Skip to main content

Νομισματικό Μουσείο: Μια «θυρίδα» γεμάτη ιστορίες

Το Ιλίου Μέλαθρον, όπου φιλοξενούνται οι συλλογές των νοµισµάτων, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας

H δρ Αναστασία Ράμμου μιλάει για τις σπάνιες συλλογές του

Πιο κοντά στο ευρύ ελληνικό αλλά και διεθνές κοινό επιδιώκει να βρεθεί το Νομισματικό Μουσείο, με τη διοίκησή του να αναλαμβάνει σειρά πρωτοβουλιών, αναδεικνύοντας συλλογές μοναδικής δύναμης, που ξεδιπλώνουν ιστορίες από τα βάθη των αιώνων.

Όπως εξηγεί η διευθύντρια του Νομισματικού Μουσείου, δρ Αναστασία Ράμμου, στο πλαίσιο της επικοινωνιακής του πολιτικής, το Νομισματικό Μουσείο πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας καμπάνια για τα 500.000 νομίσματα, με έντονο άρωμα Ελλάδας και θάλασσας, τα οποία φιλοξενούνται στο ιστορικό κτίριο Ιλίου Μέλαθρον, δημιούργημα του Ερνέστο Τσίλλερ.

Η διευθύντρια του Νομισματικού Μουσείου, δρ Αναστασία Ράμμου μίλησε μαζί μας.

Κα Ράμμου, θα θέλατε να μας παρουσιάσετε τη μεγάλης κλίμακας καμπάνια που πραγματοποιεί το Νομισματικό Μουσείο; Ποια είναι τα κεντρικά μηνύματα, ποιες οι βασικές πληροφορίες που θέλετε να επικοινωνήσετε στο κοινό;

«Στο πλαίσιο της επικοινωνιακής του πολιτικής, το Νομισματικό Μουσείο κάνει μια προσπάθεια προσέγγισης στο ευρύ κοινό, στο οποίο περιλαμβάνεται και αρκετός αριθμός τουριστών.

Άρα, ο στόχος μας είναι να βρεθούμε κοντά στους ανθρώπους που περιηγούνται την πόλη μας, την Αθήνα, και να τους προτείνουμε μια νομισματική ιστορία! Να τους προσκαλέσουμε στο σπάνιο κτίριο, που φιλοξενεί νομισματικές ιστορίες από τα βάθη των αιώνων.

Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια προβολής των θησαυρών του μουσείου με εύληπτο τρόπο, προκαλώντας και προσκαλώντας τους επισκέπτες του με μια σειρά καρτών που έχουν διανεμηθεί σε ξενοδοχεία, αφισών που έχουν αναρτηθεί σε διάφορα σημεία της πόλης, δίνοντας έτσι αφορμές – κεντρίσματα, ακόμη και στους πιο “ανύποπτους” να πάρουν το μήνυμα ενός μουσείου με ενδιαφέρουσες συλλογές, με Ελλάδα και θάλασσα, με μακρά ιστορία, επιτονίζοντας την ομορφιά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κτιρίου που τις φιλοξενεί».

H δρ Αναστασία Ράµµου

Λίγα λόγια σας για την ιστορία του Νομισματικού Μουσείου;

«Το Νομισματικό Μουσείο είναι ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στο είδος του, σε όλο τον κόσμο. Θεσμοθετήθηκε το 1834 και διαθέτει περισσότερα από 500.000 νομίσματα από τους αρχαίους χρόνους έως και σήμερα. βυζαντινά μολυβδόβουλα, μετάλλια, πολύτιμους λίθους και σταθμία».

Θα μοιραστείτε μαζί μας μια «στιγμή» που ξεχωρίζετε από τις νομισματικές ιστορίες;

«Το κάθε νόμισμα, η κάθε συλλογή έχει πίσω της μια ιστορία. Έτσι, έχοντας υπόψη ότι τα κυριότερα ευρήματα του μουσείου είναι οι θησαυροί νομισμάτων, θα σας διηγηθώ μια ιστορία ανεύρεσης ενός θησαυρού στη Θεσσαλία που δείχνει το ήθος που χαρακτήριζε τους ανθρώπους, σε μια εποχή που η γνώση δεν ήταν και τόσο πολύ διαδεδομένη.

Στη Μυρίνη Καρδίτσας, στις 20 Μαΐου 1914, κτίστες και πλινθοποιοί από τα Γρεβενά, δηλαδή εργάτες καταγινόμενοι με την εξόρυξη χωμάτων για την κατασκευή ωμοπλίνθων για την ανέγερση κατοικιών, έφεραν στο φως κατά τη διάρκεια των εκσκαφικών εργασιών τους πήλινο αγγείο γεμάτο με αρχαία αργυρά νομίσματα.

Με τη βοήθεια μιας ομάδας παιδιών που έπαιζαν κοντά στον χώρο των εργασιών τους, τα έβαλαν σε ένα σακίδιο και τα παρέδωσαν στον δημοδιδάσκαλο και τον πρόεδρο του χωριού, προκειμένου να παραδοθούν στις αρμόδιες Αρχές. Χάριν αυτών των ανθρώπων, ο θησαυρός φυλάσσεται στο Νομισματικό Μουσείο εκατό και πλέον έτη».

Αφίσες που έχουν αναρτηθεί σε διάφορα σηµεία της πόλης για την «Ιστορία του Νοµίσµατος»

Και μια περιγραφή σας για το Ιλίου Μέλαθρον;

«Το κτίριο που μας φιλοξενεί κτίστηκε κατά την τριετία 1878-1880 από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ ως κατοικία του Γερμανού αρχαιολόγου και εμπόρου Ερρίκου Σλήμαν. Ήταν το Ιλίου Μέλαθρον, το Μέγαρο δηλαδή της Τροίας, αφού ο Σλήμαν ήταν ο ανασκαφέας των Μυκηνών, της Τίρυνθας, του Ορχομενού και βέβαια της Τροίας. Το Ιλίου Μέλαθρον θεωρείται ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά κτίρια της Αθήνας, ενώ η αρχιτεκτονική του μορφή επηρεάστηκε από την ιταλική αναγέννηση, προσαρμοσμένη στο κλασικιστικό ρομαντικό ύφος της εποχής».