Από την έντυπη έκδοση
Εντείνει την πίεση προς τις ασφαλιστικές εταιρείες για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετά την εντολή για ανέλκυση που έδωσε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο για έναν πρώτο απολογισμό των ενεργειών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής και διαπιστώθηκε ότι η ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου πληρώνει κάθε μήνα τις απαιτούμενες εργασίες για την απορρύπανση της περιοχής της Καλντέρας.
Κατόπιν αυτών, συμφωνήθηκε ο συντονισμός της Δημόσιας Αρχής Λιμένων και της Νομικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, ώστε να τηρηθούν οι νομικές διαδικασίες που προβλέπονται για την ανέλκυση των ναυαγίων και φυσικά ο κανόνας ότι «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος, ο δήμαρχος Σαντορίνης Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ηλίας Πελέκης, ο υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων Αναστάσιος Κονιδάρης, καθώς και η νομική σύμβουλος του Ταμείου, Ιφιγένεια Βουρδούνη.
Ο κ. Ζώρζος χαιρέτισε την πρωτοβουλία του κ. Κουρουμπλή να ζητήσει την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου που βυθίστηκε στην Καλντέρα το 2007. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν ο συντονισμός των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για να προχωρήσει η ανέλκυση, έργο για το οποίο το Λιμενικό Ταμείο Θήρας ζήτησε τη συνδρομή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Από την άλλη πλευρά, όμως, οι δικηγόροι της πλοιοκτήτριας που έχουν ερωτηθεί για το θέμα έχουν σημειώσει ότι το ποινικό Εφετείο Πειραιά έχει ήδη κρίνει ότι η ανέλκυση του ναυαγίου δεν είναι εφικτή. «Η απόφαση αυτή στηρίχτηκε κυρίως στις καταθέσεις των ειδικών. Μάλιστα ένας από τους κορυφαίους εμπειρογνώμονες παγκοσμίως, ο David Ashley Pockett, ειδικός σύμβουλος επί 35 χρόνια της εταιρείας LOC που ειδικεύεται στη διάσωση πλοίων και απομάκρυνση ναυαγίων σε όλο τον κόσμο, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα αξιολόγησης των μεθόδων ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, τόνισε ενώπιον του Εφετείου Πειραιά ότι η ανέλκυση έχει ανυπέρβλητες τεχνικές δυσχέρειες και εγκυμονεί σοβαρά θέματα ασφαλείας, που καθιστούν απαγορευτική κάθε τέτοια σκέψη» τονίστηκε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά το γεγονός ότι το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει προκηρύξει δύο διαγωνισμούς για την υποβολή προσφοράς για την εκπόνηση μελέτης που θα εξετάζει τη δυνατότητα ανέλκυσης και οι οποίοι απέβησαν άκαρποι, το επιχείρημα που χρησιμοποιούν αναφέρει ότι είναι ενδεικτικό της δυσκολίας αλλά και επικινδυνότητας του εγχειρήματος.
Ημερίδα για το birth allocation
Δύο διαφορετικά συστήματα για τη βέλτιστη κατανομή θέσεων των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια παρουσιάστηκαν χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο Ημερίδας για το «Berth Allocation». Η πρώτη παρουσίαση έγινε από τον Άρη Μπατσούλη, εκπρόσωπο του Οργανισμού Λιμένα Κερκύρας. Τα στελέχη του ΟΛΚΕ έχουν αναπτύξει εσωτερικά μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία καθορίζει τη θέση που θα πάρει το κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι, χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο.
Το δεύτερο σύστημα που παρουσιάστηκε ήταν του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς, από την κα Χριστίνα Μπαμπουλάκη. Όπως είπε, ο ΟΛΠ έχει θέσει μια σειρά κριτηρίων με βάση τα οποία εκτιμάται η προτεραιότητα των πλοίων και υπάρχει πάντα ευελιξία, ώστε να γίνονται αλλαγές σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών, όπως αλλαγές ή ανάγκες επισκευών.