Skip to main content

Αυλαία στο Ράλι Ακρόπολις με νικητή τον Ροβάνπερα

Με τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στην Ελλάδα ο Φιλανδός αύξησε το προβάδισμά του στην κορυφή από τον δεύτερο στην κατάταξη των οδηγών, Έλφιν Έβανς.

Με θρίαμβο του Κάλε Ροβάνπερα ολοκληρώθηκε το εφετινό Ράλι Ακρόπολις. Ο Φιλανδός οδηγός της Toyota σημείωσε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στον ελληνικό αγώνα (τρίτη εφετινή μετά τις Πορτογαλία και Εσθονία) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC) και πλησίασε στον τίτλο των οδηγών, κάτοχος του οποίου είναι ο ίδιος.

Ο 22χρονος Σκανδιναβός, νικητής στην Ελλάδα και το 2021, άφησε δεύτερο τον Βρετανό συμπαίκτη του στην ιαπωνική ομάδα, Έλφιν Έβανς (+1:31.7), ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο με Hyundai (1:35.9).

Ο Ροβάνπερα αύξησε στους 33 βαθμούς (από 25) το προβάδισμά του έναντι του Έβανς στη βαθμολογία των οδηγών, ενώ απομένουν άλλοι τρεις αγώνες για να ολοκληρωθεί η αγωνιστική περίοδος.

Να σημειωθεί ότι  ο Εσθονός Οτ Τάνακ (Ford) κατόρθωσε να ολοκληρώνει το Ράλι Ακρόπολις 2023 στην τέταρτη θέση, αν και είχε δεχθεί ποινή τριών λεπτών και 40 δευτερολέπτων.

Ο Ροβάνπερα ξεκίνησε την Κυριακή με προβάδισμα άνω των δύο λεπτών, μετά τη χθεσινή εγκατάλειψη του Γάλλου Σεμπαστιάν Οζιέ, οπότε δεν είχε κανέναν λόγο να πιεστεί. Κατά συνέπεια, τερμάτισε όγδοος στην πρώτη σημερινή ειδική («Ταρζάν»), όντας 31.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Έλφιν Έβανς.

Ο Φιλανδός ήταν όγδοος και στο πρώτο πέρασμα της ειδικής «Γραμμένη», στην οποία ταχύτερος όλων ήταν ο Σόρντο, αλλά ο μετέπειτα νικητής είχε σχεδόν διασφαλίσει τη νίκη.

Η ειδική «Γραμμένη 1» διακόπηκε οριστικά μετά την έξοδο των Νατάνιελ Μπρουν-Κλαούντιο Μπούστος, που ανατράπηκαν στα 5,38 χιλιόμετρα της διαδρομής (το πλήρωμα είναι καλά) και τα αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν στο τελευταίο σέρβις ενόψει της ειδικής «Γραμμένη 2», που ήταν και η Power Stage.

Ο Ροβάνπερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη «Γραμμένη 2» και πήρε τους πέντε επιπλέον βαθμούς της Power Stage, ενώ έξτρα βαθμούς στην τελευταία ειδική πήραν επίσης οι Έβανς (4), Τάνακ (3), Σόρντο (2) και Εσαπέκα Λάπι (1).

Αξιοσημείωτο είναι ότι διακόπηκε και η Power Stage, όταν το Skoda των Ισπανών Άλεξ Βιγιανουέβα-Χοσέ Μουράδο επίσης αναποδογύρισε κι έκλεισε το δρόμο, στέλνοντας τα αυτοκίνητα στο σέρβις.

Πρώτος Έλληνας οδηγός ήταν ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid, στην τελευταία χρονιά της καριέρας του στο WRC. Ο Σερδερίδης ολοκλήρωσε τον αγώνα στο «Ράλι των Θεών» στη 16η θέση της γενικής κατάταξης, 23 λεπτά και 51.2 δεύτερα πίσω από τον Ροβάνπερα.