Skip to main content

Έλλειμμα εμπιστοσύνης προς τα ΜΜΕ καταγράφει το Ευρωβαρόμετρο

Μόνο το 26% των Ελλήνων θεωρεί ότι τα εθνικά ΜΜΕ παρέχουν αξιόπιστες πληροφορίες, έναντι 53% στην Ε.Ε., σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για το 2016. 

Στην ίδια έρευνα, το 57% στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. (57%) και το 87% των Ελλήνων «δεν πιστεύουν ότι τα εθνικά τους ΜΜΕ είναι ελεύθερα από πολιτικές ή εμπορικές πιέσεις».

Σε ό,τι αφορά τα εθνικά δημόσια ΜΜΕ, το 90% των Ελλήνων θεωρεί ότι δεν είναι απαλλαγμένα από πολιτικές πιέσεις, έναντι 60% των Ευρωπαίων.

Επίσης, στην Ελλάδα το 52% θεωρεί ότι τα ΜΜΕ δεν παρέχουν ποικιλία αντιλήψεων και απόψεων, έναντι 31% στην ΕΕ.

Τόσο οι Έλληνες όσο και ο μέσος όρος των Ευρωπαίων πολιτών θεωρούν το ραδιόφωνο ως το πιο αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης στη χώρα τους, με ποσοστό 40% και 66%, αντίστοιαχα. Στη δεύτερη θέση των «αξιόπιστων ΜΜΕ», οι Έλληνες κατατάσσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ποσοστό 38%, έναντι 32% στην Ε.Ε.

Όμως, οι Ευρωπαίοι πολίτες θεωρούν, κατά μέσο όρο, πιο αξιόπιστο μέσο τις εφημερίδες και την τηλεόραση, με ποσοστό 55%. Στον αντίποδα, το 33% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θεωρούν αξιόπιστο μέσο τις εφημερίδες και μόλις το 16% την τηλεόραση.

Παράλληλα, στο ερώτημα αν «πιστεύετε ότι το όργανο που επιβλέπει τα οπτικοακουστικά μέσα στη χώρα σας είναι ελεύθερο και ανεξάρτητο από πολιτικές, κυβερνητικές ή εμπορικές πιέσεις», θετικά απάντησε το 19% των Ελλήνων, έναντι 37% των Ευρωπαίων και αρνητικά το 74% των Ελλήνων, έναντι 46% των Ευρωπαίων.

Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 75% των Ευρωπαίων και το 61% των Ελλήνων, οι οποίοι συμμετέχουν σε συζητήσεις σε αυτά, δηλώνουν ότι έχουν υπάρξει μάρτυρες ή έχουν υποστεί διαδικτυακή κακοποίηση, ρητορική μίσους ή απειλές.