Skip to main content

United Maritime: Κερδοφορία και διανομή μερίσματος 0,03 δολ. ανά μετοχή για το β΄ 3μηνο 2025

Φωτογραφία αρχείου

Σταθερές αποδόσεις για τους μετόχους - Στρατηγική τοποθέτηση στον κλάδο του Offshore - Αναβάθμιση στόλου μέσω της πώλησης παλαιότερων πλοίων

Τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανακοίνωσε την Τετάρτη η United Maritime Corporation. Παράλληλα, ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,03 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2025.

Ειδικότερα, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 12,5 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 12,4 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 1,0 εκατ. δολάρια και 0,2 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 5,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 6,3 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τρίμηνο ήταν 15.421 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 17.143 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 20,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 23,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο ήταν 3,5 εκατ. δολάρια και 4,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημιές ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 0,2 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 6,0 εκατ. δολάρια έναντι επίδοσης 10,0 εκατ. δολαρίων για το 2024.

Το TCE του στόλου για το έτος ήταν 12.744 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 16,187 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων (OPEX) ανήλθε στα 6.332 δολάρια, σε σύγκριση με τα 6.812 δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2024.

Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Ιουνίου του 2025, ανήλθαν στα 3,4 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια στα 60,3 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 83,8 εκατ. δολάρια, ενώ η λογιστική αξία του στόλου ανήλθε στα 134,6 εκατ. δολάρια.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η United κατέγραψε ημερήσιο TCE στα 15.421 δολάρια, αυξημένο κατά 55% από τις αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου τριμήνου.

Η άνοδος αυτή αναδεικνύει την ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου, καθώς και τη στοχευμένη εμπορική τοποθέτηση της εταιρείας ώστε να επωφελείται άμεσα από τέτοιες ευνοϊκές μεταβολές.

Η στρατηγική εκσυγχρονισμού του στόλου μας συνεχίζει να αποδίδει καρπούς, αξιοποιώντας την ευνοϊκή δυναμική της second-hand αγοράς Capesize πλοίων.

Η πώληση του M/V Gloriuship, κατασκευής 2004, ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο, ενώ πρόσφατα συμφωνήσαμε την πώληση του M/V Tradership, κατασκευής 2006. Η συνολική τιμή πώλησης των δύο πλοίων, ανέρχεται στα 32,8 εκατ. δολάρια, ενισχύοντας έτσι τα αποθεματικά της εταιρείας κατά 17,9 εκατ. δολάρια, μετά την αποπληρωμή των σχετικών δανείων.

Η βελτιωμένη ρευστότητα επιτρέπει να αξιοποιήσουμε νέες επενδυτικές ευκαιρίες. Η παράδοση του M/V Tradership στους αγοραστές του αναμένεται εντός του Αυγούστου, με το σχετικό κέρδος να εκτιμάται στα 1,5 εκατ. δολάρια.

Πέραν των δραστηριοτήτων μας στον κλάδο του ξηρού φορτίου, αυξήσαμε τη συμμετοχή στο υπό ναυπήγηση offshore ECV πλοίο σε ποσοστό που ανέρχεται στο 32%. Η αύξηση αυτή οδήγησε σε ενοποίηση του επενδυτικού οχήματος που ελέγχει το 45% του ECV, με αποτέλεσμα την καταγραφή κέρδους ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων.

Έτσι, ενισχύουμε περαιτέρω τη θέση της εταιρείας, σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο που υποστηρίζεται από την αυξανόμενη αποτίμηση της εμπορικής αξίας των πλοίων και τις θετικές προοπτικές της ναυλαγοράς.

Σε ό,τι αφορά τις εμπορικές προοπτικές του πλοίου, παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από ναυλωτές, με σημαντικότερες εξελίξεις να αναμένονται όσο προοδεύει η ναυπήγηση.

