Skip to main content

Γ. Πλακιωτάκης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αξιολογείται και θα εξορθολογιστεί

«Ένα επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο όπως το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν συνιστά μεταρρύθμιση. Ούτε μπορεί να αποτελεί τη στρατηγική προσέγγιση μιας κυβέρνησης για τα νησιά μας και τη νησιωτικότητα. Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να το παρουσιάσει με αυτόν τον τρόπο, οφείλεται στο γεγονός ότι η κυβέρνησή του δεν είχε κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για τα νησιά και δεν έκανε όσα έπρεπε να κάνει για τους νησιώτες».

Αυτό τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο αξιολογεί ήδη το Μεταφορικό Ισοδύναμο ώστε να το καταστήσει ένα πραγματικό αναπτυξιακό εργαλείο, όπως όφειλε να ήταν ευθύς εξ αρχής».

Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, «η ανάγκη εξορθολογισμού του μέτρου αποδεικνύεται και από το γεγονός πως από τα 570 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για την κάλυψή του, μόλις το 9,86% έχουν απορροφηθεί μέσα σε δύο χρόνια. Ειδικότερα οι νησιωτικές επιχειρήσεις, δεν “αγκάλιασαν” το μέτρο, αφού μόνο μία στις δέκα έκανε χρήση, κι αυτό είναι κάτι που οφείλει να μας προβληματίσει».

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, «σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν παρατηρηθεί σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά και οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών Ελλάδος, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου» υπογράμμισε ο υπουργός.   

Όπως είπε, σε αυτόν τον εξορθολογισμό συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι, καθώς στόχος του υπουργείου είναι να καταστεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο όχι μόνο ένα μέτρο διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής της νησιωτικής Ελλάδας μέσω της διεύρυνσης των κοινωνικών ομάδων στις οποίες απευθύνεται, αλλά κι ένα μέτρο ενίσχυσης και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας».

Για την Κρήτη, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε πως πρώτος ο ίδιος επιθυμεί τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας. «Προχωράμε στην ένταξη της Κρήτης σε καθεστώς στήριξης για το μεταφορικό κόστος, αλλά σε τομείς που πραγματικά ευνοούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, καθώς και στη δρομολόγηση της ένταξης σε καθεστώς στήριξης για κατοίκους/επιβάτες, με εισοδηματικά ή κοινωνικά κριτήρια» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.