Skip to main content

Βερολίνο: Πιέσεις για τα συνθετικά καύσιμα -Τορπίλη στο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035

«Μπλόκο» παρόλο το ζήτημα έχει ήδη συμφωνηθεί από τις χώρες μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο -Αναβλήθηκε η ψηφοφορία των υπουργών της ΕΕ που είχε προγραμματιστεί για την Τρίτη.

Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς κατέστησε τη Δευτέρα σαφές ότι στηρίζει πλήρως την άσκηση πιέσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να αναθεωρήσει την πρόθεσή της για απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, επιχειρώντας να ανοίξει «παράθυρο» για τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα.

Το Βερολίνο, υπό την πίεση του FDP, του μικρότερου εταίρου στην τρικομματική συμμαχία του Σολτς, αντιδρά, παρόλο το ζήτημα έχει ήδη συμφωνηθεί από τις χώρες μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στο «μπλοκ» προστίθενται η Ιταλία, η Πολωνία και η Βουλγαρία.

Οι αντιρρήσεις ανάγκασαν τη σουηδική προεδρία να αναβάλει την ψηφοφορία των υπουργών της ΕΕ που είχε προγραμματιστεί για την Τρίτη.

Αυτό που επιθυμεί ο ηγέτης του FDP, που αγαπά τα σπορ αυτοκίνητα, Κρίστιαν Λίντνερ, είναι να αλλάξει έστω και καθυστερημένα τον κανονισμό,ώστε να επιτραπεί η χρήση συνθετικών καυσίμων, τα οποία παράγονται από δεσμευμένο CO2 και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως -ακριβό, να σημειωθεί -υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων.

Προβλήματα στις χώρες με τις αυτοκινητοβιομηχανιες

Ο σχεδιασμός για απαγόρευση των εκπομπών καυσαερίων από το 2035, αποκλείει τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία εκπέμπουν CO2, ίσο με την ποσότητα που αφαιρέθηκε από την ατμόσφαιρα κατά τη διαδικασία παραγωγής τους. Αυτό θα ανάγκαζε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν είτε σε ηλεκτρικά μοντέλα είτε σε μοντέλα υδρογόνου, προκαλώντας προβλήματα σε χώρες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Η κυβέρνηση προσδοκά ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει πρόταση που θα αφορά τον τρόπο με τον οποίο τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά το 2035», δήλωσε ο Σολτς κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τη Δευτέρα.

Στο πλευρό του, ο Λίντνερ δήλωσε ότι η Γερμανία χρειάζεται μια “νομικά στέρεη, σαφή σύνδεση” μεταξύ της έκκλησης της ΕΕ να επιβάλει μηδενικά όρια εκπομπών μέχρι το 2035 και της δυνατότητας να επιτραπεί να εξακολουθούν να πωλούνται αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν συναντήθηκε με τη γερμανική κυβέρνηση την Κυριακή, αλλά δεν κατάφερε να δώσει τέλος στο αδιέξοδο.

naftemporiki.gr