Skip to main content

Ο νομικός εκπρόσωπος της Μονής Σινά εξηγεί στη «Ν» γιατί τους ανησυχεί η απόφαση, τι ισχύει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς

EUROKINISSI

Αναλυτικά όσα είπε στο Naftemporiki TV ο κ. Κομπιλίρης για τη Μονή Σινά και τη στάση της Αιγύπτου

Την απόφαση του αιγυπτιακού δικαστηρίου για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Μονής Σινά σχολιάσε ο νομικός εκπρόσωπος της Μονής, Χρήστος Κομπιλίρης, λέγοντας ότι αισθάνονται «ανασφάλεια» μετά την απόφαση, παρά τις «δεσμεύσεις» και «διαβεβαιώσεις» της πολιτειακής ηγεσίας της Αιγύπτου, μετά και την επικοινωνία Μητσοτάκη – Αλ Σίσι.

Ειδικότερα, ο κ. Κομπιλίρης, μιλώντας στην τηλεόρασης της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή On Politics, με τον Φίλιππο Φιλιππακόπουλο, τόνισε: «Δεν έχουμε πάρει ακόμα τη δικαστική απόφαση. Αυτή τη στιγμή οι συζητήσεις γίνονται επί ενός σχεδίου, χειρόγραφου σχεδίου, της αποφάσεως που ήταν οι σημειώσεις του δικαστή και επ’αυτού κάνουμε τις δικές μας αξιολογικές κρίσεις. Ασφαλή συμπεράσματα θα μπορούμε να βγάλουμε μόνο όταν θα έχουμε το κείμενο της αποφάσεως».

Ωστόσο, σημείωσε ότι «έτσι όπως είναι οι σημειώσεις αυτές, μας δημιουργούν τεράστια αναστάτωση αλλά και ανασφάλεια», εξηγώντας ότι αυτό συμβαίνει γιατί «τον τελευταίο χρόνο γίνονται πολύ σοβαρές και έντονες προσπάθειες να κλείσει το θέμα εξωδικαστικά, να γίνει ένας εξωδικαστικός συμβιβασμός. Στο πλαίσιο αυτό επίσημη αντιπροσωπεία της ελληνικής κυβερνήσεως, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Καλαντζή, τον γενικό γραμματέα του ΥΠΕΞ, κατέβηκαν στην Αίγυπτο και ήρθαν σε επαφή με τον επικεφαλής της αιγυπτιακής αντιπροσωπείας που ήταν ο κυβερνήτης του νοτίου Σινά και συζήτησαν και κατέληξαν σε ένα κείμενο».

«Το τελικό κείμενο μιλούσε για πλήρες ιδιοκτησιακό δικαίωμα του συνόλου των εκτάσεων, των 71 εκτάσεων. Ουσιαστικά ήταν κάθε δίκη και μια έκταση ή ένα κτίσμα. Μιλούσε για πλήρη αναγνώριση του ιδιοκτησιακού, άρα για πλήρες ιδιοκτησιακό δικαίωμα», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι «είχε συμφωνηθεί αυτό το κείμενο».

Τι ισχύει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς

Επανερχόμενος στην δικαστική απόφαση, ο κ. Κομπιλίρης είπε: «Αυτή η απόφαση μας δημιουργεί ανασφάλεια διότι κατ’αρχάς από τις 71 εκτάσεις, οι 25 εξ αυτών πρέπει να επιστρέψουν στο αιγυπτιακό κράτος. Οι υπόλοιπες 46 εκτάσεις μιλούν μόνο για αναγνώριση χρήσης», επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια «μορφή κατοχής, όχι κυριότητα/ιδιοκτησία».

«Επί του θρησκευτικού τι φέρεται να λέει αυτή η απόφαση; Ότι υπάρχει δικαίωμα άσκησης των θρησκευτικών καθηκόντων. Όσο δηλαδή υπάρχουν εκεί μοναχοί να μπορούν να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Εάν δεν υπάρχουν δηλαδή μοναχοί, τότε όλα αυτόματα επιστρέφουν στο αιγυπτιακό κράτος. Και αυτό συνδέεται άμεσα με τις άδειες παραμονής γιατί οι μοναχοί είναι Έλληνες και έχουν ετήσια άδεια παραμονής», ανέφερε ενώ συμπλήρωσε ότι «ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούν να ανακληθούν».

Για τις «δεσμεύσεις» του Καΐρου

«Εμείς ζητάμε να τηρηθούν τα συμπεφωνημένα», τόνισε ο νομικός εκπρόσωπος της Μονής Σινά, σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να μας καλύψει καμία ανακοίνωση».

Εκπρόσωπος Μονής Σινά στη «Ν»: Δεν είμαστε «νοικάρηδες» – Το μοναστήρι ανήκει στους μοναχούς όπως η Ελλάδα στους Έλληνες

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Μονής, πάτερ Πορφύριος Φραγκάκος, μιλώντας στην τηλεόρασης της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή Rush Hour με τον Παύλο Πανταζόπουλο, έκανε λόγο για «θολό τοπίο».

Ο πάτερ Πορφύριος Φραγκάκος ότι «τις τελευταίες ώρες υπάρχει μία τάση και από εγχώριους παράγοντες να υποβαθμίσουν ένα εξόχως εθνικό ζήτημα. Αυτή τη στιγμή οι μοναχοί της Μονής γίνονται νοικάρηδες στο σπίτι τους. Ένα σπίτι που έχουν και νέμονται και είναι δικό τους από τον 5ο αιώνα. Το μοναστήρι ανήκει στους μοναχούς όπως η Ελλάδα στους Έλληνες. Τώρα μας λέει το Αιγυπτιακό κράτος πως είμαστε φιλοξενούμενοι, είναι προσεκτικά διατυπωμένη η ανακοίνωση.

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι μέχρι τώρα υπήρχε απρόσκοπτη τέλεση των καθηκόντων, το θέμα είναι «πού θα τα τελούν».

Αναφερόμενος στο ζήτημα της βίζας, είπε ότι 40 χρόνια μοναχός στέλνει «κάθε εννέα μήνες στέλνει το διαβατήριό του για ανανέωση. Και περιμένει τρεις μήνες για να το πάρει πίσω». Ενώ εξέφρασε τον φόβο του «για μουσειοποίηση της Μονής».