Skip to main content

Επενδύσεις 3,3 δισ. δολαρίων σε ναυτιλιακά και logistics startups τα τελευταία πέντε χρόνια

Η ανάγκη μετάβασης του κλάδου της ναυτιλίας στην ψηφιακή εποχή, βρέθηκε στο επίκεντρο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε, η εταιρεία BCG, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στην εκδήλωση με τίτλο: «Το μέλλον της Ναυτιλίας – Δαμάζοντας το ψηφιακό κύμα», οι ομιλητές αναφέρθηκαν διεξοδικά στην αναδυόμενη πρόκληση της ψηφιοποίησης, στις ραγδαίες αλλαγές που ήδη επιφέρει στη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και στα πλεονεκτήματα που θα προσθέσει σε όσους ενσωματώσουν και αξιοποιήσουν έγκαιρα τις πολλαπλές δυνατότητες της.

Ο Βασίλης Αντωνιάδης, Senior Partner και επικεφαλής του γραφείου της Αθήνας της BCG, ανοίγοντας την εκδήλωση σημείωσε πως, στη σημερινή εποχή, η ψηφιοποίηση, δεν είναι μόνο προϋπόθεση για την επιβίωση των επιχειρήσεων, αλλά κλειδί για την επιτυχία τους, αφού προσδίδει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η Καμίλ Εγκλόφ, Senior Partner και Global Leader Transportation & Logistics της BCG, υπογράμμισε πως κλάδοι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ναυτιλία, όπως τα logistics και τα λιμάνια ψηφιοποιούνται και επενδύουν στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Σημείωσε, μάλιστα, πως περισσότερα από 3,3 δισ. δολάρια έχουν επενδυθεί σε ναυτιλιακά και logistics startups μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια. Κλείνοντας την τοποθέτησή της, κάλεσε τους Έλληνες εφοπλιστές να αντιληφθούν τις αλλαγές που συντελούνται και να εστιάσουν στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, επενδύοντας στην ανάπτυξη των κατάλληλων δυνατοτήτων στα πλαίσια ενός ευρύτερου οικοσυστήματος καινοτομίας.

Στη σημασία και τον ρόλο που θα παίξει η τεχνητή νοημοσύνη τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλία στάθηκε ο Γιάννης Μαρτίνος, CEO της Signal Maritime, απαντώντας σε ερώτηση για το πως η τεχνολογία θα κάνει τη διαφορά στο άμεσο μέλλον. Δήλωσε μάλιστα αισιόδοξος ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα αντιληφθούν τις ευκαιρίες που αναδύονται και θα σπεύσουν να τις εκμεταλλευθούν. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην κοινότητα των νεοφυών επιχειρήσεων της χώρας, τα οποία όπως είπε χρειάζονται στήριξη για να αναπτυχθούν και να γίνουν πιο καινοτόμα και δημιουργικά.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Γιέσπερ Πράεστενσγκαρντ, αντιπρόεδρος της Unifeeder και μέλος του Δ.Σ. του NYSHEX, προσθέτοντας ωστόσο πως πέρα από την τεχνητή νοημοσύνη υπάρχουν και άλλες καινοτομίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα στον χώρο της ναυτιλίας. Αναφερόμενος στον ελληνόκτητο στόλο, αναγνώρισε πως διαθέτει πλούσια τεχνογνωσία, ωστόσο πρότεινε στους Έλληνες πλοιοκτήτες να αντιμετωπίσουν διαφορετικά τις προκλήσεις την ψηφιακής μετάβασης, σκεφτόμενοι εναλλακτικά και έξω από τα καθιερωμένα. Πρέπει, όπως είπε, να δώσουν χώρο και χρόνο στις νέες τεχνολογίες, οι οποίες αποτελούν μια αφορμή και ευκαιρία για αλλαγές, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες δεν θα ήταν δυνατές.

Τις σημαντικές βελτιώσεις που έχει φέρει η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών στη διαχείριση του στόλου ανέλυσε ο Στέφεν Μακφάρλαν, CIO της V.Ships (V.Group), κάνοντας ειδικά αναφορά στο πρότυπο κέντρο διαχείρισης πλοίων που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στη Γλασκόβη για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων. Ο κ. Μακφάρλαν τόνισε ότι πέραν από τα start ups, πρέπει και οι υφιστάμενοι παίκτες της ναυτιλίας να επενδύσουν στην ψηφιακή μετάβαση, λέγοντας πως έχουν περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν σημαντικές αλλαγές, απ’ ότι τα start ups πολλά από τα οποία αποτυγχάνουν.

Ο Ούλρικ Σάντερς, Senior Partner και Global Leader Shipping της BCG τέλος, επεσήμανε πως η υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος. Καταλυτικό ρόλο για την ορθότερη και πιο παραγωγική μετάβαση στη ψηφιακή εποχή, σημείωσε, είναι η πλήρη εστίαση της διοίκησης σε αυτή τη διαδικασία καθώς και η διάθεση επαρκών πόρων και χρόνου.