Skip to main content

Τέμπη: Τρεις νέες διώξεις για την τραγωδία

REUTERS/Alexandros Avramidis

Ασκήθηκε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος κατά του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και δύο μελών της επιτροπής που εισηγήθηκε τη μετάταξη 59χρονου σταθμάρχη.

Ραγδαίες είναι οι δικαστικές εξελίξεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς ασκήθηκε δίωξη στον πρώην πρόεδρο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα.

Συγκεκριμένα, η ποινική δίωξη ασκήθηκε κατά του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ΟΣΕ και δύο μελών της επιτροπής που εισηγήθηκε τη μετάταξη του προφυλακισθέντος 59χρονου σταθμάρχη για παράβαση καθήκοντος, καθώς το όριο ηλικίας για την απόφαση αυτή ήταν τα 47 έτη.

Γεραπετρίτης: Δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας στα Τέμπη

«Δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν ως ένα σημαντικό βαθμό, αλλά στο δυστύχημα των Τεμπών δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας που όριζαν οι κανονισμοί λειτουργίας των σιδηροδρόμων», είπε χθες, Πέμπτη, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Λάρισα, στο νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και Τηλεδιοίκησης που ολοκληρώνεται στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.

Σε ακρόαση καλούνται ΟΣΕ και Hellenic Train από τη ΡΑΣ για παραβάσεις

Υπενθυμίζεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ολοκλήρωσε την αυτεπάγγελτη έρευνα που διεξήγαγε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη.

Η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε από την αρμόδια Μονάδα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας (ΜΑΣΔ) της ΡΑΣ, επικεντρώθηκε σε δύο πεδία: Στον εντοπισμό παραβάσεων που αφορούν τους κανονισμούς και τις διατάξεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και στην ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και η Σιδηροδρομική Επιχείρηση Hellenic Train Α.Ε. μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

Οι εμπειρογνώμονες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων συνέλεξαν, ερεύνησαν και αξιολόγησαν λεπτομερώς έγγραφα, πληροφορίες, μαρτυρίες και ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το προσωπικό του Διαχειριστή Υποδομής και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης που εμπλέκονται στο δυστύχημα, ολοκληρώνοντας την έρευνα σε εύλογο χρόνο.

Μετά το πέρας της αυτεπάγγελτης έρευνας το επιστημονικό προσωπικό της Μονάδας Ασφάλειας συνέταξε πόρισμα/έκθεση ελέγχου, στο οποίο καταγράφονται οι διαφαινόμενες παραβάσεις των κανονισμών και των διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας αλλά και των απαιτήσεων των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) του ΟΣΕ και της Hellenic Train A.E.