Σε στάση εργασίας, από τις 19:00 μέχρι και τα μεσάνυχτα απόψε, αλλά και σε 24ωρη απεργία αύριο, προχωρούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αντιδρώντας στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με αντικείμενο – όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους – «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».
«Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τη σημερινή στάση εργασίας, ενώ αύριο Πέμπτη θα εκτελούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας» διευκρίνισε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών».
Καλεί δε τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».
Την άμεση απόσυρση της τροπολογίας ζήτησε η ΓΣΕΕ.
Τι απαντά η διοίκηση του ΟΑΣΘ
Από την πλευρά της, η διοικήση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι με την τροπολογία «δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα, ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό. Οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης».
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, «τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για τον λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή”, υπογραμμίζει ο Οργανισμός.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι απόφαση δική της και του υπουργείου είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων στις απομακρυσμένες περιοχές και να μην αυξηθεί το κόμιστρο. «Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο, οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα».
Πηγή: ΑΜΠΕ