Skip to main content

Ν. Κεραμέως: Επιδιώκουμε τη δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου για παιδιά με αναπηρία

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Η δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνει με χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ ο οδηγός ένταξης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες ετοιμάζεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Τους άξονες στους οποίες βασίζεται η πολιτική του υπουργείου της για την εκπαίδευση στα άτομα με αναπηρίες ανέλυσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη  Κεραμέως, κατά τις επισκέψεις της στο Ειδικό Σχολείο και το Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο Γρεβενών.

«Η μέριμνα στο ανθρώπινο δυναμικό, η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού λαμβάνοντας υπ΄οψιν τα είδη αναπηρίας των παιδιών και ο άξονας της συμπερίληψης», είπε.. «Η άμεση μεριμνά μας είναι πώς να βοηθήσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα να ανοίξει μια αγκαλιά για τα παιδιά με αναπηρίες δημιουργώντας ένα συμπεριληπτικό σχολείο» συμπλήρωσε.

Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι η δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνει με χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ ο οδηγός ένταξης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες ετοιμάζεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με τις λέξεις «Σεβασμός, Κατανόηση, Συνεργασία» τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου και του Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου Γρεβενών, στόλισαν το Χριστουγεννιάτικο δένδρο στην κεντρική πλατεία της πόλης. Τα παιδιά θέλοντας να γιορτάσουν την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, κρέμασαν τα λέξεις στο Χριστουγεννιάτικο δένδρο που βρίσκεται στο πιο πολυσύχναστο μέρος των Γρεβενών, ελπίζοντας ότι οι έννοιες τους που για αυτά είναι καθοριστικές για την ποιότητα της ζωής τους, με κάποιο τρόπο θα επηρεάσουν κι όλους εμάς τους υπόλοιπους.

Στο στόλισμα του δένδρου παρέστη και η Νίκη Κεραμέως η οποία συνομίλησε με ορισμένα από τα παιδιά των δύο σχολείων, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς τους που ήταν παρόντες στην εκδήλωση.

«Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο και μιλήσαμε για την σημασία της διαφορετικότητας, της συμπερίληψης και της συνύπαρξης» δήλωσε η κ. Κεραμέως απευθύνοντας ευχαριστίες στα παιδιά «που με έκαναν κοινωνό αυτής της προσπάθειας». Η κ. Κεραμέως ανέλυσε τους άξονες στους οποίες βασίζεται η πολιτική του υπουργείου της για την εκπαίδευση στα άτομα με αναπηρίες και οι οποίοι είναι :

Η κ. Κεραμέως επισκέφθηκε και σχολικές μονάδες όπως το 2ο ΓΕΛ Γρεβενών όπου συζήτησε με το Σύλλογο διδασκόντων ενώ μπήκε σε 4 τάξεις και συνομίλησε με μαθητές της Β Λυκείου. Σε ερωτήσεις της υπουργού για τα θέματα του σχολείου, οι περισσότεροι μαθητές που έλαβαν το λόγο έθεσαν το θέμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής λέγοντας ότι «αδικεί τους πιο αδύναμους», ενώ κάποιοι άλλοι ανέφεραν «το ζήτημα των επαγγελματικών προσόντων που έχουν οι απόφοιτοι των ιδιωτικών κολλεγίων που έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν τις σπουδές τους». Η Υπουργός απάντησε ότι από μετρήσεις που έχουν γίνει στο Υπουργείο φαίνεται ότι «η ελάχιστη βάση εισαγωγής βοήθησε τους μαθητές μέσω μεγαλύτερης προσπάθειας να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους» ενώ για το θέμα των κολλεγίων τόνισε ότι «τα κολλέγια δεν είναι πανεπιστήμια και ότι οι απόφοιτοί τους δεν απολαμβάνουν τα ίδια πλεονεκτήματα με τους αποφοίτους των Ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων».

Τέλος οι μαθητές της Θεατρικής ομάδας του Λυκείου απηύθυναν πρόσκληση στην Υπουργό να παρακολουθήσει την θεατρική παράσταση που ετοιμάζουν με θέμα την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και η οποία θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο στο μαθητικό θεατρικό Φεστιβάλ. Η διευθύντρια του Σχολείου, ενημερώνοντας την υπουργό ανέφερε ότι το 2ο ΓΕΛ Γρεβενών είναι ένα σχολείο με καλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, οι απόφοιτοί του έχουν 94% επιτυχία στις εξετάσεις ενώ από παράδοση το σχολείο διαθέτει μια καλή θεατρική ομάδα

Η κ. Κεραμέως επισκέφθηκε τον μητροπολίτη Γρεβενών Δαβίδ, ενώ το βράδυ θα μιλήσει σε εκδήλωση που διοργανώνει η τοπική οργάνωση της ΝΔ στα Γρεβενά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