Αισιοδοξία για την πορεία της Seanergy Maritime Holdings Corp. και τις προοπτικές της αγοράς Capesize εξέφρασε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας Σταμάτης Τσαντάνης, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων β’ τριμήνου 2025 και την έγκριση μερίσματος 0,05 δολ. ανά μετοχή – το 15ο συνεχόμενο στο πλαίσιο της πολιτικής επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους.
«Παρά την έντονη μεταβλητότητα στις αρχές του έτους, επιστρέψαμε στην κερδοφορία το β’ τρίμηνο, χάρη στην ισχυροποίηση της αγοράς Capesize και της στρατηγικής μας» επεσήμανε ο κ. Τσαντάνης.
Σε ό,τι αφορά το μέρισμα, ο ίδιος σημείωσε ότι «αντανακλά την υγεία του ισολογισμού και τη θετική κατεύθυνση του κλάδου», εκφράζοντας προσδοκίες για το παραδοσιακά ισχυρότερο β’ εξάμηνο.
Παράλληλα, με στόλο 21 πλοίων, χαμηλό loan-to-value ratio (περίπου 50%) και ισχυρή ρευστότητα, ο πρόεδρος και CEO της εισηγμένης υπογραμμίζει ότι είναι σε πλεονεκτική θέση να επωφεληθεί από τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς.
Για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, η Seanergy κατέγραψε καθαρά έσοδα 37,5 εκατ. δολ. έναντι 43,1 εκατ. δολ. πέρυσι.
Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 18,3 εκατ. δολ. (28 εκατ. δολ. το 2024), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,9 εκατ. δολ. και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη σε 3,8 εκατ. δολ. (14,1 και 16 εκατ. δολ. αντίστοιχα πέρυσι).
Ο στόλος της εταιρείας πέτυχε μέση τιμή από χρονοναυλώσεις (TCE) 19.807 δολ. ανά ημέρα, υπερβαίνοντας κατά 6% τον μέσο όρο του δείκτη BCI (18.681 δολ.) για την ίδια περίοδο.
Ταυτόχρονα, η στρατηγική αντιστάθμισης κινδύνου επέτρεψε τη συμπόρευση με το ανοδικό κύμα στην αγορά Capesize τον Ιούνιο, διατηρώντας παράλληλα προστασία έναντι πτωτικών τάσεων.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, για το γ’ τρίμηνο έχει ήδη «κλειστεί» το 62% των ημερών έναντι 22.375 δολ. ανά ημέρα, με εκτίμηση συνολικού TCE στόλου στα 23.081 δολ.
Ρευστότητα
Στις 30 Ιουνίου 2025 τα διαθέσιμα ταμειακά ισοδύναμα ανήλθαν σε 25,4 εκατ. δολ., ενώ τα ίδια κεφάλαια ήταν 257,7 εκατ. δολ. και ο καθαρός μακροπρόθεσμος δανεισμός 307,7 εκατ. δολ.
Τέλος, η λογιστική αξία του στόλου, μαζί με ένα πλοίο σε ναύλωση, υπολογίζεται σε 539,9 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία ολοκλήρωσε χρηματοδοτήσεις και αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 110,6 εκατ. δολ. στο έτος, περιλαμβανομένης συμφωνίας sale & leaseback ύψους 22,5 εκατ. δολ. για το M/V «Blueship».
Όπως τονίζεται, δεν υπάρχουν περαιτέρω λήξεις δανείων για το 2025, προσφέροντας ευελιξία για μελλοντική ανάπτυξη και διατηρώντας σταθερή πολιτική μερισμάτων.