Τις απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στην οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παρουσιάζει το naftemporiki.gr σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Όμιλο «Πουκαμισάς».
Μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις στα θέματα που «έπεσαν» σήμερα ΕΔΩ.
Δείτε αναλυτικά τα σημερινά θέματα ΕΔΩ.
Αναμενόμενης δυσκολίας τα θέματα – Δείτε τον σχολιασμό
Τα σημερινά θέματα κρίνονται αναμενόμενης δυσκολίας. «Είχαμε ένα κεντρικό θέμα, τη δημιουργικότητα στο σύγχρονο νεοελληνικό σχολείο και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Κλασικά τα κείμενα ως προς τον αριθμό. Δύο κείμενα Νεοελληνικής Γλώσσας και ένα πεζογράφημα, ένα απόσπασμα από το πεζογράφημα του Γιώργου Ιωάννου» σημειώνει ο Γιώργος Χρυσουδάκης, ακαδημαϊκός του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στον όμιλο «Πουκαμισάς».
Τι έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι
«Θα έλεγα ότι τα θέματα ήταν αναμενόμενης δυσκολίας. Πάντα χρειάζονται χρειάζονται προσοχή» αναφέρει ο κ. Χρυσουδάκης επισημαίνοντας το σημείο στο οποίο θα έπρεπε να επιδείξουν προσοχή οι υποψήφιοι: «Πέρα από τα κλασικά θέματα της περίληψης του ερμηνευτικού σχολίου και της παραγωγής λόγου στο δ’ θέμα είχαμε τρεις ασκήσεις: μία για την απόδειξη του επιστημονικού λόγου, μια δεύτερη για την επικοινωνιακή αποτελεσματικότητά του τίτλου ενός από τα δύο κείμενα των της Νεοελληνικής Γλώσσας και τέλος μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική και δύο αλλαγές που ενδεχομένως προκύπτουν από τη μετατροπή αυτή. Θεωρώ ότι αυτή η τελευταία άσκηση επειδή έχει μια αναφορική πρόταση μέσα στην μετατροπή θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσοχή από τα παιδιά θα είμαστε κοντά σας σε λίγο για την αναλυτική προσέγγιση».
Αν και το θέμα της δημιουργικότητας δεν ήταν στα αναμενόμενα, οι υποψήφιοι μπορούσαν να αντλήσουν πληροφορίες από την προσωπική τους εμπειρία, εκτιμά η Ελευθερία Πολίτη, φιλόλογος στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Νέας Σμύρνης. «Το ίδιο το θέμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δημιουργικό και ανατρεπτικό» σημειώνει, συμπληρώνοντας πως «την ίδια στιγμή, όμως ήταν ανοικτό και τα παιδιά μπορούσαν να το προσεγγίσουν εύκολα, με βάση τις δικές τους εμπειρίες, μιας και είναι κάτι που αγγίζει την καθημερινότητά τους». Σύμφωνα με την κ. Πολίτη, τα κείμενα ήταν πρόσφατα, χωρίς γλωσσικές ιδιαιτερότητες, ενώ τα θέματα Α, Β και Γ ακολούθησαν το ίδιο μοτίβο και ύφος περασμένων ετών. «Είναι θέματα τυπικά, στα οποία οι υποψήφιοι έχουν μία εξοικείωση», εξηγεί. Για την έκθεση, η κ. Πολίτη εκτιμά ότι «τα ζητούμενα ήταν προσιτά για να τα προσεγγίσουν οι υποψήφιοι, καθώς μπορούσαν να πάρουν ιδέες και από τα δοθέντα κείμενα και από την εμπειρία τους».

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ξεκίνησαν σήμερα για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, ενώ αύριο ανοίγει η αυλαία των Εξετάσεων για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ, που θα διαγωνιστούν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Διαβάστε ακόμη:
→Πανελλήνιες 2025: Όλο το πρόγραμμα των Εξετάσεων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