Skip to main content

Ταξιδεύουν εξπρές τα εμπορεύματα από Κίνα σε Ευρώπη

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Μέχρι και επτά ημέρες νωρίτερα θα φτάνουν στην Ευρώπη τα φορτία με τα containerships της Cosco Shipping Lines, μέσω Πειραιά, με την υλοποίηση της νέας υπηρεσίας China-Europe Sea-Land Express. Τα παραπάνω υποστήριξε χθες ο κινεζικός γίγαντας θαλασσίων μεταφορών Cosco Shipping, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματά του για το πρώτο εξάμηνο του 2017, τα οποία είναι σαφώς βελτιωμένα καθώς επέστρεψε στην κερδοφορία.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων είναι εμφανής η στρατηγική μεταμόρφωση της Cosco ως φορέα διατροπικών μεταφορών από την Ανατολή στη Δύση, ενώ αναδεικνύεται και ο κομβικός ρόλος του λιμανιού του Πειραιά. Η εταιρεία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι στοχεύει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ευκαιρίες που διανοίγονται από την πρωτοβουλία «Belt and Road» του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ και της κινεζικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά η Cosco Shipping Lines, θυγατρική του Ομίλου Cosco Shipping, έχει κάνει σημαντικές προσπάθειες για να επεκτείνει την προσφερόμενη χωρητικότητα κατά μήκος των λιμανιών και χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Belt and Road».

Ήδη όπως σημειώνεται στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η Cosco Shipping Lines απασχολεί 131 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με συνολική μεταφορική ικανότητα 1,2 εκατ. Teu, στις χώρες που εμπλέκονται στην πρωτοβουλία. Τονίζει επίσης ότι συνδέοντας τις θαλάσσιες γραμμές με τη σιδηροδρομική γραμμή China-Europe Railway Express, η Cosco Shipping, αναπτύσσεται σε ένα one-stop service provider που συνδέει το Silk Road Economic Belt και τον 21st Century Maritime Silk Road. Στο πλαίσιο αυτής της διασύνδεσης των διαφόρων τρόπων μεταφοράς η εταιρεία έχει εισαγάγει την China-Europe Sea-Land Express, μία νέα υπηρεσία μεταφοράς φορτίων με Containers από την Κίνα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του Πειραιά στην Ελλάδα.

Η υπηρεσία αυτή που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον προηγούμενο Ιανουάριο και επεκτείνεται συνεχώς συγκρινόμενη με τις παραδοσιακές γραμμές μειώνει κατά επτά ημέρες περίπου τον χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων. Επισημαίνεται ότι τη νέα αυτή υπηρεσία είχε εξάρει κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Πεκίνο και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σημειώνοντάς μεταξύ άλλων: «Είμαστε πεπεισμένοι πως ο συντονισμός με άλλα περιφερειακά πλαίσια συνεργασίας, όπως το Asia-Europe Meeting, την Πλατφόρμα Διασύνδεσης Ε.Ε.-Κίνας ή την China-Europe Land-Sea Express Route, θα προσθέσει περαιτέρω αξία στην πρωτοβουλία (σ.σ.: one belt one road)».

Στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας η Cosco εξαγόρασε πρόσφατα το 15% της Shanghai International Port Group (SIPG), του μεγαλύτερου λιμανιού της Κίνας, έναντι 3 δισ. δολ. περίπου. Το λιμάνι της Σαγκάης θα συνεργάζεται στενότερα με τον Πειραιά στο πλαίσιο της συμφωνίας των δύο οργανισμών που υπεγράφη πρόσφατα στον Πειραιά. Η κίνηση αυτή αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τη στρατηγική θέση του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη και ιδιαίτερα στο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού. 

Είχε προηγηθεί η εξαγορά μετοχικού μεριδίου (18,41%) στο Qingdao Port International Co., και του 24,5% της KTZE-Khorgos Gateway, μιας εταιρείας με έδρα το Καζακστάν. Επίσης την ίδια περίοδο η Cosco Shipping αγόρασε και το 51% των μετοχών της Noatum Ports, που διαχειρίζεται λιμενικές εγκαταστάσεις στη Βαλένθια και το Μπιλμπάο, καθώς και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.

Βελτίωση στο α’ εξάμηνο
Τα έσοδα της Cosco ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2017 στα 43,445 δισ. RMB έναντι 29,840 δισ. RMB το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ τα κέρδη που αναλογούν στους μετόχους από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητές ανήλθαν σε 1,863 δισ. RMB έναντι ζημιών 4,490 δισ. RMB πέρυσι την ίδια περίοδο. H εταιρεία αποδίδει τη βελτίωση των αποτελεσμάτων και την επιστροφή στα κέρδη στις καλύτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά των liners και στην αποτελεσμα-τικότερη λειτουργία της.