Skip to main content

Επιχείρηση «διάσωσης» για την Golden Ocean

Από την έντυπη έκδοση

Σε δραματικές κινήσεις με στόχο να «επιπλεύσει» η Golden Ocean προχώρησε ο Nορβηγός εφοπλιστής και βασικός μέτοχος της ναυτιλιακής εταιρείας, John Fredriksen.

Ειδικότερα η Golden Ocean ήρθε σε συμφωνία αξίας 227 εκατ. δολαρίων με τη Ship Finance International, που ανήκει στον ίδιο τον John Fredriksen, για την αγορά και επαναμίσθωση οκτώ bulk carriers τύπου capes.

Ταυτόχρονα ο εφοπλιστής ακύρωσε παραγγελίες νεότευκτων και προχώρησε και σε πωλήσεις υπό ναυπήγηση πλοίων (resale). Ο John Fredriksen προχωρεί σε αυτές τις κινήσεις προκειμένου η εταιρεία που ελέγχει να αντιμετωπίσει την κρίση που πλήττει έντονα τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου.

Ειδικότερα, οκτώ πλοία τα οποία ναυπηγήθηκαν μεταξύ του 2009 και 2013, και συγκεκριμένα τα Golden Beijing, Golden Zhoushan, Golden Magnum, Battersea, Belgravia, Golden Zheijang, Golden Future και το KSL China, θα πωληθούν στη Ship Finance που ανήκει στον ίδιο και θα ναυλωθούν πίσω από την Golden Ocean για διάστημα δέκα ετών.

Ο ημερήσιος ναύλος θα είναι 17.600 δολάρια κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά ετών και θα μειώνεται στα 14.900 δολάρια την ημέρα για τα επόμενα τρία έτη. Μετά το δέκατο έτος η Golden Ocean έχει τη δυνατότητα να εξαγοράσει όλα τα πλοία -en block- προς 112 εκατ. δολάρια. Αν δεν προχωρήσει στην αγορά, θα συνεχίσει να ναυλώνει τα πλοία για διάστημα τριών ετών προς 14.900 δολάρια την ημέρα.

Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει μέχρι και 75 μήνες την προγραμματισμένη παράδοση από τα ναυπηγεία ενός αριθμού υπό ναυπήγηση πλοίων, χωρίς να διευκρινίζει πόσα είναι αυτά. Η καθυστέρηση αυτή θα αναβάλει τις καταβολές κεφαλαιουχικών δαπανών.

Τέλος, η Golden Ocean πούλησε τέσσερα capesize πλοία, τα οποία κατασκευάζονται σε κινεζικό ναυπηγείο, σε αγοραστή που δεν κατονόμασε.