Skip to main content

Δικαστική ήττα για την πανίσχυρη Ρεάλ Μαδρίτης

του Παναγιώτη Κουμάνταρου

Η Ρεάλ Μαδρίτης ηττήθηκε, όχι στο γήπεδο αλλά στο δικαστήριο. Ο ισπανικός σύλλογος – πρωταθλητής της Liga και πρωταθλητής Ευρώπης – είχε μηνύσει τη CFF Μαδρίτης για την ομοιότητα των ονομάτων τους.

Όμως, το Ανώτατο Δικαστήριο της ισπανικής πρωτεύουσας απέρριψε την έφεση, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει πιθανότητα σύγχυσης μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων.

Η CFF Μαδρίτης είναι παρούσα στην πρώτη κατηγορία του ισπανικού γυναικείου ποδοσφαίρου εδώ και έξι σεζόν και μπορεί να υπερηφανεύεται για το μεγαλύτερο πρότζεκτ Νεανίδων στην Ισπανία και την Ευρώπη, με περισσότερες από 400 γυναίκες παίκτριες.

Τον Ιούλιο του 2020 η Ρεάλ Μαδρίτης ολοκλήρωσε την αγορά της CD Τακόν από τη Liga Iberdrola – το κορυφαίο γυναικείο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στην Ισπανία -, κάτι που της επέτρεψε να έχει και γυναικεία ομάδα.

Οι δικαστές έκριναν στην απόφαση ότι «η συνύπαρξη και των δύο εμπορικών σημάτων στην αγορά δεν προκαλεί σφάλμα ή σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό». Η Ρεάλ Μαδρίτης, η οποία έχει κατοχυρώσει εμπορικά σήματα όπως MCF, RMCF ή MCF Ρεάλ Μαδρίτης, είχε μηνύσει την CFF Μαδρίτης για την ομοιότητα των αρχικών τους, σύμφωνα με το Europa Press.

Η καταγγελία της Ρεάλ Μαδρίτης υποβλήθηκε επειδή το Ισπανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων δεν εξουσιοδότησε τη μάρκα CFF Madrid, καθώς, κατά τη γνώμη του, θα υπήρχε κίνδυνος σύγχυσης για το κοινό, κάτι που θα προκαλούσε «προκατάληψη» στη Ρεάλ Μαδρίτης.

Ωστόσο, οι δικαστές κατέληξαν ότι υπάρχει μόνο σύμπτωση σε δύο από τα γράμματα που σχηματίζουν τα αρχικά, ενώ το όνομα της πόλης δεν μπορεί να θεωρηθεί διακριτικό όνομα.

Το δικαστήριο διαπίστωσε επίσης ότι και τα εμβλήματα των δύο συλλόγων δεν μοιάζουν καθόλου. Τέλος, η απόφαση προσέθεσε ότι η μάρκα CFF Madrid καταχωρήθηκε πριν από περισσότερα από δέκα χρόνια, όταν η Ρεάλ Μαδρίτης δεν είχε ακόμη το δικό της γυναικείο τμήμα.

Ομοίως, το λογότυπο έχει διαφορές στο σχήμα και το χρώμα. «Δεν υπάρχει πιθανότητα σύγχυσης για τον καταναλωτή, δεδομένων των διαφορών μεταξύ των σημάτων», κατέληξε το δικαστήριο.