Λαμβάνοντας υπόψη τη θετική δυναμική της αγοράς ξηρού φορτίου, την έγκαιρη αύξηση της
συμμετοχής μας στο offshore έργο και την επιτυχή ολοκλήρωση των πρόσφατων πωλήσεων των παλαιότερων πλοίων μας, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα ύψους 0,03 δολαρίων ανά μετοχή, σηματοδοτώντας την 11η διανομή μερίσματος.

Όσον αφορά τις εκτιμώμενες εμπορικές επιδόσεις μας για το τρίτο τρίμηνο του 2025, έχουμε ήδη εξασφαλίσει ναυλώσεις για περίπου το 68% των διαθέσιμων ημερών του στόλου μας, στα 15.495 δολάρια ανά ημέρα.

Βάσει της τρέχουσας τιμής των FFAs, εκτιμούμε ότι ο συνολικός μέσος ναύλος (TCE) για το τρίτο τρίμηνο θα διαμορφωθεί στα 14.707 δολάρια περίπου».

Σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη, για το τέταρτο τρίμηνο, το 100% των διαθέσιμων ημερών παραμένει ανοιχτό σε ναυλώσεις συνδεδεμένες με τους δείκτες της αγοράς.

Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού φορτίου, τόσο ο κλάδος των Capesize, όσο και των Panamax έχουν σημειώσει ισχυρή ανάκαμψη συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο.

«Μετά από μια περίοδο χαμηλής δραστηριότητας, οι ναύλοι των Panamax ενισχύθηκαν από την αύξηση της ζήτησης για σιτηρά και άνθρακα, καθώς και από τη μείωση της διαθεσιμότητας πλοίων λόγω αυξημένης συμφόρησης στα λιμάνια εκφόρτωσης.

Στην αγορά Capesize, η σημαντική αύξηση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος τον Ιούνιο, καθώς και οι υψηλές εξαγωγές βωξίτη από τη Γουινέα, ώθησαν σημαντικά την spot αγορά, γεγονός που επηρέασε θετικά και τις τιμές των futures.

Από πλευράς προσφοράς, οι παραγγελίες νεότευκτων Capesize και Panamax πλοίων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα – περίπου στο 8% και 14% του υφιστάμενου στόλου αντίστοιχα, ενώ εκτιμούμε ότι το 7% και 16% των αντίστοιχων στόλων είναι άνω των 20 ετών.

Παράλληλα, η αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κανονισμών, αναμένεται να περιορίσει περαιτέρω την προσφορά πλοίων. Η ανθεκτικότητα που έδειξε η αγορά ξηρού φορτίου σε μια περίοδο αυξημένης μακροοικονομικής αβεβαιότητας άλλωστε, είναι πολύ ενθαρρυντική.

Η United υλοποιεί με συνέπεια τη στρατηγική της σε δύο κατευθύνσεις: αφενός εξασφαλίζει ισχυρές ταμειακές ροές βραχυπρόθεσμα και αφετέρου, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μακροπρόθεσμη κερδοφορία επενδύοντας στρατηγικά τόσο στον τομέα του ξηρού φορτίου όσο και στον τομέα των offshore.

Έχοντας διανείμει περίπου 1,65 δολάρια ανά μετοχή σε μερίσματα από την ίδρυσή της εταιρείας, συνεχίζουμε να αποδεικνύουμε έμπρακτα την δέσμευσή μας για υψηλές αποδόσεις προς τους μετόχους μας».

Η United Maritime Corporation είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία που ειδικεύεται στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.

Αποτελείται από 7 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2 Capesize, 2 Kamsarmax και 3 Panamax), με συνολική μεταφορική ικανότητα 750.758 dwt τόνων περίπου.

Με την ολοκλήρωση της πώλησης του M/V Tradership, ο στόλος της θα αποτελείται από 1 Capesize, 2 Kamsarmax και 3 Panamax, με συνολική μεταφορική ικανότητα 573.833 dwt τόνων περίπου.

Η United Maritime Corporation έχει κεντρικά γραφεία στην Γλυφάδα Αττικής και έδρα τα Marshall Islands.

Οι μετοχές της διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Nasdaq Capital Market με τον κωδικό «USEA».