Skip to main content

ΠΑΜΕ: Eμπόδια στις «κόκκινες» περιοχές- Ποιο παιδί θα αντέξει 6ωρο μπροστά σε μια οθόνη;

«Για μια ακόμη φορά το υπουργείο Παιδείας δείχνει ότι δεν έχει καμία επαφή με την  πραγματικότητα. Όχι μόνο όλο αυτό το διάστημα δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αποτροπή της διάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία, μιας και ο τρόπος που άνοιξαν στις 11 Ιανουαρίου προδιέγραφε το εκ νέου κλείσιμό τους, έρχεται τώρα να βάλει και σοβαρά εμπόδια στις λεγόμενες «κόκκινες» περιοχές, αντί να διευκολύνει μαθητές και εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία έστω εξ αποστάσεων», τονίζει σε ανακοίνωσή του το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ). 

Το ΠΑΜΕ εξηγεί ότι την Κυριακή 7/2 το πρωί άρχισαν να ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων σε «κόκκινες» περιοχές (π.χ. Χαλκίδα, Πάτρα) ότι το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα σχολεία θα υλοποιείται σύμφωνα με το καθημερινό πρωινό Ωρολόγιο Πρόγραμμα, το πρόγραμμα δηλαδή που ισχύει και στη δια ζώσης πρωινή διδασκαλία. 

Ενώ λοιπόν, σημειώνει το ΠΑΜΕ, «από την Παρασκευή ήδη οι Σύλλογοι Διδασκόντων είχαν διαμορφώσει το πρόγραμμα σύμφωνα με τις υπάρχουσες οδηγίες (μεσημεριανό πρόγραμμα), οι γονείς των μαθητών είχαν ρυθμίσει τις εργασίες τους ώστε να είναι δίπλα στα παιδιά την ώρα της εξ αποστάσεως, έρχεται την Κυριακή το υπουργείο Παιδείας να βάλει νέα εμπόδια. Δημιουργεί νέα αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, βάζοντας την εξ αποστάσεως το πρωί, τη στιγμή που και ο πιο άσχετος με την εκπαίδευση καταλαβαίνει ότι οι μαθητές 6, 7, 8 χρονών χρειάζονται απαραίτητα τη βοήθεια του γονέα για να πάρουν μέρος στη διαδικασία». 

Ταυτόχρονα, επισημαίνει το ΠΑΜΕ, εξισώνει το ωράριο της δια ζώσης διδασκαλίας με αυτό της εξ αποστάσεως. «Ποιο παιδί πραγματικά θα αντέξει 6ωρο φουλ μπροστά σε μια οθόνη;», αναφέρει. 

Εδώ και τώρα, τονίζει το ΠΑΜΕ, το υπουργείο να σταματήσει τις παλινωδίες και να κάνει τουλάχιστον το αυτονόητο (αφού δε φροντίζει να κρατάει τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή) :

• Να γίνουν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ. Να μη «φορτώνεται»  αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς. 

• Να εξασφαλιστεί άδεια με πλήρεις αποδοχές σε εργαζόμενους γονείς, ώστε να μείνουν μαζί με τους μαθητές σε όλη την περίοδο που παραμένει κλειστό το σχολείο.

• Να γίνει αναπροσαρμογή και αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι για μια ακόμη φορά και χωρίς καμία στήριξη θα σταθούν δίπλα στους μαθητές τους και θα κρατήσουν ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση. Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα γίνει αποδεκτή. Να εξασφαλιστούν με ευθύνη του κράτους τα τεχνικά μέσα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.