απήχησή του.

«Είμαστε υπερήφανοι που παρουσιάζουμε στους κατόχους δικαιωμάτων μια ξεκάθαρη άποψη για την τεχνολογία που πρέπει να γνωρίζουν τους επόμενους 12 μήνες και περήφανοι που προσφέρουμε διαδρομές σε αυτό το τοπίο ως μέρος της IMG, με την ψηφιακή μας εμπειρία τώρα στην καρδιά του τη δύναμη και την κλίμακα του οργανισμού», συμπλήρωσε ο Γουίλτσιρ.

naftemporiki.gr