Skip to main content

Σχολεία: Παράλληλη στήριξη και στα ολοήμερα – Επιπλέον 1.200 ψυχολόγοι & κοινωνικοί λειτουργοί

ΥΠΑΙΘ

700 νέες οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ - Ενισχύεται η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή

Συνολικά 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών συστήνονται από τη νέα σχολική χρονιά για την παροχή υποστήριξης σε 3.000 σχολεία και 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο:

  • Επεκτείνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης στο ολοήμερο σχολείο, ενώ θεσμοθετούνται για πρώτη φορά τμήματα ένταξης στα Επαγγελματικά Λύκεια. Ο συνολικός αριθμός των τμημάτων ένταξης που δημιουργήθηκαν φέτος είναι υψηλότερος από ποτέ: συνολικά ιδρύονται 3.448 νέα τμήματα και στις 13 περιφέρειες της χώρας.

«Η ένταξη δεν είναι προνόμιο, αλλά δικαίωμα. Και αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί να σταματά στο μεσημέρι ούτε να περιορίζεται στη γενική παιδεία. Οφείλει να καλύπτει ολόκληρο το ημερήσιο πρόγραμμα και όλες τις βαθμίδες – από το δημοτικό έως το ΕΠΑ.Λ.», σημείωσε σχετικά η υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη.

  • Συστήνονται 600 νέες θέσεις ψυχολόγων και 600 νέες θέσεις κοινωνικών λειτουργών για ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε 3.000 σχολεία. Από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη γίνει πάνω από 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.
  • Δημιουργούνται 700 νέες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ
  • Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενισχύεται η παροχή υπηρεσιών «σχολικού νοσηλευτή», με στόχο να καλυφθούν περισσότερες περιπτώσεις μαθητών που έχουν σχετική έγκριση, ενώ δίνεται πλέον η δυνατότητα ένας σχολικός νοσηλευτής – από τους 2.000 που ήδη υπηρετούν στα σχολεία – να υποστηρίζει μαθητές έως και δύο κοντινών σχολείων, σε απόσταση έως 100 μέτρων, ώστε ακόμη περισσότεροι μαθητές να έχουν την αναγκαία φροντίδα όποτε χρειαστεί.

Επίσης στο σχέδιο νόμου προβλέπεται:

  • Απρόσκοπτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των βιβλίων ξένων γλωσσών, ώστε να εξασφαλίζεται συνεχής και καθολική κάλυψη.
  • Ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με παράταση της θητείας των εκπαιδευτικών και με τη δημιουργία μηχανισμού διάχυσης καλών πρακτικών στο υπόλοιπο σύστημα.
  • Στήριξη, έμπρακτα, της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού, με παράταση του ειδικού επιμισθίου για τους Συντονιστές Εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας τον ρόλο τους ως γέφυρα πολιτισμού και εθνικής ταυτότητας.
  • Αναβάθμιση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., με νέο οργανόγραμμα, διαφάνεια στη διοίκηση, ενίσχυση της λογοδοσίας και της επιχειρησιακής του ικανότητας.

«Στηρίζουμε το προσωπικό, ενισχύουμε την αποστολή του, γιατί διαχειρίζεται προγράμματα που αφορούν άμεσα τη νέα γενιά», τόνισε η υπουργός.

Αναφορικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι δεν είναι «λύση ανάγκης», αλλά επιλογή ισότιμη, εργαλείο ανάπτυξης, κοινωνικής κινητικότητας και περιφερειακής ισορροπίας» γι’ αυτό και:

  • Απλοποιείται τη λειτουργία των ΚΕΕΚ.
  • Διευρύνεται η γεωγραφική τους κάλυψη.
  • Ενισχύονται οι συνδέσεις με την τοπική αγορά και καταργούνται θεσμοί που δεν απέδωσαν.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η στρατηγική για την ΕΕΚ συνοψίζεται σε τρεις λέξεις: ευελιξία – σύνδεση – αξιοπιστία.