Skip to main content

«Πάτρα του 2030»: Πάνω από 3,7 δισ. για 80 έργα

Γρ. του Πρωθυπουργού

Έργα υποδομών στην Αχαΐα επισκέφθηκε ο Κ. Μητσοτάκης στη διάρκεια της περιοδείας του. Τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα ο άξονας Πάτρα - Πύργος.

Ένα χαρτοφυλάκιο 80 και πλέον έργων, για τα οποία θα διατεθούν πόροι που υπερβαίνουν τα 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ, με στόχο την αξιοποίηση των μεγάλων πλεονεκτημάτων της Αχαΐας, την τόνωση της αναπτυξιακής προοπτικής της και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για την «Πάτρα του 2030».

Στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Αχαΐα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το μεσημέρι το εργοτάξιο όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την εθνική οδό Πάτρα – Πύργος και το φράγμα Πείρου – Παραπείρου, ενώ νωρίτερα παρέστη στην υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη – Ρίο, που ουσιαστικά διασφαλίζει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του Ρίου, στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών για την ανάπτυξη νέας, ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και στο λιμάνι της Πάτρας. Πρόκειται για τρία από περισσότερα από 80 έργα που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας.

Γρ. του Πρωθυπουργού

«Έργο που αλλάζει την όψη της Δυτ. Ελλάδας»

«Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα έργο το οποίο θα αλλάξει την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας, θα καταστήσει την Πάτρα πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη χώρα και θα επιτρέψει βέβαια και την ασφαλή επικοινωνία της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και τη δυνατότητα ουσιαστικά το δίκτυο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως ένας εν δυνάμει προαστιακός σιδηρόδρομος, να καλύψει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, στη σήραγγα Παναγοπούλας.

«Αυτό το οποίο τελικά ενδιαφέρει τους κατοίκους της περιοχής είναι να μπορούν να πηγαίνουν από την Πάτρα στην Αθήνα σε κάτι παραπάνω από δύο ώρες με απόλυτη ασφάλεια. Θέλω να τονίσω ότι έχουμε πετύχει στον αστικό ιστό της Πάτρας τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, έτσι ώστε να μπορεί το έργο να είναι χρηματοδοτήσιμο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 5,5 χιλιόμετρα. Και βέβαια αυτή η υπογειοποίηση σημαίνει ότι έχουμε και τα περιθώρια να κάνουμε μια πάρα πολύ σημαντική αστική ανάπλαση πάνω από το κομμάτι από το οποίο θα υπογειοποιηθεί», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Γρ. του Πρωθυπουργού

Στη συνέχεια μετέβη στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου, που αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση της Πάτρας με πόσιμο νερό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τη λειτουργία του φίλτρου άμμου, για διαδικασίες καθαρισμού του νερού.

«Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ και ένα φράγμα, το οποίο θυμάμαι για πρώτη φορά να μου το μνημονεύουν τοπικοί παράγοντες όταν είχα έρθει το 2006, για πρώτη φορά τότε στην Πάτρα, νεοεκλεγμένος βουλευτής υπεύθυνος τότε των αυτοδιοικητικών εκλογών. Κι όμως, αυτό το φράγμα το οποίο το γνωρίζουμε ως φράγμα Πείρου – Παραπείρου είναι πια έτοιμο, είναι γεμάτο, επεκτείνουμε τα υδρευτικά δίκτυα έτσι ώστε τελικά όλη η Αχαΐα να μπορεί να υδρεύεται με ασφάλεια με ποιοτικό νερό από ένα φράγμα το οποίο είχε καταντήσει να γίνεται σαν το “γεφύρι της Άρτας”», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης σε συζήτηση που είχε με κατοίκους της Κάτω Αχαΐας λίγη ώρα μετά την επίσκεψή του στα μεγάλα έργα.

Τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα ο άξονας Πάτρα – Πύργος

Τρίτος σταθμός του κ. Μητσοτάκη ήταν το εργοτάξιο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος κόμβος, της Αχαγιάς. Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κι ότι αυτή τη στιγμή, με βάση την πρόοδο που έχει γίνει, το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να παραδοθεί τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε επίσης για τον σχεδιασμό που έχει γίνει, ο οποίος προβλέπει την κατασκευή νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων προς τον Πύργο, εκ των οποίων τα 62 χλμ. θα γίνουν με βάση νέα χάραξη, αλλά και για παρεμβάσεις που θα γίνουν για την οδική ασφάλεια.

