Skip to main content

Ισχυρή ναυλαγορά, ισχυρά μεγέθη από τα bulkers

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Η πολύ ισχυρή ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει όπως είναι φυσικό θετικές επιπτώσεις στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου των εταιρειών του κλάδου των Bulkers. Ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Star Bulk Carriers, η Eurodry και η Diana Shipping που ανακοίνωσαν αποτελέσματα πρώτου τριμήνου τις τελευταίες ημέρες κατέγραψαν σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις τους.

Καταβολή μερισμάτων

Ειδικότερα, η εισηγμένη στο NYSE Star Bulk, που διευθύνεται από τον Έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Παππά, είδε τα έσοδά της το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολ. έναντι 160,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και τα κέρδη να εκτοξεύονται στα 35,763 εκατ. δολ. από 2,755 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. Η άνοδος των κερδών οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να επαναφέρει την πολιτική των μερισμάτων, την καταβολή των οποίων είχε αναστείλει λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της.

Ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι η Star Bulk παρουσίασε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο του 2021 και πρόσθεσε ότι η πλειονότητα του στόλου παραμένει εκτεθειμένη στη spot αγορά. Συμπλήρωσε επίσης ότι το Διοικητικό Συμβούλιο τροποποίησε την πολιτική μερισμάτων της εταιρείας για να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα για το πρώτο τρίμηνο 0,30 δολ./μετοχή.

Οι προσδοκίες για τη ναυλαγορά παραμένουν θετικές για τη διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα. Θετικά, σύμφωνα με τον κ. Παππά, επιδρά στην πορεία της αγοράς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Η Star Buk Carriers ελέγχει έναν στόλο από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ευοίωνο το μέλλον

Σύμφωνα με τον κ. Αριστείδη Πίττα, εφοπλιστή, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Eurodry, εισηγμένης στον Nasdaq εταιρείας, η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, ενώ το μέλλον αναμένεται ακόμη πιο ευοίωνο. Με το τρέχον βιβλίο παραγγελιών και τις συνεχιζόμενες τάσεις ζήτησης για τα επόμενα χρόνια, αναμένουμε συνεχή ανάκαμψη της αγοράς για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον, σημείωσε ο κ. Πίττας μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής του εταιρείας.

H Eurodry, με οκτώ πλοία στον στόλο της, κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2021 καθαρά έσοδα ύψους 8,6 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 69,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολ. από ζημίες ύψους 2,3 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν.

Αυξημένο το μέσο έσοδο

Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping Inc, της οικογένειας Παληού, δεν κατέγραψε άνοδο του κύκλου εργασιών το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς στο μεταξύ μείωσε τον στόλο της. Ωστόσο, βελτίωσε σημαντικά τα αποτελέσματά της.

Ειδικότερα, η Diana Shipping ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 41,1 εκατ. δολ. αντί εσόδων 43,8 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και ζημίες ύψους 1,3 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 102 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020. Όπως σημειώνει η εταιρεία, η μείωση στα έσοδα οφείλεται στην πώληση πλοίων. Επισημαίνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 η εταιρεία διέθετε έναν στόλο από 37 πλοία έναντι 41 πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο έσοδο ανά πλοίο αυξήθηκε σημαντικά το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πλοίο Naias μέχρι τον Μάιο του 2021 απασχολούνταν με ημερήσιο ναύλο 11.000 δολ., ενώ από τις 17 Μαΐου απασχολείται με ημερήσιο ναύλο 25.000 δολ.