Σε βελτιώσεις ως προς τη μοριοδότηση του πρώτου πτυχίου των εκπαιδευτικών για τον διορισμό τους προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στο νομοσχέδιο για τις συνέργειες ΑΕΙ με ΤΕΙ, στο οποίο κατατέθηκε και η τροπολογία για τον διορισμό 450 εκπαιδευτικών που είχαν πετύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008 και δικαιώθηκαν στα δικαστήρια.
Το νομοσχέδιο, το οποίο δέχεται τα πυρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αναμένεται μετά από πολύωρη συνεδρίαση στην Ολομέλεια, να ψηφιστεί απόψε τα μεσάνυχτα με τη συναίνεση των ΑΝΕΛ. Στη συζήτηση παρενέβη ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ενώ ΝΔ και ΔΗΣΥ υπέβαλαν ήδη αιτήματα ονομαστικής ψηφοφορίας.
Πάντως, κατά την κατάθεση της αλλαγής που αφορά σε αύξηση της μοριοδότησης για το πρώτο πτυχίο των εκπαιδευτικών, με την οποία επιχειρείται η εξισορρόπηση προϋπηρεσίας και ακαδημαϊκών προσόντων, ο υπουργός δέχθηκε ότι «δεν γίνεται να μην μπορεί να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός ο οποίος έχει μεγάλη προϋπηρεσία ακόμη κι αν έχει μόνον ένα πτυχίο», ενώ τόνισε ότι «υπάρχει θέμα στις μεσαίες προϋπηρεσίες».
Αντιπαράθεση Δ. Κουτσούμπα-Κ. Γαβρόγλου
Καθώς ο κ. Γαβρόγλου από τη συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή είχε διερωτηθεί αν το ΚΚΕ, το οποίο ζητεί 30.000 προσλήψεις, «είναι σοβαρό», σήμερα στην Ολομέλεια παρενέβη ο ίδιος ο γενικός γραμματέας του, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος με τη σειρά του αναρωτήθηκε «ποιος είναι ο γελοίος εδώ μέσα» και τόνισε ότι αυτό που ζητούν οι εκπαιδευτικοί – εκεί έξω που διαδηλώνουν – είναι να τηρήσει η κυβέρνηση τις προεκλογικές δεσμεύσεις της.
Ο κ. Κουτσούμπας χαρακτήρισε τον κ. Γαβρόγλου «υπουργό της αμάθειας» και του απηύθυνε το ερώτημα: «Για ποιο πράγμα είστε, αλήθεια, υπερήφανοι; Λέτε ότι κάνετε έργο στην εκπαίδευση σε συνθήκες σκληρής δημοσιονομικής στενότητας που τσάκισε μόνο τον λαό, αλλά δεν λέτε κουβέντα γι’ αυτό και κατηγορείτε το ΚΚΕ που ζητά 30.000 μόνιμους διορισμούς για τα κενά που υπάρχουν. Λέτε ότι αυτό συνιστά λαϊκισμό και ότι είναι ακραίο αίτημα, ακραίο αίτημα οι διορισμοί; Είστε σοβαροί;».
Κατηγόρησε, επίσης, την κυβέρνηση ότι «κάνει εμπόριο ελπίδας σε παλιούς και νέους εκπαιδευτικούς», με αποτέλεσμα να προκληθεί αντιπαράθεση με τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος κάλεσε τον κ. Κουτσούμπα να απαντήσει «ποιο σύστημα προκρίνει το ΚΚΕ γι’ αυτούς τους διορισμούς», ζητώντας «συγκεκριμένες και όχι αόριστες και γενικόλογες απαντήσεις».
Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε πως τα όσα υποστήριξε ο κ. Κουτσούμπας, ότι γίνεται αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, είναι ανακριβή. «Δεν μου απαντήσατε πάλι, αν αύριο λέγαμε να υποχωρήσουμε στις προσλήψεις, θα λέγατε να τις προκηρύξουμε; Να αλλάξουμε το σύστημα; Με το υπάρχον καθεστώς για διορισμούς, μόνιμους μετά από 10 χρόνια, θέλετε να γίνουν»; διερωτήθηκε ο υπουργός.
Απαντώντας στον κ. Κουτσούμπα, που του είχε πει προηγουμένως να «αφήσει το αθώο υφάκι και να μιλήσει ντόμπρα και σταράτα», ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Αφήστε να έχω την ελευθερία να μιλάω με το δικό μου υφάκι. Να αλλάξουν τα υφάκια γιατί είναι άλλων εποχών. Συνεχίστε εσείς με δικό σας ύφος».
Αναφορικά με τις συνέργειες ΑΕΙ με τα ΤΕΙ, η ΝΔ, διά του Χρήστου Κέλλα, το ΚΙΝΑΛ, διά του Λεωνίδα Γρηγοράκου και το Ποτάμι, διά του Γιώργου Μαυρωτά, ανέφεραν ότι επιχειρείται η εξαφάνιση των ΤΕΙ από τον πανεπιστημιακό χάρτη και ότι τα κριτήρια για την εφαρμογή του μέτρου είναι προεκλογικά και όχι ακαδημαϊκά, κάτι που έχει ως συνέπεια οι αδικίες να καραδοκούν και να υποβαθμίζονται πολύ ουσιαστικά τεχνολογικά ιδρύματα. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για αφομοιώσεις χωρίς μελέτη βιωσιμότητας και για φοιτητές που μπορεί να χάσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Ο Δ. Καβαδέλλας από την Ένωση Κεντρώων διαπίστωσε τα θετικά σημεία του νομοσχεδίου και προχώρησε σε επιμέρους παρατηρήσεις.
O υπουργός Παιδείας τόνισε ότι πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια γίνονται 15.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ επισήμανε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει τονίσει ότι δεν θα κάνει διορισμούς. Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι η προϋπηρεσία μοριοδοτείται μέχρι 120 μήνες, πάνω κι από τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, ενώ επέμεινε στη σημασία της μοριοδότησης των ακαδημαϊκών προσόντων των εκπαιδευτικών.
Πηγή: ΑΜΠΕ