«Βρήκαμε μία κατακερματισμένη εργολαβία, ένα έργο ουσιαστικά στα πρόθυρα της ευρωπαϊκής απένταξης, ένα έργο το οποίο εντάχθηκε σε ραδιουργίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με διαπλεκόμενους εργολάβους. Κι όμως, με πολύ συστηματική δουλειά, με προσωπική ανάμειξη στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο, το έργο αυτό υλοποιείται. Στο κομμάτι αυτό το οποίο επισκέφθηκα μόλις τώρα -το οποίο αφορά περισσότερο εσάς, το πρώτο κομμάτι του δρόμου- είμαστε τρεις μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Και είμαστε πια βέβαιοι ότι όλος ο δρόμος θα παραδοθεί στις αρχές του 2025, ώστε να κλείσει επιτέλους αυτή η μεγάλη πληγή για την ευρύτερη περιοχή σας» σημείωσε κατά τη συζήτηση που είχε με κατοίκους στην Κάτω Αχαΐα.

«Όσοι ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, ας κάνουν μία απλή σύγκριση»

Συνομιλώντας με πολίτες, ο πρωθυπουργός επισήμανε πως στόχος της κυβέρνησης είναι πάντα να κάνει πράξη τις δεσμεύσεις της. Κάλεσε μάλιστα όσους «ακόμα σκέφτονται αν πρέπει να μας ψηφίσουν, να κάνουν μία απλή σύγκριση: Να θυμηθούν τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβέρνησε ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ και τι έγινε στη χώρα τα τέσσερα χρόνια που κυβερνήσαμε εμείς. Και να μιλήσουν τα έργα μας».

«Σας ρωτώ όλους εσάς, τι θυμάστε ακριβώς από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Τι θυμούνται οι πολίτες; Το δημοψήφισμα, τα κλειστά ΑΤΜ, τους συνταξιούχους στο δρόμο. Μια πορεία μιας χώρας η οποία δεν στεκόταν καλά στα πόδια της» ανέφερε.

«Εγγύηση για ασφαλή πορεία η αυτοδύναμη κυβέρνηση Ν.Δ.»

Επανέλαβε παράλληλα την ανάγκη να προκύψει από τις επερχόμενες κάλπες μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που «να οδηγεί το σκάφος της χώρας με ασφάλεια». «Συχνά συνομιλώ με ομολόγους μου Πρωθυπουργούς, Προέδρους άλλων χωρών και μου διηγούνται τις περιπέτειές τους στα πλαίσια πολυκομματικών κυβερνήσεων που αναγκάζονται να σχηματίσουν. Για εμάς, η απλή αναλογική είναι συνταγή ακυβερνησίας και μεγάλων δυσκολιών για τη χώρα. Θέλουμε τη Νέα Δημοκρατία αυτοδύναμη στη δεύτερη κάλπη, διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να παίρνουμε γρήγορες αποφάσεις και να οδηγούμε το σκάφος της χώρας με ασφάλεια μέσα σε αυτά ταραγμένα νερά στα οποία πορευόμαστε. Όμως η πρώτη δοκιμασία είναι η πρώτη εθνική κάλπη» είπε συγκεκριμένα.

Ποια έργα δρομολογούνται στην Αχαΐα

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, πέραν των σημείων που επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός, στα δρομολογημένα και σχεδιαζόμενα έργα περιλαμβάνονται η κατασκευή νέου τμήματος για εμπορευματοκιβώτια στον νέο Λιμένα και η κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, ο τετραπλασισμός της χωρητικότητας των υποδομών για αποθήκευση LNG στον Λιμένα Πατρών και η ανάπλαση εκτάσεων και αθλητικών εγκαταστάσεων στο παραλιακό μέτωπο Πάτρας – Ρίου.

Στον φάκελο των παρεμβάσεων έχουν επίσης ενταχθεί, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Αιγίου με «πράσινα» πρότυπα, η κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, η ανάπτυξη Περιφερειακού Ερευνητικού Κέντρου στη Δυτική Ελλάδα, η αναβάθμιση των δομών Υγείας της Πάτρας, η διεθνοποίηση του πανεπιστημίου της πόλης και η αποκατάσταση ιστορικών τοπόσημων όπως το ρωμαϊκό ωδείο και το θέατρο «Απόλλων».

Όπως τονίζεται από την κυβέρνηση, τα έργα θα καλύψουν το χρόνιο κενό σε υποδομές και θα δώσουν νέα ώθηση σε στρατηγικής σημασίας εμπορικές συνδέσεις, αφενός με το εξωτερικό και αφετέρου με την υπόλοιπη ελληνική αγορά χάρη στην αναβάθμιση των δυνατοτήτων της περιοχής σε ό,τι αφορά τις μεταφορές και τα logistics, ενώ παράλληλα η τοπική επιχειρηματικότητα και ο πρωτογενής τομέας θα επωφεληθούν από την καλύτερη αξιοποίηση των δράσεων του πανεπιστημίου.

Αύξηση του τοπικού ΑΕΠ κατά 7,6 δισ. ευρώ

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων με το πέρας των έργων το τοπικό ΑΕΠ θα έχει αυξηθεί κατά 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, προσθέτοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας με καλύτερες αμοιβές σε σχέση με τις σημερινές.

naftemporiki.gr