Σε ρότα ανανέωσης του στόλου της είναι η Contships Logistics Corp. συμφερόντων Νικόλα Δ. Πατέρα.
Η εταιρεία, που είναι η μεγαλύτερη private διαχείρισης containerships τύπου feeder, πριν από λίγους μήνες εισήγαγε με επιτυχία πενταετές εταιρικό ομόλογο ύψους 100 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία έχει συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 227 εκατ. δολαρίων, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2025 Ο μέσος καθαρός ημερήσιος ναύλος ανά πλοίο (μετά από προμήθειες) για το πρώτο εξάμηνο ήταν 13.490 δολάρια, με συνολικά έσοδα 97,1 εκατ. δολάρια. Η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι για το δεύτερο εξάμηνο του έτους ο αντίστοιχος καθαρός ναύλος ανά πλοίο θα αυξηθεί και θα διαμορφωθεί στα 15.100 δολάρια.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ολοκλήρωσε την πώληση έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder: M/V Contship Air, M/V Contship Leo, M/V Contship Med, M/V Contship Win, M/V Contship Fun και M/V Contship Gem παραδόθηκαν στους νέους ιδιοκτήτες τους. Τα συνολικά έσοδα από τις έξι αυτές πωλήσεις, προ προμηθειών και λοιπών εξόδων πώλησης, ανήλθαν σε 50,2 εκατ. δολάρια.
Κατά την ίδια περίοδο, υπέγραψε τρία πρόσθετα μνημόνια συμφωνίας για την πώληση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: M/V Contship Sun, M/V Contship Key και M/V Contship Lex. Οι πωλήσεις των M/V Contship Sun και M/V Contship Key ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο 2025, αποφέροντας συνολικά έσοδα (προ προμηθειών και εξόδων πώλησης) ύψους 17,9 εκατ. δολαρίων. Το M/V Contship Lex αναμένεται να παραδοθεί στους νέους του ιδιοκτήτες τον Σεπτέμβριο 2025, με προβλεπόμενα έσοδα (προ προμηθειών και εξόδων) 10,7 εκατ. δολάρια.

Κατά το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απόκτηση δύο πλοίων χωρητικότητας 2.000 TEU και τριών πλοίων χωρητικότητας 1.300 TEU, με συνολικό κόστος απόκτησης –συμπεριλαμβανομένων προκαταρκτικών εξόδων– ύψους 71,9 εκατ. δολαρίων. Δύο από τα πλοία παραδόθηκαν τον Μάιο και τα υπόλοιπα τρία τον Ιούνιο του 2025. Όλες οι αποκτήσεις χρηματοδοτήθηκαν με ίδια διαθέσιμα και τα πλοία παραμένουν αδέσμευτα (χωρίς βάρη).
Κατά μέσο όρο, ο Όμιλος κατείχε και διαχειριζόταν 40,4 πλοία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ στις 30 Ιουνίου 2025 ο στόλος αριθμούσε 41 πλοία. Μετά την ολοκλήρωση όλων των πρόσφατων συναλλαγών, ο στόλος θα περιλαμβάνει 38 πλοία.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Στις 1 Ιουλίου 2025, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες ναυλώσεις και τις πέντε νέες αποκτήσεις, το εξασφαλισμένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο εσόδων του Ομίλου ανήλθε σε 227 εκατ., δολάρια με βάση την εκτιμώμενη ημερομηνία επαναπαράδοσης κάθε πλοίου.
Για τα 39 πλοία που κατέχει επί του παρόντος ο Όμιλος, έχουν ήδη συμβολαιοποιηθεί 10.761 ναυλωμένες ημέρες για την περίοδο 1 Ιουλίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2026, αντιπροσωπεύοντας κάλυψη ναύλων 77%.
Η λειτουργική διαθεσιμότητα του στόλου διαμορφώθηκε στο 98% για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ο μέσος καθαρός ημερήσιος ναύλος (μετά από προμήθειες) για το πρώτο εξάμηνο ήταν 13.490 δολάρια, με συνολικά έσοδα 97,1 εκατ. δολάρια.
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ο Όμιλος αναμένεται να επιτύχει μέσο ακαθάριστο ημερήσιο ναύλο περίπου 15.100 δολάρια.
Χρηματοοικονομικές Εξελίξεις
Στις 11 Φεβρουαρίου 2025, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την έκδοση πενταετούς ομολογιακού δανείου χωρίς εξασφαλίσεις, συνδεδεμένου με δείκτες βιωσιμότητας (sustainability-linked), ύψους 100 εκατ. δολαρίων, με ετήσια απόδοση 9%, στη Νορβηγία. Τα έσοδα της έκδοσης θα χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς και τη στήριξη του προγράμματος ανανέωσης του στόλου. Στις 11 Ιουλίου 2025, η ομολογία εισήχθη επιτυχώς στο Χρηματιστήριο του Όσλο.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ο Όμιλος προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με όλους τους πιστωτές του, επιτυγχάνοντας μείωση του κόστους δανεισμού μέσω μείωσης των περιθωρίων επιτοκίου και επέκτασης των λήξεων σε ορισμένα δάνεια. Οι τροποποιήσεις αυτές, που έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ σε όλα τα τραπεζικά δάνεια, οδήγησαν σε μείωση του σταθμισμένου μέσου περιθωρίου στο 2,01%, με βάση το συνολικό τραπεζικό χρέος κατά την 30ή Ιουνίου 2025.
Για το ίδιο διάστημα ο Όμιλος αποπλήρωσε 19,2 εκατ. δολάρια από τις μακροπρόθεσμες χρηματοδοτικές του υποχρεώσεις, σε συνδυασμό με τις πωλήσεις των έξι πλοίων (M/V Contship Air, Leo, Med, Win, Fun και Gem).
Μετά το τέλος του εξαμήνου, ο Όμιλος αποπλήρωσε επιπλέον 4,6 εκατ. δολαρίων από μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις, σε σχέση με τις πωλήσεις δύο ακόμη πλοίων feeder (M/V Contship Sun και M/V Contship Key), που ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο. Τα καθαρά έσοδα 13,3 εκατ. δολαρίων προστέθηκαν στα διαθέσιμα του Ομίλου.
Επιπλέον, αναμένει να αποπληρώσει περί τα 2,3 εκατ. δολάρια σε σχέση με την πώληση του M/V Contship Lex εντός του τρέχοντος τριμήνου.
Μετά την παράδοση του πλοίου στους νέους ιδιοκτήτες, καθαρά έσοδα 8,4 εκατ. δολαρίων θα προστεθούν στα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 85,7 εκατ. δολάρια στο τέλος του εξαμήνου (30 Ιουνίου 2025). Κατά την ίδια ημερομηνία, το τραπεζικό χρέος ανερχόταν σε 137,5 εκατ. δολάρια, ενώ οι εκκρεμείς ομολογίες σε 100 εκατ. δολάρια, διαμορφώνοντας συνολικό δανεισμό 237,5 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια των μετόχων ανήλθαν σε 390,2 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 12,9 εκατ. δολάρια.