Skip to main content

Η Generation Z και οι κάλπες: Η στρατηγική ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

Τα δύο μεγάλα κόμματα στοχεύουν στους 20άρηδες. Δύσκολο στοίχημα για τη Ν.Δ. - «Προνομιακό» κοινό για τον ΣΥΡΖΑ.

Στους νέους ψηφοφόρους στρέφουν το βλέμματα η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σε αυτή την μακρόσυρτη προεκλογική περίοδο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε πρόσφατη αναφορά του  «έδειξε» εκλογές τον Απρίλιο, ωστόσο ο ακριβής χρόνος της επόμενης αναμέτρησης δεν έχει ακόμα κλειδώσει. Δεδομένο πάντως είναι πως σε Πειραιώς και Κουμουνδούρου οι κομματικές μηχανές δουλεύουν στο φούλ, με τα δύο κόμματα να κοιτάνε ιδιαιτέρως προς τους 20ρηδες.

Η λεγόμενη Generation Z – δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί κοντά στο 2000- έχει περάσει διαδοχικές κρίσεις. Πρώτον έχουν μνήμες από το πώς επηρέασαν τα μνημόνια τους προϋπολογισμούς της οικογένειας τους και δεύτερον ήρθαν αντιμέτωποι  με τα lockdown λόγω του Covid.

Πρόκειται για ένα δύσκολο κοινό, το μεγαλύτερο κομμάτι του οποίου λόγω ηλικίας δεν έχει προλάβει να διατηρήσει σταθερούς δεσμούς με κάποιο κόμμα. Παράλληλα οι νεότερες ηλικίες συνήθως έχουν και υψηλότερα ποσοστά αποχής, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο δύσκολο τον εκλογικό σχεδιασμό των κομμάτων.

Υπενθυμίζεται άλλωστε πως οι επόμενες εκλογές θα γίνουν με την απλή αναλογική, γεγονός που ευνοεί την λεγόμενη χαλαρή ψήφο. Άρα η κεντρική μάχη των δύο κεντρικών μονομάχων δεν είναι μόνο να περιορίσουν τα ποσοστά της αποχής αλλά παράλληλα  να αποφύγουν διαρροές προς τα μικρότερα κόμματα

Η δύσκολη μάχη της Ν.Δ.

Στο κυβερνών κόμμα γνωρίζουν καλά πως η προσέγγιση των 20ρηδων είναι ένα δύσκολο στοίχημα με αβέβαιη έκβαση. Πρόκειται άλλωστε  για μία κατηγορία ψηφοφόρων στην οποία διαχρονικά η Νέα Δημοκρατία είχε πρόβλημα πολιτικής διείσδυσης.

Το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθεί να ξεδιπλωθούν μια σειρά πρωτοβουλιών, που θα κοιτάνε προς τις νεότερες ηλικίες. Από το Μεγάρου Μαξίμου εστιάζουν ιδιαίτερα στο νέο στεγαστικό πρόγραμμα, που απευθύνεται στους νέους και το οποίο «ξεδιπλώνεται» σταδιακά μέχρι το τέλος Μαρτίου. Βάρος δίνεται και στην αύξηση του κατώτατου μισθού, που έρχεται ένα μήνα νωρίτερα και θα μπει σε εφαρμογή τον Απρίλιο.

Δεν περνά επίσης απαρατήρητο πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάθε εβδομάδα μέσα από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης περιγράφει τα κυβερνητικά πεπραγμένα. Με τον τρόπο αυτό στο κυβερνών κόμμα εκτιμούν πως μπορούν να μιλήσουν  ευκολότερα προς τις νεότερες ηλικίες.

Το δυναμικό «φλερτ» του ΣΥΡΙΖΑ

Έμφαση στις νεότερες ηλικίες δίνει ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, καθώς είναι ένα κοινό με το οποίο διατηρεί προνομιακούς δεσμούς. Το μεγάλο στοίχημα για την Κουμουνδούρου είναι να κινητοποιήσει όσους νέους ψηφοφόρους βλέπουν θετικά το κόμμα να μετουσιώσουν την προτίμησή τους σε ψήφο και να μην επιλέξουν την αποχή.

Από την αξιωματική αντιπολίτευση δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της αύξησης των μισθών και της επαναφοράς των συλλογικών συμβάσεων. Παράλληλα σε υψηλούς τόνους κριτική ασκείται στην κυβερνητική πολιτική στο κρίσιμο τομέα της παιδείας.

Ενδεικτικό της βαρύτητας που δίνει ο ΣΥΡΙΖΑ στις νεότερες ηλικίες είναι και το ό,τι μια σειρά σποτάκια απευθύνονται στην Generation Z. Με σύγχρονη γλώσσα στην καμπάνια «Χάου Του» γίνεται αναφορά σε μια σειρά θεμάτων που απασχολούν τις νεότερες ηλικίες, όπως η στέγη και η εξεύρεση εργασίας.

Δυναμική θα είναι η συμμετοχή εκπροσώπων της νεότερης γενιάς στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, που σε μεγάλο βαθμό έχουν κλειδώσει και θα ανακοινώνονται σταδιακά. Το θέμα των ψηφοδελτίων θα τεθεί και στην επικείμενη συνεδρίαση της πολιτικής γραμματείας  του κόμματος