Στα χέρια του εφέτη ανακριτή βρίσκεται το πόρισμα του καθηγητή εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), Δημήτρη Καρώνη, για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Καρώνης μελέτησε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προέκυψε η έκρηξη στα Τέμπη, απαντώντας σε συγκεκριμένα ερωτήματα που του είχαν ανατεθεί με την παραγγελία του εφέτη ανακριτή και καταλήγει στα συμπεράσματά του γύρω από τις αιτίες που προκάλεσαν την έκρηξη.
Το πόρισμα, που αριθμεί 132 σελίδες, καταλήγει, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, αιτία της έκρηξης μπορεί να είναι το έλαιο σιλικόνης καθώς σύμφωνα με την έρευνα που διενεργήθηκε δεν εντοπίστηκαν άλλες χημικές ουσίες.
Συγκεκριμένα, σημειώνεται πως τα έλαια σιλικόνης μαζί με ηλεκρικό τόξο μπορούν να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα και μπορούν να αναφλεγούν σε θερμοκρασία πάνω από 330 βαθμούς Κελσίου.
Έκθεση-πραγματογνωμοσύνηςΚαρώνης_250513_094650Παράλληλα, παραδόθηκε το πόρισμα του μεταλλειολόγου- μεταλλουργού, πραγματογνώμονα καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Πέτρου Τσακιρίδη, ο οποίος κλήθηκε να που εξετάσει, για λογαριασμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα υπολείμματα (τμήματα του πιλοτηρίου και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής) προκειμένου να αποφανθεί, αν είχαν ενδείξεις από φωτιά (έκρηξη) ή είχαν μόνο χτυπήματα (αλλοιώσεις) λόγω της τραγικής σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη.
«Δεν υπάρχουν θραύσματα που να υποδεικνύουν έκρηξη», είναι το πόρισμά του, το οποίο θα αποσταλεί στην Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής προκειμένου να συνταχθεί το ολοκληρωμένο πόρισμα.
Ο καθηγητής στην πραγματογνωμοσύνη του, η οποία αναφέρει ότι έπειτα από την αυτοψία στην περιοχή Κουλούρι που έγινε από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα κομμάτια του πιλοτηρίου, τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής και όλα τα δείγματα που ελήφθησαν και εξετάστηκαν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι καμένα, δεν δηλώνουν, δηλαδή, έκρηξη ή φωτιά, αλλά φέρουν μόνον παραμορφώσεις από χτυπήματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων.