Το ερώτημα κατά πόσον η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να επιβάλει την υποχρέωση εμβολιασμού σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό έθεσε το περιοδικό Der Spiegel στον Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο.
«H υποχρέωση εμβολιασμού είναι νόμιμη» απαντά ο καθηγητής. «Το κράτος έχει τη συνταγματική υποχρέωση να μεριμνά για την υγεία των πολιτών. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ήδη αποφανθεί ότι η υποχρέωση εμβολιασμού για γνωστές, συνήθεις ασθένειες – κυρίως παιδικές – συνάδει με το Σύνταγμα».
Κατά πόσο όμως η COVID-19 θεωρείται συνήθης και γνωστή και θα μπορούσε κάποιος να απέχει εξαιτίας του φόβου παρενεργειών;
«Από στατιστική άποψη ο κίνδυνος παρενεργειών είναι ελάχιστος. Επομένως, δεν πιστεύω ότι αυτή η γενική αρχή μπορεί να αμφισβητηθεί με τέτοια επιχειρήματα» απαντά ο Ν. Αλιβιζάτος, ενώ σε άλλο σημείο σημειώνει:
«Οποιαδήποτε παρέμβαση στο ανθρώπινο σώμα μπορεί να εκληφθεί ως παρέμβαση στη σωματική και ψυχική ακεραιότητα. Αλλά σε αυτήν την περίπτωση η παρέμβαση αυτή δεν είναι αρκετά σοβαρή ώστε να θεμελιώσει αντιρρήσεις απέναντι σε μια υποχρέωση εμβολιασμού.»
Όσο για το ενδεχόμενο δικαστικών προσφυγών ο ίδιος θεωρεί ότι είναι πιθανό, ωστόσο αντίστοιχες προσφυγές κατά άλλων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας έχουν εκπέσει.
Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.












