Κρίσιμες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας που αφορούν τους ανελκυστήρες, δεν είναι ευθυγραμμισμένες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Κουκούντζος, πρόεδρος της ΠΕΤΑΚ (Πανελλήνια Ένωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων & Κυλιόμενων Κλιμάκων) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου KLEEMANN, μιλώντας σε συνέδριο.
Ο κ. Κουκούντζος, έφερε ως παράδειγμα την εσωτερική πόρτα θαλάμου, η οποία παραμένει προαιρετική στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, ενώ αποτελεί το πιο κρίσιμο μέσο προστασίας των επιβατών, όπως η ζώνη ασφαλείας στα αυτοκίνητα, απέναντι στον κίνδυνο του εκτεθειμένου φρεατίου. «Η έλλειψη πόρτας θαλάμου κοστίζει, δυστυχώς, ζωές, και είμαστε από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη που την διατηρούμε ως προαιρετικό μέσο προστασίας» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι συσκευές αμφίδρομης επικοινωνίας
Ο κ. Κουκούντζος σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου το νομοθετικό πλαίσιο είναι σαφές, αλλά η εφαρμογή του παραμένει ανεπαρκής λόγω ελλιπών ελέγχων και αναφέρθηκε στη συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας, η οποία είναι συνδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο και με το πάτημα ενός κουμπιού στέλνει άμεση ειδοποίηση για βοήθεια, ακόμη κι αν ο επιβάτης έχει λιποθυμήσει και δεν μπορεί να υποδείξει την τοποθεσία του. Όπως εξήγησε, αν και υπάρχει πλήρες και σαφές νομικό πλαίσιο, που προβλέπει την ύπαρξή της συσκευής σε κάθε ανελκυστήρα, στην πράξη τοποθετείται απλώς ένα τηλέφωνο, που συχνά δεν είναι καν συνδεδεμένο. Η μη εφαρμογή της νομοθεσίας έχει ως αποτέλεσμα αφενός τον αντίκτυπο στο επίπεδο ασφάλειας των ανελκυστήρων και αφετέρου αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τις εταιρίες που τηρούν την νομοθεσία.