Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Νέες τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία βρίσκονται στο στάδιο της μελέτης και επεξεργασίας και υπόσχονται ότι θα βοηθήσουν τη ναυτιλία να εκπέμπει κατά 50% λιγότερους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Οι τεχνολογίες αυτές επιβεβαιώνουν τη θέση της διεθνούς ναυτιλίας για την ενίσχυση της καινοτομίας στα ναυτιλιακά καύσιμα που θα οδηγήσει σε μια μεγάλης κλίμακας αλλαγή στον κλάδο, ανάλογη με αυτήν του περάσματος από τα ιστία στον ατμό.
Η αλλαγή αυτή μπορεί να γίνει με μεγάλες επενδύσεις σε νέα καινοτόμα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές (drop-in fuels). Για τον λόγο αυτό, το Διεθνές Ταμείο Έρευνας για τη Ναυτιλία (International Maritime Research Fund – IMRF), που προτείνεται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και περιλαμβάνει βασική χρηματοδότηση από ναυτιλιακές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ύψους περίπου 5 δισ. δολαρίων σε διάστημα μίας δεκαετίας, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Το fund θα χρηματοδοτεί έρευνες για πιο καθαρά καύσιμα και σύμφωνα με τους διεθνείς φορείς της ναυτιλίας, όπως το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) αλλά και την ΕΕΕ, αποτελεί μία αποτελεσματική πρόταση που βασίζεται στην αγορά, σε αντίθεση με την πρόταση για συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων που μάλλον θα οδηγεί σε «διαφυγή» άνθρακα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική