Skip to main content

Πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ στο Naftemporiki TV: Οι 3 παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ / EUROKINISSI

«Εμείς διαμαρτυρόμασταν και διαδηλώναμε για τις ελλείψεις, αλλά κανείς δεν μας άκουγε, μας έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες! Τα λέγαμε στην κοινωνία, το θέμα είναι ποιος μας άκουγε...».

Σε κάθε δυστύχημα συντρέχουν περισσότεροι λόγοι, ποτέ ένας. Έτσι και στα Τέμπη υπήρξε ένας συνδυασμός πραγμάτων και γεγονότων που έγιναν και φθάσαμε σ’ αυτό το τρομακτικό δυστύχημα, είπε στο Naftemporiki TV ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

Όπως εξήγησε, εν προκειμένω τρεις είναι οι παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο: «Όταν στο οργανόγραμμα οι θέσεις είναι 2.100, αλλά αυτή τη στιγμή υπηρετούμε κάτω από 750 άτομα, μιλάμε για το 1/3, που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να καλύψουμε με ασφάλεια τις αμαξοστοιχίες.

Δεύτερον, τα συστήματα στα πιο πολλά κομμάτια του δικτύου του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν λειτουργούν. Κι εμείς ψάχνουμε πού πήγαν τα 25 δισ. ευρώ που δόθηκαν για τον σιδηρόδρομο την περίοδο 2000-2023, πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος πού έχουν δοθεί.

Και τρίτον, ενώ δεν έχουν γίνει τα έργα, υποχρηματοδοτείται και η συντήρηση όσων συστημάτων λειτουργούν» σημείωσε.

«Εμείς διαμαρτυρόμασταν και διαδηλώναμε ότι δεν τα έχουμε όλα αυτά, αλλά κανείς δεν μας άκουγε, μας έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες μας! Εμείς τα λέγαμε στην κοινωνία, το θέμα είναι ποιος μας άκουγε…» επισήμανε.

Σύμφωνα με τον κ. Τσικαλάκη, οι ευθύνες υπουργών είναι διαχρονικές, ευθύνη δεν έχει μόνο ο κ. Καραμανλής, που παραιτήθηκε.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ εξέφρασε απορία που τη δεδομένη στιγμή τέθηκε σε αργία ο προϊστάμενος του σταθμού Λάρισας. «Μας κάνει εντύπωση, μόνος του είχε καταθέσει στον εισαγγελέα όλα τα στοιχεία. Γιατί μπήκε σε αργία, ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει στην περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης; αφού δεν είναι ο άμεσα εμπλεκόμενος…».

Ερωτηθείς σχετικά, με την ιδιότητα του κλειδούχου, ο κ. Τσικαλάκης εξήγησε πως «ο κλειδούχος στον σταθμό Λάρισας, σε σχέση με το σημείο όπου έγινε το λάθος με το κλειδί, είχε 700-800 μέτρα απόσταση, άρα δεν μπορούσε να έχει και οπτική εικόνα. Ήταν στη νότια πλευρά του σταθμού, ενώ το επίμαχο κλειδί ήταν στη βόρεια, ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση» ανέφερε.

Επιπλέον, υπογράμμισε πως από τους Νέους Πόρους Πιερίας απ’ όπου πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία ο εκεί σταθμάρχης έκανε τη σχετική αναγγελία, και με τηλεγράφημα, ενημέρωσε πως το εμπορικό τρένο είναι στην κάθοδο. Αλλά πιθανότατα η Λάρισα αυτό δεν το άκουσε…».