Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) φοβάται ότι θα επικρατήσει «χάος και σύγχυση» αν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός του ΟΗΕ (IMO) δεν επιλύσει επειγόντως ορισμένα σοβαρά ζητήματα σχετικά με την επιτυχή εφαρμογή του μέτρου για τα νέα καύσιμα με περιεκτικότητα 0,50% σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Αυτό το «χάος» θα έχει, σύμφωνα με το ICS, σοβαρές αρνητικές συνέπειες στη μεταφορά ενέργειας, πρώτων υλών και βιομηχανικών προϊόντων στον κόσμο, δηλαδή στο 90% του παγκόσμιου εμπορίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης. Αυτό ήταν το κύριο συμπέρασμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του ICS, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Χονγκ Κονγκ την περασμένη εβδομάδα.
Μιλώντας στη συνέλευση, ο πρόεδρος του ICS, Esben Poulsson, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία υποστηρίζει πλήρως τα μέτρα αναφορικά με το όριο περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων που καθόρισε ο ΙΜΟ, ενώ αναγνωρίζει και τα θετικά περιβαλλοντικά οφέλη που θα αποφέρει και είναι έτοιμο να αποδεχθεί τη σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων που θα προκύψει. Ωστόσο, αν ορισμένα σοβαρά ζητήματα δεν αντιμετωπιστούν ικανοποιητικά από τις κυβερνήσεις τους επόμενους μήνες, η ομαλή ροή του ναυτιλιακού εμπορίου θα μπορούσε να παρεμποδιστεί επικίνδυνα.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»